Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Om Att Få Det Ur Systemet.....

Av vitamoblerochbarnbus - 19 april 2012 09:51

Godmorgon kära läsare!


Idag skyndade jag ju då ner till Netto för att fynda mina bärbuskar,

men tror ni att dom hade några?!??

Nej,som vanligt så visste ingen något om nånting :-/

Så då bestämde jag mig för att köpa två träd istället....det är väl nästan samma sak

eller hur ;-)

Får kika vidare efter buskarna...för jag måste ju ha dom i år...känner jag....att jag måste!

Nåja,härligt är det ju att mina tomatplantor kikar fram idag,

även flickornas som dom planterade är nu uppe men storebrors har inte kommit

fram än....kan vara avsaknaden av vatten som är problemet ;-)

Men inget som mamman i huset inte kan fixa så nu ska jag plantera ner

en av mina små plantor i Willes kruka så han inte blir ledsen för att

hans inte dykt upp än :-)


Ha en fin dag

Kram//Anja



Jag förstår att ni är tråktrötta på mina blombilder så nu tänkte jag att

jag kör en kavalkad och liksom får det ur systemet....för en stund ;-)

Hoppas på att kunna visa upp ett ny piffat sovrum imorgon som omväxling!

(Äppleträd)

 









 




Päronträd








 




Tomater







 




Tomater

 








 




Vita Stockrosor....eller alltså...blommorna blir vita....jag ser ju att dessa är gröna ;-)

        

 
 
Ingen bild

Kristina

19 april 2012 14:16

Hej.
Ja Netto är verkligen en spännande affär! Vart kan du köpa en elgitarr, fruktträd o lite mjölk på en o samma gång??
Men vi har samma problem här i min stad. Varorna har ej kommit, är försenade eller har tagit slut....

Nu kommer Tant polis in i bilden.
Har ni andra fruktträd i er närhet? Grannarna eller ni själva?
Det behövs lite blandning just för pollineringens skull.
Nästan alla fruktträd behöver en "kompis" för att sätta frukt.
Googla gärna för mer info.
Vill inte på något sätt o vis göra dej deppig, men alla tänker inte just på det.

Måste ju säga att du är mamman med stort M <3
Klart Wille´s tomatplanta också vuxit.
Så gjorde jag en gång till mina barn o den LYCKAN kan ingen ta ifrån en.


Ps! skulle du fundrea på att ha rosa fuskpäls på hästen så har jag en bit här hemma. Ljusrosa är den. Bara tjoa till.

Fruktkramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

21 april 2012 11:23

Hejsan!
Ja eller hur!!!
Tycker alltid att det är något som blir galet hos netto :-/
Men såg istället att dom hade bär buskar till samma pris nu i helgen hos Vellinge blomman,sår se om jag tar en sväng dit istället :-)

Hahaha,tant polis....det var kul ;-)
Jodå,vi har själv två träd sen innan och grannarna har frukt träd dom med,så jag hoppas ju på en och annan frukt så småningom :-)

Åhhh,tack snälla....behöver verkligen lite pepping för stunden....man gör ju så gott man bara kan för sina små!
Och visst blev Wille glad och dagen efter så hade det dykt upp tre till....dock av egen kraft ;-)


Men tack snälla vad söt du är....kanske borde prova med rosa päls....kan ju bli hur sött som helst!?!!


Kramar//Anja

Men

 
Ingen bild

kristina

19 april 2012 18:50

Goderafton.
Kom precis hem från "min" Nettobutik o det var ett glest utbud av bärbuskar även här. 1 björnbär o 3 vinbär o ett par krusbär stod på hyllan o log..... Fruktträd fanns det 5 st av.
Antar att de gått åt en hel del annars hade de inte fått särskilt många.
Hoppas du får tag på dina buskar så du kan dra igång syltkoket snart.

Ha en skön kväll. Här ska det kollas hockey. Maken har riggat upp hela tvrummet med sina prylar.

Hockeykramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

21 april 2012 11:26

Hejsan!
Ja,aldrig har Netto vad dom lovar :-S
Jag letar vidare och ger mig aldrig ;-)

Ha en fin dag
Hoppas att hockeyn gick bra :-D

Kram//Anja

 
Madde

Madde

19 april 2012 21:57

Ja det är väl märkligt med Netto - har också skyndat dit nån gång när jag sett nåt intressant i reklambladet, men det är alltid slut, även om man är där nästan direkt. De måste ta in ytterst lite av såna specialerbjudanden eller nåt sånt..
Får hoppas du hittar bärbuskar till bra pris någon annanstans! =)

Kram Madde

http://maddespyssel.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

21 april 2012 11:27

Visst är det....tycker att det är så varje vecka :-/
Jag är med om detta hela tiden...tror inte alltid att dom får in det som är i bladet faktiskt!
Jag letar vidare...skam den som ger sig ;-)

Kramar//Anja

 
Ingen bild

Jeanette

20 april 2012 06:58

Godmorgon!
Helt rätt att hjälpa wille lite på traven :)
Kom ihåg när vi planterat paprika kärnor och där kom inget :(
Då köpte jag en liten planta och alla var glada :)
Ha en skön helg med din härliga familj.
kram jeanette

vitamoblerochbarnbus

21 april 2012 11:29

Hejsan hej!
Ja,visst var det ;-)
William blev jätte glad och dagen efter så hade det dykt upp tre till av egen kraft dock :-)
Vad härligt att vi mammor kan återställa lyckan ibland :-)
En fin helg till dig med!!!
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards