Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 20 november 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 20 november 2012 15:32

Godmiddag fina bloggisar!


Idag var en sådan dag där tidsschemat bara var tvunget till att fungera,

lämna minisarna på förskolan och sedan köra in

och lämna min bil på verkstad.....IGEN :-/

Inte en kul historia det där...tur käre maken och jag är envisa ;-)

Nåja.....


På väg till stan så stannade jag till på Preem här i vår lilla by för att

köpa lite varm choklad och en lussebulle.....som alltid så möts man av

glad,trevlig personal och framförallt en positiv atmosfär :-)

Och inte nog med det....denna mamisen fick en Lussebullelängd(!?!)

gratis av den nya ägaren där i utbyte mot en värdig recension av den vanliga hederliga

lussebullen gentemot lussebullelängden (Jösses,heter den så?)


Iallafall...för er som undrar........


Lussebullen är vad just namnet avslöjar.....En bulle,kort och gott,

god i all sin enkelhet och inte att förakta en tisdagsmorgon som denna....

Och.....

Lussebullelängden är i min mening en kaka.....alltså mer åt det söta

hållet och inte alls till att jämföras med lussebullen....

Detta vore som att jämföra ett Mariekex med en Biscotti...och det gör man ju inte!! ;-)

Summan av kardemumman...Båda är goda och fantastiska,bara på

två olika vis och med två olika egenskaper :-)


Så nu vet ni detta ;-)

Och faktum är att om man bjuder mig på fika....Ja,då är man lätt på

min tio i topp lista...för det finns väl inget så gott som fika!!!

(Sa en sann Fikolist ;-))


Ha nu en hejdundrandes bra tisdag....det tänker jag ha!

Kram på er//Anja




Och i sann fikaanda ska det ju bakas i Barnbushuset också,med nya fina

saker köpta hos Leila :-)

*

*

Och med Leilas bakbok så finns det gott om recept att välja mellan.....

 

*

*

Lite kul att den är signerad....lite...faktiskt :-) 

 

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards