Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

En riktig snyfthistoria

Av vitamoblerochbarnbus - 14 december 2011 10:56

Godmiddag fina ni!


Nu gäller det att hålla tummarna...för idag när minisarna och jag kom ner till dagis

så mötes vi av personalen som berättade att dom hade MEGA kräksjuka,

barn och vuxna blev tydligen sjuka till höger och vänster :-/

Snabbt tog jag barnen och skyndade därifrån ;-)


Även om vi var där igår så är vi ju friska nu och behöver ju

inte utmana ödet!


Nu ska jag berätta en riktig snyfthistoria ;-)

Länge,länge hade jag letat efter sådana reda glaslådor....kvittade var jag än kikade så

var dom antingen sålda eller tokdyra!

Men så en dag hittade jag en man som skulle sälja sina till ett helt okej

pris och jag slog till.....gissa om jag var glad!!!!

Ända tills paketet kom och endast tre av tolv var hela :-(

Jag kontaktade säljaren som blev jätte besviken över det hela och erbjöd att

jag skulle slippa betala för dom och så delade vi på frakten,

och det var ju jätte gulligt!


Men jag vill ju fortfarande ha sådana lådor och har

inte hittat till ett vettigt pris någonstans,så om någon av er söta läsare har några som ni

vill bli av med.....känner någon som har några.....känner någon som känner någon som har några!

Nåja,tror ni förstår vad jag menar ;-D


Ha en underbar dag fina ni!

Kram//Anja



Nog för att det är fint såhär...men det var ju inte riktigt tanken från början :-)

 

 
 
Ingen bild

Kristina

14 december 2011 21:53

Tjohoo.
Usch vad trist med dina glaslådor.... Men hur var de paketerade?
Ska det verkligen kunna hända? Känns som att posten eller vem som levererat detta ska ha en tillsägelse också! Man har ju en viss garanti med dom. Hade nog kollat upp det. Men vad snällt av säljaren! Vad är det för mått på de som du behöver? Finns ju lite olika varianter. Har också varit sugen på en sådan hylla men jag vill ha porslinslådor med olika kryddnamn på och de kostar ju en förmögenhet om man vill ha en som inte är ihoptejpad o maskäten. Men skam den som ger sej, snart hittar man en.

Ang. magsjukan känns det verkligen som om ni haft er beskärda del av sjukdommar. Tugga på vitpepparkorn brukar jag göra när det härjar magsjuka o peppar peppar (oj så vitsigt) så har jag klarat mej.
Hoppas nu ni också gör det.
Härliga friska kramar till dej o de dina//Kristina

vitamoblerochbarnbus

15 december 2011 08:18

Hejsan!

Ja det var jätte tråkigt,särskillt som att dom för övrigt var fina och fräsha i glaset!
Faktum är att dom var rätt så dåligt pakade....kanske därför säljaren var så medgörlig?!??
Måtten vet jag inte riktigt...trodde bara att det fanns stora och små och det är dom stora jag behöver :-)

Då ska jag hålla utkik efter en sådan och hittar jag en så hojtar jag till :-)
Såklart att man vill ha en som är hel,fin och fräsh!

Ohh jaaa....här ska vi INTE bli magsjuka...därav att jag snabbt skyndade därifrån :-S
Men ushh...blir det inte jätte starkt att tugga på vitpeppar,låter inte så där jätte gott ;-)

Kramar//Anja

 
Ingen bild

Kristina

15 december 2011 12:54

Hej hopp.....
Ang. glaslådorna så tror jag faktiskt det finns i olika storlekar
(förrutom stor o liten) men vet en loppis nära mej som brukar ha sådana men han har öppet lite när han tycker på!! Men jag spanar ;)

Vitpeppar är inte så farligt som man tror. Visst känns det, men börja med 2 st till du vant dej. Du behöver inte fintugga dom utan mer bita sönder. Fin förklaring.....

Nu ska jag gå och klä julagranen. Ville ha in den redan i Lördags men foten är pyts väck. Både maken o jag såg den häromdagen! Märkligt. Hustomten kanske tagit den med tillskogs. Men nu är en ny införskaffad så här ska kläs.
Varierar lite här hemma då vi är uppdelade i 2 läger; guld o rött vs lila o silver. I år blir det rött o guld. Fast jag gillar/ÄLSKAR lila ska det vara RÖTT i granen tycker jag ;)

Tjipp tjopp o barriga kramar //Kristina

vitamoblerochbarnbus

15 december 2011 15:28

Hej!

Nämen vad tokigt...jamen jag är glad för vilka storlekar som....min käre make och jag tänkte bygga en egen hylla till dom :-)

Om du spanar till mig så spanar jag till dig ;-)

Hmmm,då kanske man ska tugga lite peppar då...kan ju vara värt ett försök!

Visst är det märkligt när saker bara försvinner så där....Jag är världens sämsta och mest otåliga sakletare ;-)
Där kommer min käre make in i bilden för det har han mer tålamod till :-)

Ja håller med dig....granen ska vara röd!
Det hör liksom till tycker jag,det är tradition och vissa saker ska få lov att vara som det en gång var :-)

Ha en härlig dag och var försiktig med barret ;-)

Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards