Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 12 september 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 12 september 2012 14:15

Hejsan hej igen!


Jamen nu slår jag ju rekord i bloggandet ser ni ;-)

Efter att jag lämnat minisarna på förskolan så försökte jag att boka

en lunchdejt med min käre make....det gick så dära bra,eftersom att han befann sig ute

i en skog någonstans...och att låta mig köra till en skog.....ensam...utan kompass

och överlevnadskitt är ingen höjdare,jag hade hittats på

en stubbe.....gråtandes....vilse...trasslig i håret.......med bilen bara 10

steg bort från där jag satt ;-)

Alltså ingen skogsmänniska,men njuter dock om jag har en skogskunnig

hjälpare med mig :-)


Nåja,det var ju inte det jag skulle berätta......

I vilket fall så ringde käre maken och meddelade att han kunde komma

hem och luncha med mig på sin lunch,så jag fixade mysfika jag,och där satt

vi och hade det bra...sen var det dax för jobb igen och käre maken hinner bara

precis gå utanför dörren då ringer någon på och jag går och öppnar.....


Rödtröjamannen:Jo,du...är det här vi ska kolla på Larm??

Frun i huset:Nejdå....för vi har inget larm!?!

Rödtröjamannen:Nähä....där ser man!!!

(VARFÖR SA JAG SÅÅÅ)

Som tur är så attakerade vår Rottweiler honom och

försökte tugga en sväng på honom ;-)


Och nu tänker ni säkert att....Anja....din hund är INTE en Rottweiler!!!

Jag vet det.....rödtröjamannen vet det,

Men Tindra VET inte det och agerade därefter.


Så till dig eventuella tjuv som eventuellt tänkte spana in hemma

hos oss....

1) Jag sprider ut det dyrbaraste jag har...på skolan,förskolan,på jobb,

olika kommuner,olika hushåll....så Ha...tänk på den du!


2) Jag är totalt nojjig över sådant här så efter ett samtal så kommer vi att

ha installerat larm.....ASAP ;-)


3) Min hund må vara liten....och hon är dock bara en Yorkie,

men hon vet inte det.........


4) När jag får larm.....Och det kommer jag att få.....Så snart så du knappt

förstod vad som hände,då ska jag säga dig att vi pratar ett sådant riktigt

Ninjalarm....med svartklädda ninjor som kommer från taket,SWAT som står redo på

en sekund....Min yorkie kommer bli uppbackad av RIKTIGA Rottweilers....

Så vet du.....DONT EVEN GO THERE... HERE....menade jag ju ;-)


Så kan det gå när man inte tänker klart.....man blir med larm :-)


Kram//Anja





*


*



*


*


   


Av vitamoblerochbarnbus - 12 september 2012 08:26

Godmorgon bloggisar!


Alltså den här förkylningen....som en av er söta läsare skrev så

är den INTE fräsig över huvudtaget!!!

Ena stunden mår jag rätt bra för att i nästa stund få en feber topp

och med det känna mig som en lax på grillen ;-)


Så om ni funderar på varför det inte bloggas flitigt just nu,

så är detta svaret....det...och att jag faktiskt har lite

inspirations torka för stunden :-/


Nåja,denna morgonen var ju allt lite lustig,

lillan fick ett av sina allt för berömda utbrott och i detta inte

allt för gulliga utbrott så antar jag att hon såg det som en hejdundrandes

bra idé att kasta iväg sin rittavla....den gick såklart sönder varefter

lilla prinsessan (läs Lilla monstret ;-)) utbrister.....

OHHH MY GOD!!!!!!

den gick sönder....ohhh my god,vad gör jag nu....SÖNDER!!!!!

Var ska jag nu rita....OHHH my GOD!!!!

Riiiiiitaaaaaa......OHH.......MY.......GOD!!!!!


Väldigt svårt att inte skratta....men jag gick lugnt ut i köket och

mötes såklart av frukostgänget som satt och stor

skrattade åt sin lillasysters utbrott!

Vet ni vad jag hoppas på.......Jag hoppas på att vår lilla dotter en dag

i en avlägsen framtid får en egen dotter...och denna egna lilla dotter hoppas

jag att hon ärver sin mammas Ohhh so charmiga sida ;-) ;-)


Nu får vi ta tag i dagen med allt vad det innebär,

men vet ni....jag hade tyckt att det var lite kul att höra vad ni

tycker om att läsa/titta på här hos mig...Vad är bäst och vad är sämst!?

Hiss eller diss....ni förstår va ;-)



Ha en hejdundrandes härlig Onsdag

Kram//Anja





Favorit koftan just nu......By Ti Mo


*


*


 


*


*


I ryggen delas den så vackert...och spets kikar fram :-)

 


*


*


 


*


*


Hmmm....borde kanske köpa en självutlösare så att jag kan fota

kläderna när dom är På istället ;-)

 


*


*


 


*


*


Baksidan.....

 


*


*


Framsidan......

   



Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards