Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under oktober 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 18 oktober 2011 09:23

Godmorgon söta ni!


Oj vad det öser ner här i vår lilla by....och jag som trodde att det

hette skur......up ;-D

Idag står det städning på shemat,som jag berättat för er innan så blir här alltid

kaos hemma när min käre make och jag är på fixa-till-massa-saker-som-vi-inte-hunnit-med-humör :-)

Men det gör inte så mycket för det blir ju så fint när vi är klara (tycker vi ju då förstås ;-))


Cornelia har idag ätit gröt....ett väldigt stOOrt steg i hennes "matsjukdom"

Jag blev så glad men det gäller att hålla masken och inte göra en stor grej av

det hela,men det gick så bra så till trots för att lilla loppan faktiskt fortfarande är krasslig!


Nu blir det fortsatt städning

Och jag lämnar er med en liten tjuvkik på ett av mina pyssel projekt :-)


Kram//Anja



Detta skåpet ropade jag hem från Tradera för endast 34 kr :-D

 Det var då i furu,sedan har jag maskerat (i mängder) och målat....när det var klart

 så klippte jag ut olika rutor av vaxduken som jag köpt på Stoffochstil

 och satte på plats dom med dubbelhäftande tejp!

Så där ja...fritt fram för stök i skåpet ;-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 17 oktober 2011 15:25

Hejsan hej!


Nu har jag åter igen kommit till ett problem....kommer ni ihåg det

söta (blå) lilla pottskåpet som jag visade er för ett tag sedan??

Jo,nu är det ju så att efter tiiimmars skrapande,slipande och jobbande så

stod jag idag med penseln i handen men kunde inte

 förmå mig själv att måla det?!??


Alla som känner mig vet att mitt motto är slipa det och måla det vitt ;-)

Så vad hände nu då.....Jo det ska jag säga er söta läsare, att det

här lilla skåpet blev i mina ögon sååå himla fint bara så här :-)


Så nu frågar jag er goa.....Måla eller spara?

Tacksam för lite hjälp i min ytterst besvärliga situation ;-D


Ha en fortsatt härlig dag

Kram//Anja



Så vad säger ni? har inte satt tillbaka knoppen

 då jag inte vet om jag ska måla eller inte lutar mot.....inte.......

eller.....kanske........nja......huaaa ;-)
 

 

Av vitamoblerochbarnbus - 17 oktober 2011 08:26

Godmorgon!


Igår kväll satte min käre make upp listerna i pysselrummet,vilken skillnad

det gör för hela rummet :-)

Men oj vad trist det är att måla lister.....Jo,jag vet att det finns vita....men när vi provade det så passade inte den vita färgen som listerna var målade i till den som vi har målat med hemma,så då kändes listerna nästan gula :-/


Ja,visst är jag lite gnällig ;-)

Men jag målar dom ju själv!


Idag måste jag försöka hitta några gångjärn till mitt pysselskåp...för dom har vi

tydligen lyckats att slarva bort :-D

Ska bli riktigt kul att få visa er skåpet för det blev lite lustigt faktiskt!


Men nu tänkte jag visa er lite från lillebrors rum!

Så ni får ha en riktigt härlig måndag så ses vi sen :-)


Kram//Anja



Små händer tryckta på canvasduk,funderar på om jag ska skriva lillebrors namn

 och ålder som jag gjorde på den andra med hans små fötter!


Inte helt lätt att veckla ut små fingrar ;-)

   

Av vitamoblerochbarnbus - 16 oktober 2011 18:23

Godkväll söta läsare!


Var tar tiden vägen???

Denna helgen har flygit förbi i raketfart :-S

Hinner ju inte blogga så mycket som jag brukar men sen åt andra sidan så kommer

jag ju ha massor att visa er snart...för Oj vad min käre make och jag

är på hugget :-)


Vi har hunnit med såååå mycket här hemma och vi känner oss riktigt

nöjda.....och trötta ;-)

Inte helt lätt att få saker gjorda när man har små sjukisar också....därav en

hel del kvällsarbete!


Men idag tog vi paus och åkte till mina svärisar och fikade och barnen red på

hästarna.....Åhhh vad häst mys är härligt!!!

Och barnen var riktigt duktiga....dom klarade till och med av att trava lite,

ni kan ju gissa vem som fick springa bredvid ;-D

Nåja,då kunde jag ju äta fika med extra gott samvete!


Tänkte visa lite bilder på vårt sovrum idag som även det har fått en något

gråare ton....så nu är höst känslan näääästan rätt (vill så gärna ha ett grått lammskin)

Som våra barn brukar säga

-Be att få av Tomten ;-)


Något som vi däremot fått idag är fina presenter (dock inte av  tomten)

 utan av mina goa föräldrar som kom hem från sin resa idag,men det fina får ni se en annan dag :-)


Ha en härlig kväll

Kram//Anja


Nyplanterat i kruka från Eurogarden



Härliga kuddar (örngott) från hemtex

 





Härligt ljuvlig tunika från Meandi


 


 



Har inte hittat någon grå "tazzle" så till dess får detta söta halsband hänga framme


 


              

Av vitamoblerochbarnbus - 15 oktober 2011 21:18

Godkväll!


Som sagt så var det ju dags att sätta upp träväggen idag....gissa om

jag blev besviken när min käre make ringde hem och berättade att brädorna (som ligger hemma

 hos min svägerska) hade blivit skadade och inte gick att använda :-(


Så då var det ju bara till att tänka om....så vi gjorde samma på den sista väggen,spacklade och gick

 efter med tapet borste!

Men visst är det trist när det inte blir som man har tänkt sig....fast det ser rätt fint ut ändå ;-)


Minisarna är fortsatt sjuka så därför har jag inte några pyssel bilder att visa er.....utan tiden

går åt till att mysa med små snoriga,febriga godingar!

Så idag tänkte jag visa er ytterligare en fikabild ;-)

Men denna gången är det Olivia som har bakat en god äpplekaka till familjen!

riktigt duktig var hon!


Så med detta så önskar jag er en härlig kväll

och ett STORT Grattis till min goa storebror som fyller år idag :-)


Kram//Anja



 

Av vitamoblerochbarnbus - 15 oktober 2011 11:25

Hejsan alla ni goa!


Idag har jag hunnit med att höstpiffa lite på trädäcket.....ja,jag vet,det är

ju snart vinter ;-)

Men bättre sent än aldrig!


Pyssel rummet blev målat igår efter att två små sjukisar gått och lagt sig och

idag är det tänkt att träväggen ska sättas upp sen är det bara lister kvar :-)

Lister som jag för övrigt måste måla under dagen :-S


Så dagen idag går i hemma pyssel anda och imorgon blir det ett besök hos svärisarna och deras hästar :-)

Flickorna här hemma älskar ju hästar (som dom flesta töser i den åldern gör)

Om det nu finns någon övre och undre gräns....för hästar är ju så härliga :-)


Tänkte fråga er goa läsare om det finns något som ni gärna vill se mer av

här på min lilla blogg?

Alltid trevligt att veta vad det är som ni tycker är intressant :-)


Ha en härlig lördag

Kram//Anja




Den söta kannan har jag fått av mina föräldrar :-)


 


      

Och denna fina kannan kommer från svärföräldrarna och

 lyktan är från Partylite


Och stubben är från skogen ;-) ;-)

   

Av vitamoblerochbarnbus - 14 oktober 2011 10:37

Hejsan hej!


Idag kikar solen fram igen och jag har bakat,myst med barnen,tvättat och städat!

alltså en perfekt fredag :-)


Senare idag är det tänkt att vi ska måla mitt pysselrum....åhhh vad jag längtar!!!

Igår kväll så funderade vi på hur vi skulle göra med väggarna och bestämde oss för att

 först lägga ett lager spackel (som min käre make fick göra) och jag gick efter med en tapet borste

och liksom drog igenom spacklet :-)


Blev rätt så fint faktiskt...får väl se om vi känner samma när vi har målat ;-)

hoppas på att snart kunna visa er lite mer pysselbilder.....men det lär det ju

nog bli när rummet väl blir klart!


Strax ska minisarna och jag köra ner till skolan med fikan som vi har bakat,Linnéa och hennes vän

 ska ha fredagskul för klassen och då kom vi på att det vore

ju mysigt med fika och frågestund :-)


Så ni goa läsare får ha en riktigt härlig fredag

Kram//Anja



 



Av vitamoblerochbarnbus - 13 oktober 2011 16:16

Hejsan hej alla söta!


Tänkte bara kika in en snabbis och skriva receptet på

taboulen som jag brukar göra :-)

Passade på att svänga ihop lite till lunch idag,är underbart gott med något

gott bröd till!


Vad passar bäst att dricka till...ingen aning,jag brukar ta vatten så känner man sig

lite nyttig ;-)

Har blivit lite för mycket läsk på senare tiden så nu snart ska jag ta mig samman och börja

 kvälls promenera,kan ju alltid ta en läsk när jag kommit hem igen ;-)


Nyss bakade jag hallongrottor...tänka sig att det var så viktigt med formar,jag tyckte det gick super

 att bara lägga dom på plåten.....och det gick.....ända tills det inte gick längre ;-)

Goda blev dom,men allt annat än vackra!


Nåja,här kommer receptet på taboulen:


Koka 3dl couscous (står på paketet hur man gör)

3 tomater

1 gul eller röd lök

1krm salt

1/2 krm fin malen peppar (jag brukar ta svartpeppar)

2krm paprika pulver

Persilja (jag tar i maaaasssooor,men minst 2dl)

1/2 dl olivolja

1 dl kallt vatten

Citronsaft från en citron


Koka couscousen och låt kallna (viktigt)

Kärna ur och dela tomaterna i smååå bitar  (hacka inte)

finhacka löken

Blanda samman alla ingredinser och blanda sist i couscousen

sväng ihop det ordentligt och smaka av....Sen är det en smaksak om man vill

ha mer citron,peppar eller annat....tror att ni förstår vad jag menar :-)

Sen är det ett plus om det får stå i kylen i minst en timme....ju längre det får stå ju godare blir det!


Lycka till och hoppas inte att jag missat något!


Kram//Anja



 



Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards