Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Första Advent

Av vitamoblerochbarnbus - 27 november 2011 11:22

Hejsan hej!


Oj vad det blåser här idag....riktig storm!

Och förra året på samma datum så var marken täckt av ett tjockt lager snö.....Åhhh vad jag vill

ha snö nu ;-)

Idag är det första advent och det är äntligen fritt fram att piffa som man behagar,

dock så satte vi upp ljusstakar och planterade massa fina julstjärnor i fredags!

Nu är det bara gardinerna som ska upp och en och annan tomte,är egentligen inte så förtjust i att ha

massor med små tomtar överallt men barnen tycker ju såklart att det är fint!

Så några får det ju definitivt bli :-)


Nu ska stora barnen och jag göra oss klara för att gå på kalas,

min älskade lilla brorsdotter fyller två år idag!

StOOrt Grattis till fasters lilla Tova!!!


Lillebror är fortsatt febrig och inte alls på topp så han

och pappa får stanna hemma och mysa istället!

Ha en riktigt mysig 1:a advent

Kram//Anja



Har sparat på mig "småpresenter" under året så barnen ska få en present var fram till den 24 :-)

Blir ju en hel del när man har fem små ;-)

 

 
 
Ingen bild

kristina

28 november 2011 22:41

hejsan.
ja nog kan vi snacka olika väder på samma datum. kommer också ihåg förra årets vita vidder vid denna tiden. kanske vill vi inte ha lika mycket snö i år, men klart vi ska använda våra outnyttjade skotta-snö-muskler även denna sesången (eller hur det stavas)
Min systerson på 4,5 frågade sin mamma häromdagen -hur länge ska jag vänta på snön? 50 eller 70 år?
Underbara unge ;)

Mysigt med adventskalenderpaket. nu har mina vuxit ifrån det men jag började också tidigt för att få ihop paket. det ska ju trots allt vara något meningsfullt. mina älskade Barbie så många paket innehöll skor, väskor o annat i den vägen.

hoppas ni har det bra o ät nu inte för många pepparkakor för då blir man högfärdig

Kram Kristina

vitamoblerochbarnbus

29 november 2011 08:09

Ohhh....jo jag hade lätt kunnat tänka mig lika mycket snö....tyckte det var super mysigt! Men dock så förstår jag problemen i trafik och dylik så ur den aspekten så är det ju inte så bra med mycket snö :-S

Vilken sötnos,hoppas verkligen att han slipper att vänta 50 eller än värre 70 år ;-)

Ja,precis...vi vill inte heller ha massa paket med "skrafs" så det gäller att tänka till ordentligt...särskillt när man ska få ihopa över 100 paket :-D

Ang många pepparkakor så beror det väl på vilken sort man tar....eller ;-D

Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

29 november 2011 18:32

Hej.
Absolut beror det på pepparkakssorten ;)
de med minst högfärdighet i är de som man kavlat själv för där har man kavlat bort den ingrediensen......

Kram

vitamoblerochbarnbus

29 november 2011 19:13

Åhh men då vet jag...ska försöka att hålla nere på Annas pepparkakor och mer av Anjas pepparkakor ;-D

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards