Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 6 december 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 6 december 2011 21:45

Godkväll kära ni!


Ikväll har mamma och jag gett oss på projektet att sy en klänning till mig...eller ja,

jag har kanske "tvingat" min mams att hjälpa mig att sy en klänning ;-)

Får se hur den blir då jag inte är helt övertygad om hur "mönsterskaparen"

har tänkt,så det ska bli spännande :-)


Nu kommer receptet som lovat,det är inte mitt eget...utan ett jag lånat :-)



 1 pkt saffran 
200 gr smör 
4 små ägg
 3 dl socker
 1 1/2 dl mjölk
4 dl vetemjöl

 2 tsk bakpulver
 1 1/2 msk vaniljsocker
 1 tsk kanel


Gör så här:

 (Sätt ugnen på 175 grader)         
Smöra och bröa en form,Smält smöret och ställ sedan åt
sidan och låt svalna. Stött saffranet i en mortel.

Vispa socker, vaniljsocker och ägg fluffigt.

Tillsätt saffran, kanel, det smälta avsvalnade smöret, mjölken. Blanda till sist mjölet
med bakpulvret och sikta ner i smeten. Häll smeten i formen och grädda kakan i ca
40-45 minuter i nedre delen av ugnen. Känn efter med en sticka,kakan ska inte

var snus torr utan stickan ska vara lite fuktig :-)


 Nu ska jag gå och vila mig.....till imorgon ;-)


Ha en härlig kväll

Kram//Anja


Sötaste kakfatet är från Hemtex...såg just att jag måste byta ut mina hyacinter ;-)

Men vad ligger på fatet.........jooooo

 
 

En söt liten present som jag fick på posten idag av min fina goa underbara moster!!!

Hon vet minsann hur hon ska få mig på riktigt gott humör,Tusen tack fina du :-)

 





Av vitamoblerochbarnbus - 6 december 2011 08:46

Godmorgon!


I morse när klockan ringde så var jag HELT övertygad om att det var lördag,

fast sen åt andra sidan var jag nog inte den enda eftersom att min käre make ryckte till

och skyndade sig ur sängen....han hade en kvart på sig att bli klar och hinna till jobbet ;-D

Så här hemma längtar vi till lördag :-D


Igår var jag en sväng på ikea.....dit åker jag ENDAST om jag MÅSTE ha något

därifrån....är ingen ikea fantast kan jag ju säga!

Efter en frustrerande timme på Herr Kamprads varuhus så kan jag ju inte

annat än undra över vad som for genom huvudet på den som tyckte att det är

en utomordentlig idé att gå runt,runt,runt???

(man blir ju helt snurrig ;-))

Och alla dessa pilar ska vi ju inte börja prata om,när jag sedan kommer till platsen jag blivit

hänvisad till (skulle ha dynor till sittbänkarna i köket)

Tror ni att dom fanns där då,Nej såklart inte!

Så det var bara att fortsätta att gå runt,runt,runt,runt för att komma ut igen ;-)


Något trevligare är att jag idag tänkte lägga upp receptet på saffranskakan,

Så håll utkik,det kommer under dagen!


Ha en härlig dag

Kram//Anja


Gårdagens present från min käre make var dessa söta?!?!! elefant strumpor!

Varma och goa är dom i alla fall ;-)

 

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards