Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under oktober 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 13 oktober 2011 09:21

Godmorgon söta läsare!


Nej tro inte att jag idag tänkte ge relations tips ;-)

Utan detta är enbart för att jag efter att ha bott i detta huset i snart 6 år,

och inte på några sätt och vis kan sätta igång en brasa!


Jag kämpar och blåser....lägger in en massa som brinner för att hjälpa det hela,men ikke....det enda som brinner är själva hjälp materialet sen tar det stopp!

När min käre make ska göra detta så räcker det ju att han tittar på den,sen är lågan tänd ;-)

Och han brukar ju vara snäll och tända den på morgonen men inte idag då :-)

Nåja...tacka Ikea för mysiga doft värmeljus,inte samma värme men ändå mysigt!


Idag har vi hemma dag,båda minisarna är hemma och inte alls på topp....så jag tänkte passa på att baka lite och även göra en sväng Tabouleh då receptet blivit efter frågat :-)


Ha en riktigt härlig.....Oj redan torsdag,var blev denna veckan av :-)


Och söta läsare.....lämna gärna något spår av att ni varit inne hos mig,då blir jag så väldigt glad  :-)


Kram//Anja


Dessa klarar jag av att tända ialla fall :-) (tycker att det är så fint att använda vanliga burkar,dock tittar min käre make lite underligt på mig då vi har ett helt rum i källaren fyllt med ljuskoppar,ljusstakar och annat bara till ljus ;-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 12 oktober 2011 20:53

Godkväll alla goa!


Dagen har gått förbi i rasande fart....tur att jag var utvilad ;-)

har hunnit med allt som var tänkt så det känner jag mig nöjd med och även

lite annat har jag lyckats få plats med!


Föräldrar mötet gick jätte bra med en del stooora överraskningar....men

bara i den positiva andan :-)

Berättar mer om detta senare,men riktigt spännande är det!


Nu ska jag placera mig i soffan för lite soff mys

så nu lämnar jag er med en bild på kanske sommarens sista blommor!


Ha en underbar kväll


Kram//Anja



 

Av vitamoblerochbarnbus - 12 oktober 2011 09:29

Godmorgon söta ni!


Ni som var här inne i gårkväll ser säkert att jag plockat bort kvällens inlägg igen....varför undrar ni säkert?!?

Jooo,för att jag blev inte nöjd med bilderna ;-D

Dom kändes mörka och trista,alltså inget jag vill tvinga er söta att kika på!


En flicka får väl lov att ändra sig,eller hur ;-)


Nog om det!

Jag har inatt fått lov att sova hela långa natten....tänk vad det kan göra för

en trött mamma själ :-)

Så idag finns det nya krafter att ta av så nu ska det städas,tvättas,gå på utvecklingssamtal,

föräldrar möte och även hinnas med att samla nya krafter!


Det kan behövas för lillebrors förkylning har nu även dragit till med feber och

därefter en väldigt trött och hängig liten kille :-/

Bara att hålla tummarna på att det går över fort!


Nu blir det frukost och sen igång med dagens bestyr,

Men först några nya (ljusa,finare) bilder på ett av mina pysselprojekt :-)


Kram//Anja



En av stolarna är nymålade och har fått nya "kläder"

 


Underbara ben

 



    

Av vitamoblerochbarnbus - 11 oktober 2011 09:25

Godmorgon alla ni!


Ja,då har det varit vaken natt igen då,lillebror är fast besluten om

att inte sova när vi andra sover :-S

Gick omkring här hemma som ett spöke imorse och stannade helt plötsligt upp

-Vem är det där??

Men kära läsare....oroa er inte....för det var bara min spegelbild ;-D

Allt kaffe i denna världen hade inte hjälpt idag!!!


Nåja,tackar för att det finns solpuder och mascara ;-)

Så ser man ju i alla fall ut som något som kanske-någon-gång-i-tiden såg ut som en människa :-D


Något helt annat är att det går sakta men säkert fram i pysselrummet,jag har snart målat

 färdigt bordet och dom fyra stolarna men funderar på en sak!


Ni kanske kan hjälpa mig?!?


Mitt lilla "problem" är att jag funderar på om jag ska klä sitsarna på stolarna i dom olika pastell färgerna

 eller bara hålla mig till en????

Ett riktigt i-land problem...jag vet ;-)


Nej nu sover lillebror,så nu ska jag passa på att vila en stund jag med!

Ha en riktigt härlig tisdag


Kram//En väääldigt trött Anja


 

Av vitamoblerochbarnbus - 10 oktober 2011 14:29

Hejsan hej!


Vilket väder...vi som ville grilla korven ute :-S

Nåja,det får gå lika bra på stekpannan!


Nu är barnen hemma från skolan och födelsedags snäckan pysslar med

sina presenter,dom andra sitter nyfiket och tittar på :-)


Nu tänkte jag baka lite kanelbullar,det är ju ett måste på kalasdagar...eller kanske

bara ett måste alla dagar ;-)


Idag till lunch mumsade jag på gårdagen rester....som bara blir godare ju längre det får stå....Tabouleh

 heter det och är nog något av det allra godaste jag vet!

Super enkelt att göra och funkar till fisk,kött,kyckling.....ja allt faktiskt :-)

Men idag åt jag det bara rakt upp och ner som det är....det är precis lika gott för det!


Om någon är sugen på receptet så bara hojta till så ska jag göra en sväng till

(jag höftar gärna med det mesta i denna rätten då det är väldigt mycket smaksak i det hela)

 Vill man ha syrligt,salt,stark...tror ni förstår :-)

Själv vill jag ha lagom mycket av allt ;-)


Ha det så bra i höstrusket

Kram//Anja



 


Perfekt mat att ha i lunchlådan och så nyttigt ;-)


 Mmmm......

    

Av vitamoblerochbarnbus - 10 oktober 2011 08:27

 Vad är det för en dag

  Är det en vanlig dag

 Nej det är ingen vanlig dag

 För det är Olivias födelsedag

 Hurra Hurra Hurra!!!!


Godmorgon alla söta läsare!


Då var det måndag igen och vi har en liten födelsedags snäcka här hemma,

Vår fina Olivia blir idag 8år...alltså lilla fröken börjar bli stooora fröken :-)

Så idag är det bara mys som gäller,snäckan har bestämt att vi ska äta korv

med bröd till middag :-D

Sen blir det i vanlig ordning en massa fika och gott!


Tänk vad tiden går fort,minns dagen hon föddes som igår....en liten go,rund härlig tös....Och nu är hon en stor,söt,härlig tjej :-)


Lillebror firar sin syster med att vara förkyld......igen,så natten har

 varit där efter :-S

Funderade inatt på hur länge man kan gå utan sömn.....får väl börja

 dricka mer kaffe ;-)

Så med tanke på natten så passar det mig alldeles utmärkt att det bara står mys på shemat!


Nu tänkte jag bjuda på lite kalas bilder :-)


Ha en riktigt härlig måndag så ses vi snart

Kram//Anja


(blev tvungen att fota vissa bilder med blixt :-S

 



 


 


Älskade prinsessa!!!

           

Av vitamoblerochbarnbus - 9 oktober 2011 13:39

Hejsan hej alla söta!


Vad hittar ni på med idag?

Här kikar solen fram och barnen är ute och leker i trädgården :-)

Själv passar jag på att måla lite på stolarna till pysselrummet medans barnen är upptagna på sitt håll :-)


Imorse vaknade jag tidigt tiiiidigt av ett märkligt ljud från vardagsrummet,

jag smög in och vad hittade jag.....Jo Cornelia som satt med den stooora kakburken i knät och tittade på tv,

hon tittade upp på mig med ett väldigt chokladigt ansikte och sa

-Mamma jag bara lånar lite! :-D

Ja vad ska man säga,jag brukar alltid höra henne i trappan...men idag var hon så tyst så tyst...

säkert för att hon hade en kakburksplan ;-)


Nu ska jag fortsätta med dagens pyssla/mysa/laga mat/fika/njuta projekt :-)


Ha en underbar söndag

Kram//Anja


Den fina glaskaraffen fyndade vi igår på loppisen

och den tänkte jag fylla med badsalt för den lite lyxigare badkänslan ;-)

 


Av vitamoblerochbarnbus - 8 oktober 2011 19:23

Godkväll!


Då har denna lördagen snart smygit sig förbi!

Efter loppisen har det inte blivit gjort rätt mycket för min del,

har haft en trist värk i mina händer hela dagen så inget pysslande...

men tror att jag ska försöka mig på en liiiiten pysselstund nu iallafall ;-)


Min kära make har varit duktig och fogat golvet,äntligen ;-)

Nu ska vi börja med väggarna och se vad vi kan hitta på med dom,dom var i väldigt dåligt skick,

men på något sätt ska vi nog få det att bli bra ändå :-)


Måste bara visa er det fina lilla pottskåpet.....fast att det inte är piffat än,

tycker att det är helt underbart fint!

Ska måla det vitt och sen ska den söta lilla knoppen få vara kvar :-)


Nu ska jag försöka att pyssla en stund,sen blir det soffan och smågodis :-)

Ha en härlig kväll

Kram//Anja


Tyckte egentligen att färgen kunde vara fin i pysselrummet

 (syns lite dåligt men den är pastell blå) men den är i alldeles för dåligt skick :-/



Älskar dom svängda benen (lister kommer imorgon ;-))

 


Söt som en liten karamell :-)

 


Endast 40kr...det kallar jag fynd ;-)

     

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards