Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Årets Sista!

Av vitamoblerochbarnbus - 30 december 2011 12:15

Hejsan hej söta bloggisar!


Inte fick jag bjudit på några bilder på vardagsrummet igår,

För när jag väl på började mitt lilla projekt så insåg jag att jag var "tvungen" att lägga

soffklädseln i klorin och sedan tvätta!

Så nu är den vit och fin igen :-)


Men det gjorde inte så mycket för under tiden så startade jag

ytterligare ett projekt ;-)

Ett som jag lyckades få min käre make med på genom att säga

-Det är ju gjort i ett handsvep ;-)

(så är det ju såklart aldrig och min käre make vet ju om det men går med på det

för att han vet att jag har rätt?!??)


Nu ska jag iväg och hämta hem ett urgulligt blocket fynd som jag hade

turen att få köpa för en liten slant :-)

Vad det är får ni se sen när jag hämtat hem det!


Ha en underbar dag finaste ni

Kram//Anja



Idag bjuder jag på årets sista vita Hyacinter :-)




 






 



     

 
 
Ingen bild

Kristina

30 december 2011 14:07

Go´eftermiddag.
Idag när jag läste länets morgontidning så kom jag åter att tänka på dej. NEJ, jag är inte kär i dej, bara din blogg. Är ingen konstig stalker heller. Där stod hur man skulle härda ut i mörkret nu när allt det röda o alla juleljus skulle plockas ned. VITT VITT VITT var ledordet. Vita blommor o ljus i 1:a hand. Undra sa flundra varför du kom i mina tankar då? ;)

Har ju glömt o skriva om min dukning den 28/12. Började sådär bra, har ju fått tag på en klaff till att utöka mitt matbord med så helt plötsligt stod jag utan dukar som passade. Men skam den som ger sej, 2 gardiner fick ett nytt uppdrag.... Blev hur bra som helst. Sen har jag en julservis med en snögubbe på o sen röda glas till detta så bordet blev riktigt tjusigt till slut. Fixade dock inga placeringskort, men min snälla släkt placerade ut sej bra i alla fall. Som storasyster har man fostrat de 2 små riktigt bra ;) Jag är 11 resp 12 år äldre än mina systrar.

Förresten, vad svårt det har blivit att hitta dej. Fast du ligger som en favorit så får jag söka dej via Styleroom när jag ska in o läsa. Vet inte om det är en inställningsgrej? Men som du ser så fortsätter jag plåga dej.

Nu ska jag skicka iväg gubben till doktorn. Han har gått med en envis förkylning o hosta i flera veckor. På nätterna piper det i hans bröst så man kan tro han svalt en kanariefågel. Men han e´ inte sjuk!! Konstant trött o smågrinig, värre än en skock med 3-åringar vill jag lova. Hoppas de "hittar" något¨på honom annars får man höra det -Jag är/var ju inte sjuk....

VITA kramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

30 december 2011 15:53

Hejsan!

Helt okej...du FÅR vara kär i min blogg ;-)

Jamen se där....då är jag ju något på spåret med allt mitt vita,här hemma behöver vi inte gå i ljusterpi ;-D

Låter ju som en riktigt fin dukning och vad härligt att det löste sig med dukarna...man får ibland taga vad man haver!

Hmm...provade att googla mig själv och hittade mig själv direkt :-D alltså jag är inte helt borta ;-)
Prova att googla och se om det går bättre,annars får du hojta till!
Och jag känner mig inte det minsta plågad av dig,alltid kul med dina kommentarer :-)

Ojdå,hoppas att din make kryar på sig snabbt och att det inte är något allvarligt!
Men är det inte så...nejdå dom är inte sjuka....bara gnälliga ;-)

Äsh....om dom inte hittar något så får du väl bjuda på ett
-Sluta pip då ;-)

Vita kramar tillbaka

 
Ingen bild

kristina

30 december 2011 20:05

Hej igen ;)
Hemkommen (varit hemma länre än tills nu) från en doktor som inte kunde hitta något allvarligt fel på maken.
Han hade antagligen ett virus eller början till astma. Fick med sej Bricanyl hem osen ska han få en remiss till astmaläkaren. En bra början i alla fall. Maken jobbar på ett gjuteri med svart finfinkornig sand så lungorna tar ju stryk. Men nu ska vi inte måla fasen på väggen.

Pipkramar ;)

vitamoblerochbarnbus

2 januari 2012 18:24

Åhh....vad härligt att det inte var "värre" men astma låter ju inte helt bra det i heller!

Ja...hmmm....tyvärr är det ju så med några jobb att arbetarna utsätts för osunda miljöer :-/

Håller tummarna för att det inte är något allvarligt på din käre make och att han strax har det bra igen :-)

Kram till er båda//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards