Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 2 oktober 2011 20:00

Godkväll goa läsare!


Känner ni igen den känslan...man är rastlös men har egentligen

 tusen saker att ta sig för :-/

Kanske är så att det inte är det man vill göra just då,för inte är ju disken,

tvätten och städning det allra roligaste att tillbringa tiden med ;-)

Men ack så härligt när det är gjort!!!


Tror att min känsla bottnar i att det kliar så i mina fingrar när det gäller pyssel

rummet....jag vill ju piffa Nuuuu ;-D

Frågade min kära make lite försiktigt hur länge golvet ska härda.....

2 dagar blev svaret........TVÅ dagar,och inte skojade han i heller!!!! ;-)


Jaja,den som väntar på något gott....får väl gå runt och vara rastlös en stund :-D

Nu har jag ju iallafall några dagar på mig att fundera på hur jag vill möblera och med vilka möbler!

Tänker mig vit bas (såklart) med lite detaljer i pastell rosa,blå,grön och kanske lite gult,

Ja jag vet....jag brukar inte ha så mycket färg men hela idéen med ett

pysselrum är ju att man ska känna att man lockas att vara lite kreativ  :-)


Men vi får se....jag kanske fegar ur på färgfronten ;-)


Nej,nu blir det soffmys med min kära make

Ha en härlig kväll

Kram//Anja


Blev själv sugen efter att jag hade lagt upp receptet,

så det blev rulltårta här hemma till fikan....till och med Cornelia

 insåg idag att hon tycker om den :-)

 



Av vitamoblerochbarnbus - 2 oktober 2011 12:43

Hejsan hej!


Var blev indian sommaren av??

det var ju så härligt igår och idag är det riktigt höstruggigt :-S


Nåja,idag är min kära make hemma och här funderas i massor på mitt

framtida pysselrum.....Alltså jag drömmer och min kära får fundera därefter ;-)

Blir nog till att lägga nytt golv idag,golv som vi dessutom hade glömt bort att

vi hade i våra små gömmor här hemma,härligt :-)


Vad hittar ni på med idag goa läsare?

Kanske sugna på att baka en enkel och god rulltårta?


Här kommer ett recept iallafall :-)


3 ägg

1 1/2 dl socker

2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

Ugnen:250 grader

Gräddningstid:4-5 min


Gör så här:

Täck en långpanna (30*40) med bakplåtspapper,vispa ägg och socker pösigt

tillsätt mjöl och bakpulver och blanda försiktigt ihopa.

Bre ut smeten på plåten i ett jämt lager,grädda i 5 min (prova med provsticka)

Strö över socker på ovansidan och stjälp upp den snabbt på ett nytt baklåtspapper,

dra bort pappert försiktigt!


Bre på ett lager äpplemos,hallonsylt eller jordgubbs sylt och rulla omedelbart ihopa

från långsidan med hjälp av bakpappert,låt kakan svalna med skarven neråt!


Underbart god med en kopp te eller kaffe :-)


Ha en underbar söndag

Kram//Anja


Denna ljuvliga plantering fick vi på bröllopsdagen av min goa svägerska med familj


Och denna underbart söta fick vi av goaste vännen med familj


Känns som att nära och kära vet vad vi tycker om  ;-)   

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards