Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 5 december 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 5 december 2011 20:24

Godkväll alla fina ni!


Då fick jag fixat en massa grejs idag...fast att jag ju skulle ta det lugnt ;-)

Hämtade en söt pigtittare som jag köpt i Svedala....Oj,vad det är stressande att köra i Svedala!

Och inte hittade jag vad jag skulle i första vändan så nu är jag en stolt ägare av

en Svedalakarta ;-D


Har hunnit med att pyssla en vända också och det måste jag ju såklart visa er,

tror att min käre make trodde att jag var smått galen när han såg dagens pyssel ;-)


Ha en fin kväll

Kram//Anja


Ps,Världens Största KRAM till min underbara moster som med sina söta idéer förgyller

min vardag och värmer mitt hjärta i mängder!

Jag vann inget på min trisslott men omtanken var värd en miljon <3


Röda tandborstar,Ju(v)ligt va ;-)

Nu tänker ni säkert att...Amen Anja,hur ska ni se skillnad om borstarna kommer fel???

Men ser ni...Det har jag redan tänkt på  :-D

 


Taaadaaaa :-D


Undrar om jag är den första till att borra i tandborstar ;-)

 Lillebror fick ingen då han ju har en liten bebis tandborste,men han är glad ändå!

   

Av vitamoblerochbarnbus - 5 december 2011 12:27

Hejsan hej!


Förra veckan så var jag hemma hos en go vän,hon har fyra härligt

busiga barn :-)

Och visst är det härligt med bus och glada barn men det finns vissa saker som även busiga,

glada barn behöver lära sig!

Så jag tipsade henne om vårt belöningssystem :-)


Här hemma har vi 6 olika regler som barnen måste följa....inget avancerat

utan bara ren vett och ettikett!

Så som att tänka på tonen när man pratar med någon annan,inte springa inomhus,inte bråka,

inte skrika,städa undan efter sig och framför allt acceptera när någon

säger ifrån att det räcker!


Och för att hjälpa dessa regler på traven så har vi gjort ett belönings system

(inte bestraffning....även om innebörden nog blir detsamma ;-)

Men här hemma har vi lagt stor vikt vid att man belönas för gott uppförande snarare än

bestraffas för dåligt!


Tänkte visa er hur det ser ut,och hur det går det till :-)

Trettio godisbitar får varje barn här hemma,när någon regel bryts så får man

en tillsägelse och om reglen bryts igen så tar vi ifrån en godis!

Barnen tycker att detta är kul och det blir som en

tävling för dom om vem som har flest godisar kvar....Fiffigt va ;-)


Dagens tips till småbarnsföräldrar som är trötta på att tjaaaatttaaaa  ;-)


Kram//Anja


 


Jag har piffat burkarna lite för att det ska se lite mysigt ut :-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 5 december 2011 08:25

Godmorgon!


Då var det en ny vecka och som det ser ut just nu så är det en

relativt lugn vecka.....kan ju hoppas att det håller i sig ;-)

Sen åt andra sidan så har jag en tendens att lite så där undermedvetet "fylla" på mina lugna veckor!


Idag ska jag i allafall planera lite kring lillebrors födelsedag.....tänk att

han fyller ett helt år på lördag!!!!

Min lille bebis blir......En lite större bebis ;-)

Är man sist ut så får man finna sig i att vara bebis lite längre :-D


Ett litet tips till er som tycker om Maileg (men som tycker att dom är på tok för dyra)

Idag säljer Netto en riktigt söt liten look-a-like-Maileg-gris till det

mycket vettigare priset 99 kronor :-)


Med det sagt så önskar jag er en underbar måndag

Kram//Anja


Julskinka....Ehhh...Julgris menade jag ju såklart ;-)

 


Han ser ut som att han går i stark motvind...får väl ta fram strykjärnet :-D

   

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards