Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Vår och Loppis

Av vitamoblerochbarnbus - 8 mars 2012 10:00

Godmorgon alla ni!


Hade tänkt att börja dagen med baby rytmik med lillebror,

men vaknade med jätte ont i ryggen så vi tar en lugn hemma dag istället!


Många av er har frågat var jag hittar alla olika loppisar som jag går på,

Nu är det ju så att än så länge så finns det ju inte så många men när våren dyker upp

på riktigt då brukar jag hitta några stycken :-)

Så här under vintertid så är det "fasta" loppisar som gäller,dom finns lite överallt

Ni som bor i krokarna kan hojta till om ni vill ha tips om var man kan hitta och

för er som bor lite längre bort så går det lika bra att Googla :-)

Många av dom fasta loppisarna som jag går till har jag hittat på det viset!


Och när våren och sommaren kommer så får jag väl säga som min

goa svärfar....Jag går dit näsan pekar ;-)

Oftast om man bor lite längre ut på landet så hittar man små loppisar lite här och var,

så ta en sväng ut på landet i sommar vet jag :-)


Ha en häääärlig dag

Kram//Anja



Ps.till er som undrar....Nej,jag tänker INTE kommentera att det snöar,Nej jag tycker INTE att

det är ett dugg trevligt så därför ignorerar jag det och låtsas att det är vår ;-))


ps igen.Lämna gärna en liten hälsning,då blir jag så himlans glad :-)




Här kommer lite vår....Från mig till er alla :-)

 






 








 



 






 



 






 



Loppis fyndad tekanna.....Jo,jag använder både kannan och muggen till te så därför

sätter jag alltid plastfolie i botten så det inte kommer en massa tråkiga fläckar av jorden :-)

      

 
 
Ingen bild

Ella

8 mars 2012 15:24

Så mysigt det ser ut med de fina vårlökarna i tekoppen och kannan!
Ja, det är bra härligt att gå på loppis! I helgen ska jag däremot sälja av lite på loppis, så jag sen kan fynda mer igen! Vill ju inte att hemmet ska vara alltför överfullt! Och det är oxå ganska roligt att se andra bli glada av mitt gamla "skräp"! Hoppas att din rygg snart blir bättre! Kram!

vitamoblerochbarnbus

9 mars 2012 11:00

Tack så mycket...man tager vad man haver ;-)
Åhh,fast det är ju kul att sälja också....och inte bara kan du handla nytt,du får förhoppningsvis lite slantar att handla annat för :-)

Känner igen det där med överfullt....därför har jag lyckats att övertala min käre make till ett litet förvaringsprojekt till alla mina "fina-piffa-lulla-en-massa-saker" ;-)
Hoppas att det snart är klart så jag kan visa er!

Stort lycka till med loppisen...synd jag inte bor nära ;-)
Tack för omtanken,ryggen är lite bättre dock inte helt!

Ha en härlig helg
Kram//Anja

 
Madde

Madde

8 mars 2012 19:18

Spännande med alla loppisar! =) Jag hade tänkt att jag ska ge mig ut och leta lite loppisar sen framåt våren när de börjar dyka upp. =) Jag har inte varit runt jättemycket så jag mottar gärna lite tips om du har nåt bra ställe du vet om! ;)
Nä fy, man blev så besviken när det snöade i morse.. Men som tur är har allt smält bort igen här hos oss så det blev inte långvarigt!

Hoppas ryggen känns bättre snart!

Ha en bra kväll!

Kram Madde

http://maddespyssel.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

9 mars 2012 11:03

Javisst är det :-)
Vår och sommar loppisarna är ju tveklöst bäst!!!
Men absolut...bor du här i krokarna??
Lite lättare att förklara var dom
ligger då ;-) Och lite dumt om jag rabblar upp en massa som ligger allt för långt
bort :-)

Här blev det lite regn men fortfarande ligger det lite snö kvar :-/
Men men....våren kommer ju,det är
så säkert :-)

Tack för omtanken,det känns lite bättre idag dock inte helt!

Ha en härlig fredag
Kram//Anja

 
Madde

Madde

9 mars 2012 16:18

Jag bor i Arlöv, inte så långt bort. =) Tycker inte det är så långa avstånd runt om i Skåne, men jag kommer ju uppifrån landet från början, där är det lite annorlunda. =)

Jadå, snart kommer nog våren! De värsta månaderna är avklarade nu tycker jag! ;)

Kram Madde

http://maddespyssel.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

10 mars 2012 20:15

Jasså men då har du ju en massa bra loppisar i krokarna ;-)
Finns ju såklart Myrorna som ligger på Ystadvägen tror jag den heter,sen är där Emaus som ligger vid Ö&B vid heleneholm sen om man åker ut i hamnen så finns det sopstationen (Knasigt namn jag vet...men där kan man fynda om det är gamla möbler man vill ha) Dock är det lite till och från med fynden,men några av mina bästa kommer faktiskt därifrån :-)

Heja vår :-D

Ha en fin kväll
Kram//Anja

 
Ingen bild

Kristina

10 mars 2012 17:17

Hoppsan hej.
Hoppas ryggvärken lämnat dej.

Såg att du hittat mej på Styleroom. Då såg du nog mitt loppisalbum åxå ;)
Har dock en ny "sport" nu. Mina grannar..... En flyttade o en renoverar sitt kök med påföljd att jag o mina flickor fick lite nytt att glädjas åt. Har dock inte fotat det ännu, men hojtar till när jag gjort det.

Har åxå en gammal kaffekvarn. Man blir ju ca 85 år gammal när man tänker på nostalgin bakom dom.

Grannens dotter är speciallist på att hitta saker att plantera i. Alltid någon ny "kruka" hos henne :) Smart o lägga plast i botten, är väl därför jag varit lite aktsam.

Loppiskramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

11 mars 2012 12:56

Hej hej!

Nu är det lite bättre...tror faktiskt att det är en ny säng som gäller,den jag har är inget vidare bra :-/
Ja,jag hittade dig och kikade på allt fint,hann ju bara lämna en kommentar då lillebror krävde lite uppmärksamhet :-)
Oj,låter spännande...perfekt med snälla grannar ;-)

Kaffekvarnen är en favis hos mig,letade läääänge innan jag hittade den,tror att för min del så blir jag liiite mer kär i dom saker jag fått leta länge och noga efter :-)

Man kan plantera i det mesta,som sagt så skyddar jag det som jag vill använda till mat och så med plastfolie eller en vanlig fryspåse :-)

Kramar//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards