Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under oktober 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 29 oktober 2012 10:19

Hejsan hoppsan!


Då var det måndag igen och vad passar då bättre

än att börja veckan med en tävling :-)


Det ni ska göra för att vara med är....


1)Länka detta inlägg på din blogg eller facebook...Lätt som en plätt ;-)

(har man varken eller så lämna en liten kommentar :-))

2)Lämna en kommentar om att ni är med och tävlar....enkelt det med ju!!!

Så hej och hå...tävla på :-)

Tävlingen avslutas på fredag och vinnaren presenteras här

på bloggen!


Kram På Er//Anja



Lite ljus i höstmörkret är vinsten,med den ljuvliga doften Gardenia :-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 28 oktober 2012 09:58

Godmorgon finaste!


Idag är det söndag och jag sitter och tittar på käre maken

som river det som vi byggde för ett tag sen....som inte blev helt sådär bra

som vi hade tänkt och därför har vi tänkt om.....alltså,köket står under förändring!!!!

Lite så ja......gör om gör rätt ;-)


Huset är inte alls sådär otäckt organiserat som jag drömmer om utan jag

har sakta men säkert börjat att intala mig själv att det inte är fullt så

möjligt att ha riktigt så organiserat med fem barn och en kär make....och mig

själv för den delen heller.....som tror att jag är så där väldigt

organiserad....men nog är alldeles för kreativ för att

ha så där läskigt välstädat omkring mig......


Så....jag tror att jag tänker att det bästa är att acceptera att

min älskade make idag har omaka strumpor,att lillan har

gula byxor och rosa/röd tröja.....att vovven borde badas,att vi har

massa små högar med små saker som ingen känns vid,att vi borde dammsuga och

tvätta golven......Ja,jag tror att för mitt eget bästa...så struntar jag i detta!!!


Istället så......


Njuter jag av mina barn......av min fina make som bygger nya skåp till mig för

att jag har köpt allt för mycket porslin.....packar in paket till min

älskade lillasyster som fyller år och bara är....njuter av att vara helt enkelt!


Så idag blir det till att bygga,kalasa och ikväll tror jag minsann

att vi ska inviga våra nya fina glöggmuggar som både maken

och jag var rörande överens om att vi båda tyckte om :-)


Och om man skulle slänga in en lite tävling......Ja,vi får se!!!

Kram//Anja



 

*

*

*

 

Av vitamoblerochbarnbus - 26 oktober 2012 08:45

Godmorgon bloggisar!


Idag har det snöat minsann och jag tänkte ju såklart i vanlig

blogganda lägga upp en bild där jag står i snön...men sen kom jag att tänka

på att ni som redan följer mig på Instagram redan sett denna bild,

Så jag låter bli,trist att visa samma bilder överallt ;-)


Så istället kikar jag in och önskar er alla en

härligt underbar fredag och bjuder istället på bilder som faktiskt

inte är sådär jätte "vita"......men lite färg har väl ingen tagit snurr på...eller :-)

Så.....en underbar fredag önskar jag alla er som kikar in här

hos lilla mig!


Kram//Anja




Härliga fönster från...en bondes lada :-)

Ljuvlig Orchide från mormor och morfar,Härligaste handkrämen är från Ö&b och småsakerna

är från Fina Pumpan.....Mest om ni undrade vart allt kommer ifrån ;-)

 

*

*

*

*

*

*

   

Av vitamoblerochbarnbus - 24 oktober 2012 10:18

Godmiddag finaste ni!


Under läkar besöket förra veckan så rekommenderade han att

jag ska ta det lugnt och bara göra sådant som min kropp klarar av,

så igår insåg jag att det var dags att städa bilen....och det klarar jag väl...eller!??

Jodå,visst gör jag det....jag hängde upp en Wounderbaum :-D

Bilen ser verkligen INTE mer städad ut för det,men den doftar härligt

av rosa tuggummi ;-)


Och varför jag tyckte att det vore en bra idé att börja släpa runt

på en dörr idag är nog endast för att om man i alla år varit

sin egen och gjort det som faller andan på och just när det faller på,

då är det inte så lätt att bara ge upp och sätta sig och titta på.....så jag

bar runt på en dörr idag ;-)

Och det gjorde jag för att jag planerar och funderar kring det

lilla bygget som ska äga rum i vårt kök....Dammsugaren ska äntligen få ett

eget litet skafferi och ytterligare ett litet skafferi ska

byggas till allt bra och ha som man ju har i sitt kök :-)


Jösses,vilka "svamliga" inlägg jag bjuder på ;-)

Men har man många tankar så blir det ju nog lätt så!

Hoppas att ni alla har det bra,ser att ni är många som kikar in,

lämna gärna ett spår efter er....då blir jag så väldigt glad!!!!


Önskar er en mysig Onsdag

Kram//Anja




Ja....här är då dörren som jag bär runt på.....eller ja,jag bär ju inte nu då ju.....men innan ;-)

Har två likadana som ska få sig en vända med färg som är vit...fast beige,men ändå vit.....

Äsh.....ni förstår säkert :-)

 



Av vitamoblerochbarnbus - 23 oktober 2012 11:16

Hejsan hej sköna tisdagsfirare!


Nu börjar det bli kallt på allvar,fram till nu har jag

klarat mig med endast en tjock kofta...men nu börjar det minsann bli dags att

plocka fram jackan också......Undrar var jag lagt den?


Men än sålänge sitter jag inne....barnen har blivit lämnade för

en stund sedan och jag myser i soffan,tittar på gamla repriser

på tv,äter frukost i lugn och ro och bläddrar i en inredningstidning.....

Som kom igår.....och som handlar om jul.....JUL!?

Man kanske borde köpa lite glögg och några pepparkakor och liksom

öva lite inför att julen kommer på riktigt ;-)


Vad vill jag ha sagt med detta inlägg egentligen?

Ingen aning faktiskt......lite tisdagspladder helt enkelt :-)


En fin tisdag till er alla....

Kram//Anja




Fyndade denna söta soppterin på vägg till jobb förra veckan :-)

 

*

*

Har länge letat efter just en sån här...så lyckan var stor när jag hittade denna!!!

 


Av vitamoblerochbarnbus - 22 oktober 2012 10:45

Godmiddag finaste!


Idag är det måndag...med allt vad en måndag innebär!

det är grått,det regnar,lillebror vilar middag,lillan tittar på Bolibompa

 Och jag...tja,jag inviger

en nykomling i Barnbushuset....för åhhh vad det är gott

att dricka thé ur nya fina koppar :-)


Vi har ju en stund på oss innan vi ger oss av till förskola och jobb,

så än sålänge myser vi vidare i raggisar och njuter lite extra

av att sitta inomhus i soffan med nya koppen och bara förundras

över hur härligt det egentligen är med måndag!


Jag önskar er en underbar dag!!!

Kram//Anja





 

Av vitamoblerochbarnbus - 21 oktober 2012 16:42

Hejsan bloggisar!


Då kom äntligen helgen som jag längtat efter,en härlig övernattning

hos min söta kusin!

När jag blivit lämnad i Malmö av käre maken så skulle jag promenera

en liten bit för att komma till vår mötes plats.....och på det

stora hela är det ett under att jag överlevde.....Malmöbor som cyklar

runt som galna cykelmördare och försöker att cykla ihjäl allt i deras väg,

människorna i Malmö går omkring och pratar med sig själv.....trodde jag,det

heter visst att man nu förtiden INTE har telefonen vid örat

när man pratar...utan man går omkring,leker viktig och

pratar "med sig själv"


Note to self....öva på detta fenomen inför nästa Malmötur,

och köp cykel,ta med cykel och cykla som du aldrig cyklat förr ;-)


Men.....vi mötes,jag blev överraskad med en hotell övernattning

Drack bubbel...vi åt och träffade trevliga människor och sen dansade

vi till det som jag tror ska föreställa musik.....Nåja,för Malmöborna iallafall :-D


På morgonen åt vi en underbar hotellfrukost och skrattade åt

dagen innan tills jag hade ont i magen av skratt,sen var det

dags att återvända....till Kommunen där människorna cyklar lite lugnare,har sin

telefon vid örat (Om inte så är man lite galen) och till den plats på jorden där

dom jag älskar mest finns!


Jag hoppas att ni alla har haft en lika härligt,galen,trevlig,

rolig,mysig helg som jag :-)


Kram//Anja



 






Av vitamoblerochbarnbus - 18 oktober 2012 12:48

Hej igen!


Alltså......visst är det härligt när man kommer på ett

super hejdundrandes tips av misstag ;-)

Ni förstår att när jag skulle dammsuga så tänkte jag att jag öppnar

fönsterna och vädrar samtidigt....OCH DÅ blåste mina lavendel blommor i golvet....

OCH DÅ dammsugade jag UPP mina Lavendelblommor OCH SEN doftade hela

huset underbart av lavendel när jag fortsatte att dammsuga!!!!

Men visst förstår ni min LYCKA ;-)


(Till er som tänker att.....men hallå liksom!?

Så...tja....man har det ju inte roligare än vad man gör det till själv)

Och i detta fall blev det ju väldoftande roligheter :-D

Så nu ska jag lite lätt nöjd,glad och framförallt med min väldoftande

dammsugare fortsätta dagens bestyr :-)



Kramelikram//Anja




Hemmaodlad lavendel blev till "hemmaråkadevisstgöradammsugarluktegottavmisstag" ;-)

 



Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards