Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Våren våren....var är du Våren?

Av vitamoblerochbarnbus - 28 april 2012 10:59

Hejsan hej!


Idag kommer ett inlägg från ett väldigt regnigt Skurup!

Och jag som tänkte gå med barnen på Loppis,tur vi stannade hemma :-)

För himlen öppnade sig verkligen bara sådär!


Inte för att vi egentligen letar efter något speciellt men

både barnen och jag älskar att gå runt och kika

och känna på allt möjligt fint!

Men snart,snart är vi ju där ändå....alltså tiden då loppisarna

dyker upp lite här och var...Oj,vad vi längtar :-)


Men idag tar vi en lugn hemma-mys-dag istället,

Så lugn den nu kan bli med en liten treåring som övar sig på

sitt treårs trots idag ;-)


Ha en fin dag

Kram//Anja





Somliga bryr sig inte det minsta om treårs trots eller regn...Härligt :-)

 



 
 
LIVSGLITTER

LIVSGLITTER

28 april 2012 12:15

Självklart vill jag dela med mig, finns inget värre än när man själv undrar över en sak och aldrig får svar på det.

Jag redigerar mina bilder, oftast i Photoscape men just den här bilden har jag gjort i Photoshop. Har du det? Cs3

Först brukar jag lägga på lite skärpa, sendan 2 nya lager. ctrl + j tryck på dom knapparna 2 ggr. Sedan klickar jag på det mittersta lagret och trycker på ctrl + shift + u. Sedan finns det olika lagerstilar ovanför dom olika lagrerna, klicka på det lagret som är högst upp. sedan väljer du antingen mjukt ljus ( soft ) eller overlay. Drar i justeringspilen till höger från 100% till det du själv tycker är snyggt.

Kanske låter krångligt och jag är inte allt för haj på photoshop än, men det är så jag brukar göra. Leker även med curvor i photoshop.

Dina bilder blir ljusa, fotar du i Manuellt läge?

Ha en fin dag vännen <3

http://livsglitter.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

1 maj 2012 19:27

Åhhh,tack snälla du!!!

Photoscape har jag,och just i denna sekunden laddar jag ner photoshop ;-)

Tusen tack för din fina beskrivning,får väl se om jag skulle kunna lösa detta,gjorde ju dock min header med hjälp av dig :-)

Just det,jag fotar i manuellt läge,lurar även min kamera ibland så att jag kan fota mot fönster eller ljusa punkter ;-)
Därav ljusare bilder!

Ha en fin kväll du med
Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

28 april 2012 15:49

Hejsan.
Måste bara börja med att skriva att dina röda trätofflor är ljuvliga. Har varit sugen på ett par något år nu o denna sommaren får jag nog investera i ett par.

Såg att du var loppis-sugen idag. Jag drog iväg en sväng till en idrottsförenings loppis. Tyvärr var det ÖSregn även här men skam den som ger sej.
Kom dit o ser att nästan ALLT står i regn..... Lite partytält var spända lite här o var men det hjälpte föga. Stoppade fina fåtöljer samsades med furubord/stolar o allt var dränkt.
Hittade lite böcker men de var lätt fuktskadade så det var inte att tänka på. Mögeldoft sprider sig lätt.
Hittade dock en lampa från IKEA för 20 kr o den var innomhus så den var inte vattenskadad.

Idag fyller min STOORA dotter 20 år. Känns lite trist o inte få ha henne hemma men om 2 v är hon på plats. Då har vi ej setts sen den 3/1. Hon har åkt över till Tallin med en kompis o när hon kommer hem till "familjen" ikväll har jag ordnat så hon får lite blomster o paket från ossi Svea rike.

Nehe, nu får jag ägna mej åt min lille gäst. Systerdottern på 5 år ville åka med moster hem o just nu pratar han hål i huvudet på mej.
Ganska skönt med en 20 åring....
Nejdå, varje ålder har sin tjusning o det är skoj o få "vara med" lite till i småbarnstadiet.

Regniga kramar //Kristina

vitamoblerochbarnbus

1 maj 2012 19:31

Hejsan hej!

Tack snälla,har såklart ett par vita också ;-)

JÖSSES,låter ju inte som en särskilt lyckad loppis...iallafall inte för dom som sålde :-/
Tråkigt när det blir så!!!

Åhhh,hoppas att det gick bra på dotterns födelsedag ändå...förstår att du saknar henne...får abstinens av mina barn bara dom är borta över helgen ;-)

Hoppas att ditt huvud är helt fortfarande efter lilla systerbarnets besök ;-)


Soliga kramar//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards