Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under december 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 28 december 2012 19:40

Godkväller fina ni!


Jag har inte glömt er....men just nu tar vi dagarna som dom kommer,

myser...äter god mat&godis...är vakna länge och sover länge,

fikar och bara andas ledighet!

Njuter av tiden med barnen och med varandra,

lite så som det ska vara tycker jag :-)


Och därför har jag beslutat att bloggen får vila till nästa år,

Och sen kommer jag tillbaka med nya friska tag och förhoppningsvis

förnyad energi och inspiration!


Jag hoppas verkligen att ni vill följa med mig in i 2013 och allt

vad det nya året nu har att erbjuda...jag har bestämt mig för att det

ska bli ett toppenår....ett kanonår!!!

Så med detta vill jag bara säga tack för detta året och ha

nu en underbar fortsättning........



Kram på er//Anja




Nu vilar vi...........

 

Av vitamoblerochbarnbus - 25 december 2012 13:58

Godmiddag!


Idag är en mysdag...en sådan där vi ännu inte kommit ur myskläderna.....

stora barnen tittar på film,lillebror sover och lillan

går runt...tittar ibland på bolibompa och ibland pillar hon med sina julklappar!

Käre maken är duktig....fick för sig att städa i källaren...och jag.....ja,jag sitter

och i mina nya fårskinstofflor....äter julgodis och blir pussad på

av käre maken när han ibland kommer upp för att se om

jag har lust att följa med ner och hjälpa till!


Kvar sitter jag med orden....så här ska det vara dagen efter dagen,

Mmm,säger käre maken...skrattar lite och lämnar mig

sedan i min lilla värld av fudge,brända mandlar,choklad och

annat gott som blev över sen gårdagen!


Alltså en riktigt härlig dag....dock så finns även en saknad!

En saknad efter föräldrar,syskon,svägerska och brorsdotter....eftersom att

dessa nära och kära befinner sig i USA så finns även en saknad.


Hoppas att ni alla har en mysig dag och njuter av att det är

dagen efter dagen!


Kram//Anja



 

Av vitamoblerochbarnbus - 24 december 2012 15:43

Hejsan fina ni!

Kikar in och provar blogga från telefonen :-)

vill önska alla er fina en riktigt god jul och visar en liten glimt av

dukningen innan den var helt klar :-)


Ha en underbar dag!


Kramar//Anja

 

Av vitamoblerochbarnbus - 22 december 2012 20:42

Godkväller finaste bloggisar!


Alltså...jag vet....jag är ingen rolig bloggvän just nu!

Men nu har vi så mycket som ska pysslas med inför julen,som vi ska hålla

hemma hos oss i år :-)

Idag inhandlades dukar, blommor är planterade,placeringskort

och godis är nu klart!


Ni vet säkert vad jag menar....massa pyssel,mys och bakande ska

hinnas med....men jag tycker att det är så mysigt och

härligt att gå runt och fixa och ändra...ändra om och komma på att jag

bara MÅSTE byta gardinerna i köket så att dom matchar dukningen ;-)

Man är som man är!!!


Bakade polkagrisar igår...varmt...varmare....varmast!

Men kul var det och goda grisar fick vi....fast dom blev rosa.....

Fast när jag tänker på saken...så är ju faktiskt grisar rosa och inte

röd och vit randiga ;-)

Barnen var glada dom som fick vars en hemmagjord klubba!


Hoppas att ni har det härligt mysigt!

Kram//Anja



ps,vinst från senaste tävling är strax på väg till vinnare :-)


Ni som följer mig på Instagram har redan sett denna bilden...men här kommer den till

er bloggisar också :-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 19 december 2012 15:11

Hejsan fina bloggisar!


Igår skulle jag lägga upp receptet på fudgen som jag har gjort i alla

möjliga och omöjliga smaker :-)

Tyvärr var det ju så att tiden räckte inte till...så nu kommer det här istället!


Detta behöver du:


3dl grädde

3dl strösocker

1dl ljussirap

100gram mjölkchoklad eller annan favorit :-)

50gram smör

2msk honung


Så här gör du:


Har du småttingar så börjar du med att sysselsätta dom

på annat håll....inga olyckor tack!

Sen så hackar du chokladen i grova bitar

Häll socker,grädde och sirap i en kastrull och koka upp detta till 120grader,

men ha koll....på min spis brändes det vid när det blev 120...119 var bättre här :-)

Glöm inte att röra runt,då det bränns vid lätt!


Det kan vara bra att förbereda en form som är ca 15*20 cm med

bakplåtspapper!


När det är exakt 120grader (119) så lägger du i smöret och två

matskedar honung...var försiktig!!!

Rör om och koka i ca 2 min till...häll sedan i chokladen rör snabbt om och häll

upp i formen som du klätt med bakplåtspappret,ställ sedan kallt!

När massan stelnat så delar du i önskade bitar :-)

Ät och njut!


Jag har redan lyckats att göra fem satser av denna...två är redan uppätna,

även dom två som jag fick av min arbetskamrat...alltså försvinnade goda ;-)


Hoppas att ni har en underbar lilllördag

Kram//Anja



*

*

*

   



Av vitamoblerochbarnbus - 18 december 2012 17:07

Hejsan hej!


Alltså....vissa dagar,vad ska man säga :-)

Vaknade imorse av små tassande fötter i trappan och kort därefter

hör jag Linnéa....Shhh...mamma försöker sova!!!

Åh nej som hon misstog sig...för mamma FÖRSÖKER att stiga upp ;-)


Somliga morgnar är det bara svårare än andra,men när småttingarna

är på gång så är det bara att hoppa upp och börja dagen!

Och idag har jag varit i farten kan ni tro,lämnat på förskolan,

handlat hela två gånger,svängt ihopa tre olika smaker fudge samtidigt

som jag fixade middagen...kalops,MMmmm :-)

Och sedan städade jag vardagsrum,sovrum och kök...och allt detta

lyckades jag med på fem timmar....Idag är jag nöjd med mig själv!

Det får man väl vara?!?


Kommer väl somna strax efter barnen ikväll ;-)

Fast ändå inte...för efter att jag ätit fudge så det står härligt till

så kommer jag väl att ha en socker kick :-D

Min arbetskollega och jag bestämde oss igår för att vi skulle göra en massa fudge,

det gjorde vi...sen bytade vi och nu har jag ännu mer fudge!

Man kan aldrig ha för mycket fudge om ni frågar mig!!!

Har lovat att lägga upp receptet så det ska jag försöka hinna med innan jag

somnar ikväll :-)

(blev mycket fudge där kände jag....kanske sockerkicken som slår in ;-))


Nåja,ha en underbar tisdag!

Kram//Anja




 

Av vitamoblerochbarnbus - 17 december 2012 16:28

Hej finaste!


Nu är det snart jul...jag förstår inte,var blev december av???

Dock känner jag noll och ingen julstress...julklapparna är köpta,

ligger inpackade under granen...baka gör barnen och jag nästan dagligen

bara för att det är såååå syndigt gott med hemmabakat :-)

Så om ni frågar mig...så är jag julredo!


I helgen har vi faktiskt mest myst runt,jag har lagt alla krafter och

energi på att bli frisk.....bli frisk.....och baka...såklart ;-)

Överraskade familjen med nybakade saffransscones igår och under dagen

så bakade jag sju pepparkakshus som var och en i familjen

fick dekorera vars ett...alla nöjda och glada :-)

Även jag trots att jag brände mig illa på det smällta sockret!


Nu doftar det ljuvligt juligt i hela köket :-)


Hoppas att ni alla har det bra och tänker på att inte stressa,

ta det lugnt och tänk på att julen ska vara något mysigt....inget ångestingivande!

Så stanna hemma...ta det lugnt och njut av livet och det goda i det!


Kram//Anja


Som den sanna instagram nörd jag är...så får det idag bli lite

instagram bilder :-)

 

*

*

*

 



Av vitamoblerochbarnbus - 15 december 2012 22:07

Godkväller i pepparkakshusen!


Jodå,jag lever....nätt och jämt ;-)

Ena sekunden så är jag sååååå sjuk för att i nästa få för mig att

jag ska städa både skafferi och alla skåp i köket,nu är det gjort och det känns så

himlans bra att faktiskt hitta det man letar efter :-D


Imorgon tänker jag dock låtsas att jag är super frisk och baka

en massa julgott...om inte annat så blir man allt på

bättre humör om man får lov att trycka i sig en massa onyttigheter :-)

Eller vad säger ni?


Nu ska jag ta och vila mig frisk...lovar att återkomma

med roligare inlägg när jag är på benen igen!



Ha det bäst finaste ni!

Kram//Anja




Jodå...vi har plastgran efter förra årets fiasko gran ;-)

Och för att ändå få den härliga doften av gran så har jag gjort kransar av (riktig)

gran som vi har hänt på skafferi dörrarna :-)

 

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards