Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under augusti 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 31 augusti 2012 21:04

Godkväller!


Ja....som ni redan vet så har vi sjukstuga här idag!

Så vi har tagit det lugnt och myst inomhus :-)

"Sjukis" flickorna har flyttat sig från att sitta i soffan och kika på

bolibompa till att ligga i vårt sovrum och titta på chipmunkarna,

precis som det ska vara när man är lite sjuk!


Vår lilla Yorkie har snällt följt efter flickorna och hållt sig

där dom har befunnit sig,tröstat, myst och helt enkelt bara

funnit sig i att vara en vän i nöden :-)


Så här har vår dag sett ut....fast ett lite mer spännande inslag hade

den ju faktiskt nu till kvällen....men det berättar jag mer om imorgon ;-)


Godnatt//Anja




Men vänta nu....vad gör lillmatte egentligen?!??


*


*


Hmmm,det var ju faktiskt rätt mysigt ;-)

 


*


*


Så jag tror att jag myser kvar här en liten stund!

 


*


*


Älskade vän!!!

 


*


*



 


*


*



      


Av vitamoblerochbarnbus - 31 augusti 2012 11:37

Godmiddag!


Tjoohoo,då var det äntligen fredag igen....här hemma började dagen med

att jag försökte få mig själv till att vakna...det tog vääääldigt lång tid idag kan

jag säga.....bara att blinka kändes som en lång plåga ;-)

Men upp kom jag och insåg att två av fem småttingar

var sjuka,förkylda,trötta och hängiga :-/


Så nu sitter vi här alla tre...en super trött mamma och

två små sjukis flickor,idag är en sådan dag som jag önskar att jag

vore en A-människa....ni vet en sådan som slår upp ögonen,skuttar ur sängen,

förbereder super nyttig frukost och har ätit,bakat,stickat en filt

och skapat fred på jorden långt innan barnen

stigit upp ;-)


Men istället får jag nöja mig med att vara en B-människa,

en sådan som trillar ur sängen just för att det är enda sättet att förmå

kroppen att faktiskt ta sig ur sängen,äter frukost när magen kurar långt efter att

man stigit upp och springer igenom dushen i hopp om att en och annan

vatten droppe faktiskt ska lyckas att träffa mig ;-)

Hinner inte fundera så mycket på fred på jorden utan försöker

skapa fred mellan barnen som är för trötta dom med för att vara sams,

Hinner knappast att sticka någon filt men flyttar dock den

filten som lillebror lyckats fastna i med sin kardborre knäppning i jackan,

Något bak blir det inte heller...jag får vara nöjd om jag vet vart jag har

min egen bak en sådan morgon som denna ;-)


Men när allt kommer omkring så är jag nöjd,

för att jag vet att inte varje morgon är så här...och dom som är det

är dom som ser till att man uppskattar dom lugna morgnarna ännu mer :-)



En härlig fredag önskar jag er fina!

Kram//Anja





*


*


Klart man måste mysa till det lite när man är sjuk :-)

Hjärtan och Bolibompa....man blir inte friskare men nog känns det lite mysigare!

   


Av vitamoblerochbarnbus - 29 augusti 2012 16:40

Goddag finaste!


Idag är det minsann sommarvärme....jamen nästan iallafall ;-)

Idag var sista inskolningsdagen och när familjen gått på

diverse olika håll så bestämde jag mig för att städa lite och även

påbörja middagen för att underlätta för käre maken.....inte för att

jag var så pigg på att laga mat (är ju lite bortskämd med detta ;-))

Utan mest för att underlätta när hungriga barn kommer hem!


Kom på mig själv med att titta på samma cola flaska

flera gånger och tyckte att....

-Satte jag inte nyss undan den dära?

Men från tanke till handling var tydligen svårt idag....fast att jag

hela tiden tyckte att jag gjort det...lustigt!

Känns liiiiite svårstädat då ju ;-D


Nåja,nog om mina hjärnspöken :-)

Nu får ni lite fina bilder helt enkelt!


Ha en fin dag

Kram//Anja






Kom ju på att jag inte visat er alla bilder från söta butiken i Ystad,så håll tillgodo :-)


*


*


 


*


*

 


*

*

 


*

*

 


*

*

 


*

*

 


*

*

 


*

*

 


*

*

   

Av vitamoblerochbarnbus - 28 augusti 2012 09:35

Godmorgon!


Då var vi igång med ytterligare en dags inskolning och jag har ju då

en dag till i ensamhet....fast strax tänkte jag åka ner till Dajm som

vår lilla häst heter och då är jag ju inte ensam,

för vem kan vara ensam i ett stall med fyra hästar :-)


Nåja,gjorde ett litet inköp igår som jag funderar över....

Har ju aldrig varit så mycket för mönster på kläder men denna lilla

tunika fångade mig ändå,tanken var att med en snygg underklänning,mysiga raggisar

och mina fina kängor så tror jag att det kan blir så dära höst

fint trots alla mönster ;-)

Kan det vara jag tro.....jag testar och ser efter i allafall!


Kram//Anja




Hmmm,höst soft....eller städtant soft!?!??


*

*

(Skulle redigera bort tråkiga kanterna på denna bilden men det gick inte som

jag ville....så ni får helt enkelt tänka bort det själv ;-))

 


*

*

 


*

*

Kanske...vi får se :-)

   

Av vitamoblerochbarnbus - 27 augusti 2012 15:23

Godmiddag finaste bloggisar!


Idag var lillebrors första inskolningsdag,det är käre maken som

håller i inskolningen med lillebror :-)

Så när dom stora hjärtanen skjutsats till skolan och käre maken

tagit minisarna med sig till förskolan.....Ja,då var jag helt ensam!!!


Det är ju verkligen inte ofta måste jag säga och nog kröp

ett litet dåligt samvete på mig när det var dags att bege mig till jobb

och jag faktiskt insåg att jag njutit lite av dessa ensamma timmar!

Men är det inte så....att man ibland kan behöva en stund helt för

sig själv i sin ensamhet :-)


Nåja,nog om detta...lillebrors inskolning hade gått jätte

bra och det var super mysigt att få krama om dom en stund innan jag själv

gick till jobb!


Ha en fortsatt solig dag

Kram//Anja




Nytt till lilla mig...glittrar så fint i solen ;-)

 



Av vitamoblerochbarnbus - 27 augusti 2012 09:34

Godmorgon Måndag!


Nejdå,jag har inte glömt bort er men helgen har gått så himlans

fort och vi har hunnit med så hiiimlans mycket :-)

På lördags morgonen bestämde vi oss för att ta en tur till Ullared,

Stora lillebror och lillan var på annat bus så det var bara stora flickorna och

lillebror som följde med....och käre maken och jag förstås ;-)


På kvällen var vi alla trötta efter en lång shopping dag och barnen somnade

snabbt,kanske för att dom visste vad som skulle hända på söndagen.....för äntligen

har vi fått ordning på det dära spännande ni vet som jag berättade om ;-)

Så när söndags solen kikade fram så hoppade hela familjen ur

sängarna,fort i med söndagsfrukost och sedan iväg för att hälsa på

vår nya familjemedlem...kan säga att barnen är som på moln just nu!


Men jag låter bilden tala för sig själv :-)

Ha en underbar måndag

Kram//Anja




 

Av vitamoblerochbarnbus - 24 augusti 2012 20:54

Godkväller finaste!


Kikar bara in för att önska er en underbar kväll :-)

Här är det hemma mys på hög nivå som gäller, lite tv och......

Hmmm,kanske skulle lura någon (läs käre maken) till att införskaffa

lite smågodis till....Moi ;-)

Nåja....får väl se hur den planen faller ut!!!


Kram//Anja





Långt om länge....men den blommade tills sist,min vackra Klematis :-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 23 augusti 2012 11:52

Hejsan hej!


Idag åkte lillebror och jag och hälsade på en jätte gullig tjej

och hennes super goa häst!

Lillebror matade med kex och tyckte att det var både spännande

men även lite otäckt när hästen som heter Dajm kom för nära :-)


Vi var ute i hagen och lillebror ville ju så

gärna springa omkring fast att stora Dajm var där!

Måste säga att det var supermysigt

att stå där i solen och mysa med häst och bara njuta av dagen :-)


Strax blir det jobb en sväng....sen är det ju faktiskt

redan "fredag" för mig :-)


Ha en härlig Torsdag

Kram//Anja





*


*

Mmm,vad har du där....får man smaka ;-)

 


*


*


 


*


*

Inte helt glad för att bli fotad...men ställde snällt upp ändå :-)

   


Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards