Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Vardagen i.......vardagen

Av vitamoblerochbarnbus - 16 maj 2012 09:48

Godmorgon!


Så här är det.....det är mycket vardag i mitt liv för stunden,

Barn som ska hämtas,lämnas....möten....handla....jobba....fixa och dona!

Så alltså mycket mindre tid till allt pyssel och tips och trix,

och när jag väl får en stund över så lyckas jag ju såklart att bli sjuk....vem beställde

det liksom,för inte var det jag ;-)


Så om ni sitter och undrar

-Varför pysslar hon inte....gööööör något kuuuuul dåååå!

Så vet ni varför nu ;-)


Men håll ut...det tänker jag göra,för snart är det sommar med allt vad det

innebär...sol...bad...loppisar....utemys....

blommor.....Tja,allt möjligt härligt :-)

Och nu när jag funderar på saken så är det ju egentligen inte så att jag bara

springer runt och pillar navelludd....vi fixar ju faktiskt i uterummet,

och bara det är ju ett meeega pyssel i sig!!!

Som för övrigt snart är klart...Tjoohhoooo,då ska jag sitta där med min

kopp te och bli frisk och blogga om livet i uterummet ;-)


Glöm nu inte bort att tävla om änglatavlan,

sista chansen på söndag!!!


Ha en härlig.....ehhh....fredag...för nu är vi

ju långlediga...härligt!!!!

Kram//Anja





Ser ut som att rädisorna blir klara till midsommar :-)







 




 







 




Potatis på gång.....






 









 




Vet inte vad detta är för ett träd...men det doftar underbart...nästan magiskt när det står

i blom....någon som vet vad det kan vara för ett träd?

(Nej,grillen är inte supermoder och häftig...men tycker att den är charmigt sliten och fin)

        

 
 
Ljuvligtvitt

Ljuvligtvitt

16 maj 2012 15:06

Oj vad det växer! Rädisor som är så gott också :)

Är det inte ett kastanj träd?

http://ljuvligtvitt.blogg.se

vitamoblerochbarnbus

16 maj 2012 16:08

Ja nu så händer det ju faktiskt något från dag till dag :-D

Hmmm....nja...inga kastanjer på dom 6 år vi har bott här;-)...men nu när jag kikar på bilden så skulle man faktiskt
kunna tro det :-)

Får se om min fina morfar kanske kan hjälpa mig med det hela :-)

Ha en underbar dag fina du
Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

16 maj 2012 17:58

hejsan.

Det kan vara en Hägg som blommar i din trädgård.
Lite för tidigt för kastanjerna o de har mycket större blomklasar. Blir det svarta bär senare på trädet? Då kan det vara en Häggmispel.

Det var värst vad det växer nere i "södern" hos dej.
Men jag ska vara ärlig o skriva att jag sköt upp o sköt upp mitt planterande så till november ska det nog kommit upp något ;)

Snygg grill, vi hade en exakt lika dan som åkte på tippen i höstas. Nu har maken införskaffat en riktig manlig leksak. En WEBER, med termometer i locket o andra finnenser som jag LOVAR inte behövs!!

På tal om pyssel, du skrev för ett tag sedan att hela ditt korta ;) köksbord var belamrat med målade loppisprylar. Dom förevigade du inte för oss nyfikna läsare.

Nehe, in i badrummet o fixa till sej lite. Vi ska åka in till "staun" (man säger så här i KalskRona, nej jag stavar inte fel. Vi pratar så bonnigt här Betoning på R:et)
Vi ska fira våran 20 åring med att gå på Star´s and Stripes.

Trevlig "helg" på dej åxå.
Jag vänder på min ledighet, fri 2 dagar nu sen jobb lör-sön.

Gökotte-kramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

19 maj 2012 15:16

Hejsan!

Nej inga svarta bär....dock tror jag att du har rätt....har något minne av att det var just Hägg min fina morfar sa att det var....får fråga en gång till :-)
Tack för hjälpen!!!

Jaaa,här växer det i massor...dock så fick jag spinn i mina gurkplantor så dom gick inte att rädda :-( :-/
Nåja...får väl köpa några färdiga plantor istället :-)

Hihi,visst är den fin ;-)
hade det varit upp till käre maken så hade vi också haft en sådan enorm jätte sak till grill....men det får bli till senare :-)

Jooo,men om sanningen ska fram så har jag ju bara grundmålat alla dessa projekt än så länge...får ta mig i kragen och måla sista lagret färg :-)

Hahahaha....är ju faktiskt gift med en föredetta boooone ;-) Så jag har hört både det ena och det andra i uttal ;-D

Hoppas att ni haft det härligt och att jobbehelgen går snabbt :-)

Kramelikram

 
Ljuvligtvitt

Ljuvligtvitt

16 maj 2012 21:29

Hmm, men ja det ser faktiskt ut som kastanj :P Dom brukar gå vita toppiga blommor sådär...
Hoppas morfar löser det :))
Jag vill gärna veta sen, det är inte ofta TRÄD luktar gott :P

Hoppas du får en fin lång helg!!
Och att rabarberna du fick smakar :)
Kramar

http://ljuvligtvitt.blogg.se

vitamoblerochbarnbus

20 maj 2012 22:17

Morfar gissar på Hägg han med :-)
Blommorna doftar ljuvligt...i trädgården,tar man in dom så luktar dom riktigt illa faktiskt :-D
Lite lustigt!

Helgen har varit underbar,hoppas att du har det fint du med!!!
Kram//Anja

 
carolina

carolina

24 juni 2012 20:51

hej tror också att det är hägg, vi har ett likadant på vår gård, luktar blommorna starkt? annars super intressant blogg, och härligt med så mycket barn, har bara 2 än så länge jag.. ha en fin sommar!

http://mitthemminborg2012.blogspot.fi

vitamoblerochbarnbus

24 juni 2012 21:51

Hej Carolina!

Tack för din kommentar,jomen visst är det hägg,fick lite hjälp av min fina morfar :-)
Blommorna doftar starkt men ändå ljuvligt.....ute,för tar man in dom så blir doften för mycket :-/

Tack snälla,vad kul att du fann intressant läsning....visst är det härligt med många barn :-)

Ha en fin kväll
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards