Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Närproducerat.....

Av vitamoblerochbarnbus - 8 juli 2012 11:24

Gooooodmorgon!


Eller ja...godmiddag är det ju faktiskt,

men morgon om man tänker på att jag nu för tiden först

bloggar på kvällen....ehhh ;-)


Idag vaknade jag av ett pyttelitet ljud.....japp,jag vaknar

av pyttesmå ljud,när jag sedan skulle undersöka detta ljud så

hittade jag lillan.....i soffan.....ätandes chokladbollar :-D

Så nu har jag städat av golv,tvättat soffan och...lillan då ju såklart!!!

(Note to self....vakna INNAN du hör pyttesmåljud ;-))


Nu ska ni få se våra närproducerade (läs egen producerade)

grönsaker som jag måste säga att jag är

himlans stolt över....tänk vad mycket kärlek och omtanke kan göra!

Ungefär som med barnen....mycket kärlek och omtanke så

får man små underbaringar som man är väldans stolt över mest hela tiden :-)


Ha en fin fin dag

Kram//Anja



Ps,Så snart jag får en stund över så ska jag svara på alla era fina kommentarer!!!

Ps igen....Ni som väntar på vinst......den kommer inom kort som ett brev på posten ;-)


*


*


 


*


*


 


*


*


 


*


*


   

 
 
Ingen bild

kristina

8 juli 2012 17:29

Hejsan igen ;)

Mätt o belåten satte jag mej vid datan o "halkade" in på din sida.
Läser om din lilla ljuvliga "marodör" och kommer då på att berätta om mina 2 sockergryn här hemma.
-19 åringen hade varit duktig o lagat mat tills jag kom hem.
TACOS... för visst finns det Söndagsmys??
-20 åringen hade startat en maskin MÖRKA kläder med min vit/oranga tröja....... Tja, nu är den grå/orange! Min jeansklänning färgar av sig något kopiöst. Jag visste det men inte dottern.
-HOPPSAN, sa hon till sitt försvar.
Ja, vad ska man säga?
Nästa steg i tvätthistorian är att hon har chokladfläckar på sin ljusblåa blus.
Pedagogiska modern; -Ta nu EN droppe rent YES på fläcken så tvättar vi den. Kommer in i köket o ser henne frenetiskt gnugga in Yes:en i fläcken. -Bra, säger jag nu har du gnuggat i fläcken åxå i tyget.... Dessa barn.

Så visst är der SANT som du skriver, med mycket kärlek o omtanke så kanske de lyckas i livet ;) Nejdå, jag är stolt över mina barn. Sen har väl de dagar när man undrar vart Returlappen tagit vägen som man fick vid leveransen.

Har varit o köpt de vars en "dockningsstation" för mobiltelefonen. 60 W är den på så man får väl böja gå med öronproppar.
Hade kostat 998 kr st fick båda för det priset..... Tur man inte köpte i julklapp till dom.

Hoppsan hejsan, det var en låååååång historia om kärlek till sina grönsaker eller var det barnen?

Ps! kan lillan äta vad som helst nu? Måste väl vara skönt i så fall. ÄVEN om det är chokladbollar i en vit soffa <3
Kanske ska bli ett tyg det åxå i Eketorpserien.
Du kan det där med att "färga" tyger =) (förlåt)

Nej nu ska jag avsluta innan bokstäverna tar slut på tangentbordet.
Ska kanske spela lite Wordfrud och lära lite nya ord.

Grönsakskramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

10 juli 2012 16:29

Hejsan hej!

Haha...vad ska man säga.....BARN!!!! ;-)
Men det var ju en fin tanke från dina barn att försöka att mysa till det på en söndag även om det inte gick helt felfritt ;-)

Så är det ju alltid....alla dagar kan ju inte vara så där underbara och härliga,för hur ska vi då kunna uppskatta dom små sakerna här i livet!

Wow,då har du glada tjejer hemma nu då....dina öron kanske är mindre glada ;-)
Jag tillhör ju dom som ÄLSKAR musik och spelar alltid och gärna högt....då älskar barnen att dansa och busa :-)

Nej,hon kan fortfarande inte äta allt...men det går saaakta men säkert framåt...varje litet steg känns som ett STORT för oss :-)
Även om det var just som du säger...chokladbollar i soffan :-)

Japp....vi tänkte starta vår egen Ektorpserie a´la familjen Thelander ;-)

Ha en härlig dag
Kram//Anja

 
Ingen bild

Jeanette

9 juli 2012 10:53

Finns inget godare än hemma odlade grönsaker :)
Skulle vara kul att se en bild på den lilla chokladbulls ätande prinsessan :)

Ha det så gott kram

vitamoblerochbarnbus

10 juli 2012 16:31

Hejsan hej!

Nejmen visst är det så :-)
hihi....ja tyvärr så var det inte det första jag tänkte på att fota vårt lilla chokladmonster....men det ska jag tänka på till nästa gång ;-)

Ha en fin dag
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards