Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Låååång Fredag

Av vitamoblerochbarnbus - 6 april 2012 08:09

Godmorgon allihopa!


Fortfarande tyst i huset....förutom käre maken som ligger

här bredvid mig och låter som ett sågverk.....förstår inte att man inte själv

vaknar när man snarkar så ;-D


Då var det långfredag i dag och dags för oss att ha släkten

 På besök....allt är klart förutom att vi ska duka så klart....och baka en sväng,och skala potatis

Jaja,nästan klart då ;-)

Och ska jag vara helt ärlig så har jag inte helt hundra koll på

 hur jag ska duka,det får helt enkelt lösa sig på vägen :-)

Har en liten härlig tävling på gång igen,ska bara få rätt på allt först

då jag denna gången blir sponsrad....Visst är det spännande ;-)


Nu får ni ha en underbar Påsk

och njuta av god mat och (förhoppningsvis) Lite ledigt :-)

Kram//Anja











 





   







 





 






 





Skulle vilja ha koppar med något gult på....någon som vet var det kan finnas?

 






 





Omplanterade gurkplantor :-)







 




Det rosa får nu vila lite och lämna plats åt gult...efter påsk har jag såklart en ny

färg på gång ;-)

(Till er som undrar....jaaaa,jag måste ha matchande rengöringsmedel ;-))

     

 
 
Ingen bild

Kristina

6 april 2012 11:46

GLAD PÅSK till dej o din familj.

Har inte gått o trillat av pinnen. (läser din blogg varje dag men har kommit i en orkar-inte-skriva-en-kommentar-period)
Men efter flygresan t o r till Blåkuklla igår fick jag en ny syrepuff =)

För läääänge sedan när jag petade ner lökar skrev jag om Scilla. Om du tittar på ditt inlägg från den 29/3 så är det den blomman ;)
Fast alla vet nog inte vad den heter.

Visst är det HÄRLIGT med en som Zzznarkar bredvid sej?! NOT! Vissa nätter undrar men om det är en motorsåg som står bredvid en.
Ja,ja säger maken, DU SNARKAR DU MED!!! Kan jag aldrig tro ;)

Jag jobbar fredag o måndag nu i påskhelgen. För mej är inte påsken så stor, har dock påskpyntat lite o fixat påskägg till mina SMÅ barn.
Blev pengar i år. Uppskattas mer än godis eller något annat.
När de var mindre gömde jag alltid äggen. De första åren inne men på senare år fick de ge sej ut i pyjamas o leta på alla möjliga konstiga ställen i trädgården.
En tradition man hoppas de för med sej till sina barn.

Din Qvilt från Pumpan/Miljögården är jättefin. Hoppas du hittar fler.
Kunde inte affären hjälpa dej annars att köpa genom dom?

Gula glas är inte så vanligt tror jag. Vet dock att Saga-form kan ha.

Hoppas din påsk blir fortsatt bra o att din dukning (som vanligt) blir som du tänkt dej.

Många påskkramar från mej till dej

vitamoblerochbarnbus

7 april 2012 11:33

Tack fina Kristina och det samma till dig!

Åhh,vad härligt att du sitter kvar på pinnen,precis där du ska vara ;-)

Vad konstigt....inte träffade jag dig i Blåkulla ;-)
Men vad härligt att du fick förnyad energi....blir ju så väldigt glad av dina fina kommentarer

 
Anna

Anna

6 april 2012 13:53

Glad påsk!
Älskar att se foto från ditt hem! Så himla fiiint :-)

/ANNA

http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se

vitamoblerochbarnbus

7 april 2012 11:23

Detsamma till dig :-)

Tack snälla,vad härligt att höra!!!

Ha en fortsatt fin Påskhelg
Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

6 april 2012 16:44

Hej igen.

Det var ju gula koppar o inte fat du sökte efter....
Snacka om att läsa det man vill.
Jag har hittar på loppis, vad annars ;)
Får väl hålla ögonen öppna om jag ser några.
Jag hade tur o hittade assietter i samma nyans 3 år efter kaffekopparna o faten.
Ibland har man turen med sej.

Fortsatt trevlig Påsk.

Gula fjäderkramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

7 april 2012 11:36

Hejsan hej!
koppar...fat...allt passar ju i gula tider ;-)
Har hittat gula muggar...men dom är just bara det....gula muggar....varken mer eller mindre,vill ju ha några som man blir så där extra glad för såklart :-)

Oj vilken loppis tur du haft :-)¨
Får väl kika runt och se om jag kan ha samma tur :-)

Detsamma till dig
Fjädriga kramar tillbaka :-)

 
Ingen bild

Kajsa

6 april 2012 18:37

Glad påsk tillbaka till überfrun i huset!
Vilken energi du verkar ha!! Lite avis allt. Och vad fint du har det!!! Tävlingar gillar vi absolut, det gör våra hem lite lika fint som ditt;).

vitamoblerochbarnbus

7 april 2012 11:26

Tack snälla,detsamma till dig!!!
hahaha...det är nog första gången jag blir kallad det :-D
Mycket energi det har jag
(mellan varven ;-))...är en rastlös själ som oftast vill ha något på gång :-)

Tack för din super söta kommentar!!!

Ha en fortsatt fin Påskhelg
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards