Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Hur man håller lågan brinnande

Av vitamoblerochbarnbus - 13 oktober 2011 09:21

Godmorgon söta läsare!


Nej tro inte att jag idag tänkte ge relations tips ;-)

Utan detta är enbart för att jag efter att ha bott i detta huset i snart 6 år,

och inte på några sätt och vis kan sätta igång en brasa!


Jag kämpar och blåser....lägger in en massa som brinner för att hjälpa det hela,men ikke....det enda som brinner är själva hjälp materialet sen tar det stopp!

När min käre make ska göra detta så räcker det ju att han tittar på den,sen är lågan tänd ;-)

Och han brukar ju vara snäll och tända den på morgonen men inte idag då :-)

Nåja...tacka Ikea för mysiga doft värmeljus,inte samma värme men ändå mysigt!


Idag har vi hemma dag,båda minisarna är hemma och inte alls på topp....så jag tänkte passa på att baka lite och även göra en sväng Tabouleh då receptet blivit efter frågat :-)


Ha en riktigt härlig.....Oj redan torsdag,var blev denna veckan av :-)


Och söta läsare.....lämna gärna något spår av att ni varit inne hos mig,då blir jag så väldigt glad  :-)


Kram//Anja


Dessa klarar jag av att tända ialla fall :-) (tycker att det är så fint att använda vanliga burkar,dock tittar min käre make lite underligt på mig då vi har ett helt rum i källaren fyllt med ljuskoppar,ljusstakar och annat bara till ljus ;-)

 

 
 
Malin

Malin

13 oktober 2011 11:31

Godförmiddag!
Jag är precis som du, angående eldning. Jag är kass och om jag väl får igång elden (på trippeltid jämfört med sambon), så glömmer jag sen bort att fylla på så den slocknar. (vi eldar i källaren för att värma upp hela huset).
Kanske är en tjejgrej?
H/Malin

http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

13 oktober 2011 13:47

Hejsan hej!
Då är jag alltså inte ensam med mitt lilla "problem" ;-)
Jag har gett upp mitt försök och går runt och inbillar mig att solens strålar gör det så härligt så ;-D
Nåja,helt säkert är det en tjejgrej....eller kanske så är det bara en killgrej att våra kära ska klara det precis
som på stenåldern ;-)

Ha en riktigt underbar dag
Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

13 oktober 2011 12:44

hej. tror det är något nedärvt med eld vs mannen. har nämligen samma problem som du, har t o m köpt särskilda tändblock... tro inte det hjälpte mej! Nej, maken får väl fortsätta glänsa på det området ;) hoppas lillkillen blir bra snart.

vitamoblerochbarnbus

13 oktober 2011 13:41

Hej Kristina!

Kan det vara så möjligen ;-)
härligt att höra att jag inte är ensam om mitt "problem" och som du säger så får vi väl låta proffsen göra det dom gör bäst :-)

Tackar så mycket,det är ju bara att härda ut när dom små är sjuka med vetenskapen om att det blir ju bättre :-)

Ha en riktigt härlig dag
Kram//Anja

 
Connie

Connie

13 oktober 2011 13:16

Haha känner igen det där. Ja e minst lika värdelös. En grill kan ja få fjutt i om ja dränker det hela i tändvätska haha =)

http://www.poohlina.blogg.se

vitamoblerochbarnbus

13 oktober 2011 13:39

Hihi...ja en grill möjligtvis ;-)
men detta är ju en hel vetenskap känns det ju som :-D

Ja,i alla fall så kan man ju uteslutas när det gäller att vara pyroman ;-D så något gott i det hela!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards