Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 1 mars 2012 14:10

Hejsan hej!


Då har lillebror och jag varit en snabb vända och inhandlat

present till en av mina små "fostersystrar"

Så ikväll blir det lite kalas och säkert lite gofika :-)


Kom att tänka på en sak....tänk så mycket som kommer och går och vissa

saker kommer barnen som är små nu ha glömt bort eller inte ens varit med om!

Jajo...jag vet ju att det är och har varit så i alla tider men det är ändå lite intressant att

se hur saker och ting utvecklas :-)


Jag tänker lite på glödlampor till exempel...dom är ju egentligen rätt fina

att titta på...men det gör man ju inte...för om man håller på att sätta dit den så är det

ju för att det är mörkt och man ser inget ändå....och när det är ljust och den har

gått sönder så tar man den lilla kulan och kastar den...utan att ens tänka en tanke på

dess bakgrund och historia :-)

Thomas Edison uppfann ju som bekant denna lilla vardagstingst som för första

gången visades för allmänheten den 31 december 1879...2000 försök gjorde

denna man innan han kunde visa upp en fungerande glödlampa.....Mäktigt om man tänker efter!

Och då många menade att han misslyckats så menade herr Edison själv att

han hittat 2000 sätt att INTE uppfinna en glödlampa ...smart kille det där ;-)


Nåja,slut på historie lektionen...men visst är det liiite intressant ändå ;-)

Kram//Ljushuvudet



Rätt fina ändå :-)

 






 



 




Och när vi ändå är inne på det...varför ska vi springa runt med maaaassa skrammel när

vi hade hur fina sedlar som helst :-)

    

Av vitamoblerochbarnbus - 1 mars 2012 09:19

   Godmorgon bloggisar!


När jag vaknade denna morgon så hade jag fått två sms på min lur,

från två goa tjejer som inte alls känner varandra men som båda hade suttit och

kikat lite här och var och sett gamla möbler och sedan tänkt på mig!

Ni är ju bara för härliga tjejer!!!

Sådant värmer mitt hjärta så in i norden.....Men vänta.....dom såg något gammalt......

Och tänkte på MIG!!!!! ;-)

Bäst att uppdatera min ålder här på bloggen....man kan ju inte vara 28 för evigt....eller kan man!?!


Appropå gammal så kom Olivia här om dagen och sa

-Mamma...du är väldigt lantlig

Jag:Ehhh....jaha...hur är man då?

Olivia:jamen du vet....sådär Gammaldaxig :-D


Så det är väl bara att se det i vitögat...jag blir äldre :-)

Men jag tycker det är okej faktiskt...mina små rynker och linjer berättar

om livet som jag levt och lever!

Det enda som är svårt att ta in är dom gråa håren....tur det finns hårfärg ;-D


Ha en riktigt härlig dag goa ni

Och Tusen tack för att ni kikar in här och sätter guldkant

på min tillvaro med era fina kommentarer  


Kram//Anja



Ni är säkert hopplöst trötta på mig och mina blommor...Meeeen,nu var det ju så att

jag hittade lite grönt i en förvisad kruka igen....Och så länge det finns liv så finns det hopp :-)

 





   

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards