Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under oktober 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 23 oktober 2011 09:50

Godmorgon fina läsare!


Vilket härligt väder det är idag,solen kikar fram och en molnfri himmel :-)

Här om dagen fick vi en stOOr påse äpplen från min goa svägerska....dessa har vi nu skalat och

delat och nu ligger massor med påsar i frysen redo att bli

underbara äpplepajer!


Idag ska vi bara ha söndagsmys,tänkte pyssla lite med mitt rum och se om

jag kan få färdigt det sista....för det är verkligen bara det siiiista som är kvar,men orken

 har inte riktigt varit där till att ta tag i det :-/

Men idag så känns det som en helt perfekt pyssel dag :-)


Vaknade i morse med en suuuper idé....igen ;-)

Ska bara se om det är möjligt att göra i praktiken sen så ska jag visa er vad jag tänkt!

Tur min käre make är så tålmodig när jag överöser honom med alla mina idéer,fast sen åt andra sidan

 så tycker han ju faktiskt att nån av dom är rätt så kul att hjälpa mig med.....kanske.....Tror jag..

Nåja,det väljer jag att tro i alla fall ;-)


Ha en riktigt härlig söndag

Kram//Anja


Inte ens hälften av alla äpplen ;-)

 


Inte så svårt att skala när man har en sådan här "mojjäng" Rätt kul faktiskt :-)

Tack för lånet mamma!!!

   

Av vitamoblerochbarnbus - 22 oktober 2011 17:24

Hejsan hej!


Då har vi kalasat med nära och kära idag!

Olivia fick massa fina presenter och även lite slantar så att

hon kan åka och shoppa :-)

Glad och nöjd är hon utan tvekan!!!


Fikan gick hem hos stora som små,även dom små krypen ;-)

Så nu har vi fikat i mängder,städat undan och nu är det bara middag och lördagsmys som gäller!

Tänkte visa er lite kalas glimtar idag,nu ska jag återgå till.....att göra ingenting faktiskt ;-)

 kan vara skönt det med efter att ha bakat i massor och piffat och fixat!


Ha en underbar kväll

Kram//Anja



Mini pytte pytte muffins ;-)

 



 


Storasyster gjorde en skylt till sin lillasyster

 



 



 




 


 



 



Söta kalas presenter i "rätt" anda ;-)



Fylld med snäckans favis godis!

 


Min goa mormor kom med hemma odlad chili till mig...passande färg ;-)

               

Av vitamoblerochbarnbus - 21 oktober 2011 12:33

Hej igen!


Var bara tvungen att kika in en gång till och visa er mitt "misslyckade"

 lilla bakprojekt ;-)

Har nu kommit fram till att sugerpaste och jag inte går ihopa,alltså inte ska

jag bli sockerbagare inom det närmsta :-D


I mitt huvud så skulle dessa små varelser bli sååå mycket finare ;-)

Men får väl hoppas att dom små krypen går hem hos dom små gästerna iallafall!


Kram//Anja


 

Av vitamoblerochbarnbus - 21 oktober 2011 10:34

Hejsan alla ni fina där ute!


Idag är en riktigt bra dag,varför undrar ni kanske....För att jag har bestämt

mig för att det är så!!!

Jo,jag tror att man kan bestäma sig för att vara lycklig och glad även

om det ibland innebär att man bestämt fel!


Sååååå,idag är en BRA dag trots huvudvärk och misslyckad bakning ;-)

Inget som inte treo och Ica kan hjälpa mig med :-D

Men än har jag inte gett upp,här ska bakas hallongrottor och MEGA kanelbullar

oxå...skam den som ger sig!


Tänkte visa er lite kalas förberedelser idag...prickigt och härligt :-)

Har kommit på att jag nog har blivit lite kär i prickar,

man blir så glad av det tycker jag.....Prickar till alla :-)


Än en gång vill jag bara berätta för er hur mycket ni värmer mitt hjärta

med era fina,underbara,härliga kommentarer!!!

Jag har ibland fått kommentarer som fått lilla mig tårögd av glädje och

för det världens finaste läsare vill jag tacka er i mängder,ni är bäst!!!


Kramar från en fredagsglad//Anja



Tack söta M för tipset om prickarna ;-)

 

Kristyr hjärtan,tack söta L för tipset :-)

 

Hemma pysslade godispåsar...tänk att det var så svårt att hitta vanliga bruna påsar,

nåja det gick lika bra att klippa och klistra själv :-)

    


Av vitamoblerochbarnbus - 20 oktober 2011 17:11

Godmiddag!


Idag var vi en snabb vända in till stan eftersom att en go vän

hade hittat massa fint som var rött med vita prickar...Perfekt kalas material ;-)

Tänkte visa er allt detta imorgon och även då lite kalaspyssel!


Har maaaassor med roliga kalasfika planer,vi får väl se om jag har

fingerfärdigheten att klara av det!

Men det får bära eller brista....Tur det finns fika på Ica om det nu går helt

tokigt ;-)

Ni får hålla tummarna för mig!


Tänkte bjuda på ett recept på en underbar soppa som är väldigt populär

här hemma bland både stora och små :-)


Köttfärssoppa med potatis:


150gram köttfärs (jag brukar ta blandfärs)

1msk margarin eller smör

6 potatisar

1 gul lök (jag tog röd denna gången och det blev lika gott för det)

2 morötter

1liter grönsaksbuljong (står på förpakningen hur man gör)

1/2 tsk salt (jag brukar ta mer,men det är ju en smaksak)

1/2krm svartpeppar,finmalen

1 lagerblad

1 tsk timjan

2 msk senap (jag använder stark)


Bryn köttfärsen i matfettet i en gryta

skala morötter,potatis och lök och skär dem i mindre bitar

Lägg alla grönsaker i grytan och häll på buljongen

Smaksätt med salt,peppar,lagerblad,timjan och senap


Låt koka på svag värme i ca 20 min

Sen är det bara att servera med något gott bröd eller knäcke ;-)


Ha en underbar kväll

Kram//Anja


 


 

Den smakar ljuvligt kan jag intyga :-)

    


Av vitamoblerochbarnbus - 20 oktober 2011 09:00

Godmorgon söta ni!


Idag känner jag mig pigg och glad....kanske för att jag igår tillbringade kvällen

hos min goa moster på ett inredningsparty.....Inredning är ju som ett

plåster på min själ ;-D

Vi var ett gäng tjejer däribland mina goa mostrar och fina svägerska,kan

ju bara bli trevligt då!


Vi fick sett på en maaaaassa fint som väckte "lite" habegär i lilla mig,

men får väl säga som barnen........

-be att få av tomten ;-)

Funderar på att skämma bort mig med några koppar som var i min mening helt underbara...

men vi får se!

Fikat fick vi också gjort...så summan av kardemumman=En härlig kväll!


När jag kom hem så var det bara soffan som gällde och kom ju på sen att

jag lovat er att visa bilder på nypiffade köket,så det tänkte jag visa idag istället!


Kan ju säga att just nu ser köket i denna sekund allt annat än nypiffat ut,

Lillebror kör fram som en ångvält i sin gå stol och drar ner allt i sin väg och skrattar och

 försöker att köra på sin storasyster som springer för livet :-D



Ha en härlig sOOOlig torsdag

Kram//Anja



 




Nybyggd sittbänk....dyna och kuddar ska inhandlas :-)

 





Det saknas fortfarande en del detaljer i köket,men dom kommer

 efterhand som jag hittar dom!



Två sittbänkar har vi byggt,med massor av förvaring i,och ser ni....Lister ;-)

   


       

Av vitamoblerochbarnbus - 19 oktober 2011 08:43

Godmorgon!


Idag tänkte jag skriva lite om mig själv....tänkte att det kanske kunde vara kul

för er som inte känner mig :-)

Och om det känns trist så hoppa över detta inlägget ;-)


Jag fyller år den 13:e februari och fick mitt första barn den 19:e februari samma år som jag fyllde nitton!

tur att jag har min goa mamma som stöttade mig och hjälpte mig på vägen...för det är inte helt lätt

 att vara ung mamma!


Jag är barnsligt förtjust i choklad (som många andra) choklad kan göra en dålig dag

 till en lite bättre dag för mig ;-)


Jag har svårt att sitta still men kan sedan gnälla över att jag aldrig får tid

att sitta still ;-D Fast att det oftast är jag själv som ser till att fylla ut tiden på alla håll och kanter!


Jag är helt övertygad om att min käre make och jag är gjorda för varandra....

vet inte hur jag skulle fungerat utan honom!


Jag älskar inredning,gärna lantlig,New england,shabby...ja allt i en härlig blandning :-)

Släng in lite bakning och loppis så är det huvudet på spiken!


Är rätt dålig (läs lat) på att laga mat....kan om jag vill men tycker att det är godare

 när någon annan gör det ;-)


Älskar mys med barnen...att sitta och rita eller bara titta på tv,det spelar ingen roll....jag mår bäst

när dom är runt omkring mig,så är det bara!


Det bästa för min själ är att få vara med nära och kära!

Min storebror och hans familj,min familj och jag brukar samlas hemma hos mina föräldrar

 och småsyskon....och fostersyskon och äta,fika,mysa och bara vara:-)


Är en obotlig tedrickare.....och det är endast en sort som gäller!

Har försökt dricka kaffe....men eftersom att jag i vanliga fall har svårt att sitta still

 så....ja,ni förstår nog ;-)


Kan inget om datorer så här på min lilla blogg  lär ni inte se länkningar eller

dylikt inom det närmsta....utan jag skriver rakt upp och ner och laddar upp en bild

och där tar min kunskap slut ;-D



Så där ja,det var lite om mig,senare idag lovar jag att vara tillbaka på

inredningsspåret igen ;-)

Tänkte då visa er köket som genomgått en mini makeover!


Så till dess önskar jag er en underbar dag och

var rädd om varandra!


Kram//Anja



Lite piff till köket,som så klart också ska få en grå tråd ;-)

Handukar från Ekohallen,gardiner från Jotex och matta från Rusta!

 






Av vitamoblerochbarnbus - 18 oktober 2011 20:47

Godkväll i stugorna!


Idag har jag hållt igång hela långa dagen...fick för mig att slipa ner vårat tre

meter långa köksbord och sedan måla måla måla :-)


Och snabbt fick det ju gå eftersom att jag passade på när

minisarna sov middag!

Men bra blev det och jag känner mig nöjd men helt slut i kroppen efter att ha

stått upp precis heeeela dagen :-/

Men man ska inte klaga,det är ju trots allt självvalt och det finns

dom som har det värre!


Nu är det kalas planer igen,eftersom att vi ska ha kalas för Olivia på lördag,hela härliga

 släkten kommer och det ska bli super mysigt....Äääälskar kalas ;-)


Nu ska jag mysa ner mig i soffan och fika lite


Ha en underbar kväll söta ni

Kram//Anja



Bjuder på en sooolig bild idag :-)

Det behövs för här har solen glänst med sin frånvaro hela dagen,

men lite höstrusk är ju härligt det med :-)

 

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards