Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under april 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 30 april 2012 16:54

Hejsan hej finaste Bloggisar!


Det blev en lite bloggpaus...men just nu njuter vi av

vädret och av lugnet som tillfälligt är på

besök i vår vardag :-)


Idag blev det möte på jobb,sen fika i solen,lite

ogräs plockning och nu ska det grillas och mysas i mängder!!!

Ska se om jag kan övertala käre maken till en tur till stranden...vem vet ;-)


Önskar er en underbar kväll

Kram//Anja



 

Av vitamoblerochbarnbus - 28 april 2012 20:06

Godkväll alla ni!


Idag har jag adopterat en underbar liten flicka,

som älskar att man bär på henne och är så mysig och fin!

Hon är utstött från sin första familj som bestämde sig för

att hon inte passade in där....för hon inte var snäll nog!!!!

Men hon fångade mitt hjärta direkt!


Nu undrar ni ju säkert vem jag pratar om ;-)

Det är en go och fin kaninflicka som hade blivit lämnad

i en djuraffär och nu var till adoption...Inte kan jag motstå en

sån liten sötnos :-)


Så nu är hon vår nya lilla familjemedlem och Ture

har fått sällskap i hagen!


Ha en fin kväll

Kram//Anja




Detta är lilla Elsa....nyfiken,kelgo och mysig!

 


Av vitamoblerochbarnbus - 28 april 2012 10:59

Hejsan hej!


Idag kommer ett inlägg från ett väldigt regnigt Skurup!

Och jag som tänkte gå med barnen på Loppis,tur vi stannade hemma :-)

För himlen öppnade sig verkligen bara sådär!


Inte för att vi egentligen letar efter något speciellt men

både barnen och jag älskar att gå runt och kika

och känna på allt möjligt fint!

Men snart,snart är vi ju där ändå....alltså tiden då loppisarna

dyker upp lite här och var...Oj,vad vi längtar :-)


Men idag tar vi en lugn hemma-mys-dag istället,

Så lugn den nu kan bli med en liten treåring som övar sig på

sitt treårs trots idag ;-)


Ha en fin dag

Kram//Anja





Somliga bryr sig inte det minsta om treårs trots eller regn...Härligt :-)

 



Av vitamoblerochbarnbus - 27 april 2012 16:23

Hejsan hej godingar!


Efter att stora barnen kommit iväg till skolan så åkte minisarna och jag hem

till mina föräldrar för lite frukost :-)

Sen åkte vi i godan ro hem och skulle städa i lugn och ro

tänkte jag....men ikke,för strax därpå ringde käre maken och berättade att

han och en arbetskamrat skulle komma hem till lunch!

Mitt svar blev lite så här....Ehhhh....hem här?.....här måste städas.....liksom!!!

Nåja,finns inget bättre än lite stress....huset blev städat på en timme ;-)

Käre maken....du är skyldig mig en tjänst :-D


..................Och nu kom käre maken hem,med en överraskning som gjorde att

en tung sten föll från hjärtat,så älskling....vi är kvitt ;-)


Nu håller vi helg och åker strax hem till mina föräldrar igen

för mysmiddag och bara-vara-mys :-)


Och jag tänkte bjuda på onödigt många bilder

på dagens nystädade hus ;-)


Kram//Anja





 







 



 






 



 






 








 



 







 










 









 



 






 



           







 









 









 










 









 



 








 




 







 



 







 




    







 




 







 



Ho ho....har ni somnat???

Detta ver en kavalkad DELUX ;-)

        

Av vitamoblerochbarnbus - 27 april 2012 08:08

Godmorgon finaste ni!


Då var det ju fredag men här hemma kör vi såklart en

måndag till ;-)

Idag ska barnen på utflykt med skolan och käre maken och jag stod sent

i går kväll och fixade med matsäck och annat som gärna ska vara klart!

Och imorse vaknade jag med ett ryck....min klocka ringde inte :-D

Men som tur var så var det ingen fara.....kanske har alla dom andra tidiga

morgnarna påverkat så till den grad att man vaknar runt den tiden ändå,

för det var goa tider för oss att bli klara!


Ibland kan man ju ha "tur" på en "måndag" också ;-)

Hoppas att ni alla har börjat er dag lite

bättre och att ni får en härlig Fredag!!!

Kram//Anja





 



Av vitamoblerochbarnbus - 26 april 2012 20:41

Godkväll bloggisar!


Då har man jobbat en skvätt och ätit en massa :-)

Kvällen visade sig från sin bästa sida med sol och helt vindstilla

vilket inbjöd till en liten promenad i vår trädgård!

Följer ni med en sväng........



Kram//Anja



Vackra syren grenar

 







 



Murgrönan som ska få lov att klättra upp i......

 







 



 vårt gamla fina träd som barnen älskar att klättra i :-)







 



Odlingskragarna ska målas bruna så snart vädret tillåter!

 





 



Ruccola på gång.....






 



Pytte mini rabbarber som ska få bli både paj,saft och annat gott när dom blir stora :-)

 








 



 









 



 








 



Barnen älskar att plocka smultron,så det har vi massor av!

 







 



Tack för att ni följde med på min kvällspromenad :-)

           

Av vitamoblerochbarnbus - 26 april 2012 09:35

Godmorgon alla ni!


Som det ser ut just nu så kör vi "måndag hela veckan"

Och det innebär att varje morgon är som en måndagsmorgon,

alla springer hit och dit....hittar inte det ena eller det andra,glömde något

där uppe,måste bara berätta en lång historia precis innan vi ska iväg ;-D


Tror att jag ska börja att sätta igång äggklockan och när den ringer

så är det på språng som gäller....klar eller ej ;-)


Skönt att det är "helg" imorgon.....jag är ju ledig och har

äntligen hittat lite av min pysselinspiration igen...har ett ursött pysseltips

till er, som dyker upp väldigt snart....så håll utkik!


Idag får ni lite bilder på sovrummet,ibland tycker jag att det är

svårt att fånga "känslan" i bilden som man känner i verkliga livet!

Ibland blir bilden för suddig...för mörk...för ljus...Tror att

ni förstår hur jag menar :-)


Så nu blir det ett gäng ljuuuusa bilder!

Ha en underbar dag fina ni

Kram//Anja




 










 














 




 











 














 




Äntligen har jag fått tag i ett sröjsat fönster som ska hänga här,nu ska det bara

målas och hängas upp...sen ska jag fixa fina bilder på mig och käre maken och sätta dit :-)

 











 




 










 














 




            

Av vitamoblerochbarnbus - 25 april 2012 09:43

Godmorgon fina bloggisar!


Hur kan det komma sig att när det är veckodagar så sover barnen så gott så,

jag får gå och väcka trötta,gnälliga barn som vill sova mer!

Sen när helgen kommer så stiger dom upp klockan 05.30,

Jag förstår inte...hur kan detta komma sig :-D


Idag är det ett regningt Skurup,inte alls så där

soligt och vårigt som det var igår,Käre maken och jag satt igår i 

uterummet och hade mysfika....Ja,tänka sig så duktig min käre make varit...städat

och fejat och tvättat ner taket!

(Ja...alltså...taket är ju kvar...men nu ljusare och renare ;-))

Bara att man nu kan sitta där ute utan att sitta PÅ saker som inte borde

vara där...det mina vänner är ren och skär lyx ;-D


Nu blir det städning och fejande här inne,

Tänk så svårt det kan vara att hitta nya rutiner!

Men men,det kommer säkert...Är ju säker på att ni fina läsare lyckas

att pussla ihop både jobb,hem och barn :-)

Någon som har tips på saker som kan underlätta vardagen för

en trött,gnällig och smått stressad fembarnsmamma

så hojta gärna till ;-)


Ha en fin dag

Kram//Anja




Dessa står i "kö" för ett nytt boende i uterummet så snart värmen?!?? kommer till oss :-)

 



Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards