Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Lätt Galen Eller bara En Tillfällighet ;-)

Av vitamoblerochbarnbus - 20 februari 2012 16:37

Hejsan hej!


Idag har vi fått fixat lite måsten så som förberedelser inför

Olivias operation imorgon och även storhandlat!

Och som ni kanske förstår så STORhandlar vi ;-)

Och givetvis åkte vi på en avstämning.....inga problem då vi fick hjälp av två ungdomar

att packa varorna igen!

Men då vi kom hem så insåg vi problemet med det hela...Många av varorna var trasiga :-/

Så jag ringde faktiskt upp butikschefen som var hur trevlig som helst,så ersätting

kommer med posten :-) Härligt med tillmötesgående butiker!


När vi gick där och handlade så hittade jag ljuvligt söta tepaket,

Min käre make tittade på mig och skrattade.....

Jag:Jomen kolla vad jag hittade...billigt te....bara en tia!!!

Käre maken:Billigt...tror snarare att det var askarna du ville ha!

Jag:Ehhhh...näää....jag menar....hmmm.....Jo,dom var ju söta ;-)

Käre maken:Du kommer inte dricka det......


Äsh,kanske provar det någon gång sen får det bli "bjudete" eftersom att

jag endast dricker en sort....men fina askar var det ju ;-)

Insåg sedan när jag kom hem att det kanske låg något undermedvetet med just

dom askarna som jag faktiskt helt ärligt inte tänkte på just då :-D

Kika här nedanför så förstår ni!


Ha en underbar dag

Kram//Anja



Visst är dom lite söta :-)

 




Detta matchade ju fint ;-)

 




Och även detta........

 





Men vänta nu ett slag........




 



Lätt galen eller en tillfällighet...det är frågan ;-D

      

 
 
Malin

Malin

20 februari 2012 18:03

Hahaha.....lite läskigt är det nog allt med dina 4 olika tepaket. Supersöta och att de matchar så bra med muggarna.
En sak till som är lite konstig är att vi har handlat på Ica Maxi i över ett års tid nu och aldrig åkt dit på avstämning. Jag är orolig varje gång vi kommer till kassorna. VI åker ju 90km för att komma dit och när vi väl är klara för dagen i Mora är vi helt slut och vill verkligen slippa packa om allt, då vi oxo packar smart i kylväskor och dyl. Det kommer säkert hända den gången jag är själv med 2 barn och har storhandlat ...suck. Annars är det hur bra som helst med självscanning, fattar fortfarande inte de som går och handlar massor och sen ställer sig i kö.
Läskigt lik New born docka förresten. Va den svår att göra?
Trevlig kväll/Malin

http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

20 februari 2012 20:20

Visst var det ;-)
Wow,då har ni verkligen haft tur...vi handlar på Willys och där råkar vi ut för det lite då och då...fast att vi har noll fel :-/
Jaja,man överlever ju :-)

Förstår ju att ni inte är så pigga på det när ni har så långt att köra,vi bor bara en halvtimme bort men det är trist ändå ;-)

Nej,visst är det obegripligt...jag älskar konceptet med självscanning...perfekt när jag handlarsjälv med barnen :-)

Hihi,nja...ja...hmmm....svår vill jag nog inte påstå att den är att göra...men lite tidskrävande! Tycker själv att dom blir lite läskiga när dom blir så verkliga och just därför sitter den inte på en hylla....utan en docka är en docka och får därefter också lekas med :-)

Ha en fin kväll
Kram//Anja

 
Anna

Anna

20 februari 2012 18:38

Världens sötaste kartonger OCH ett av de godaste sorterna också!! Köpte själv ett par paket, för utseendet skull....och : Mums! Dina gäster kommer att bli förtjusta ;-)
/ANNA

http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se

vitamoblerochbarnbus

20 februari 2012 20:23

Visst är dom fina :-)
Men ojdå...goda också ;-)
Kanske blir det jag som dricker upp dom själva då ;-D
Får väl spara några till gästerna!

Ha en fin kväll
Kram//Anja

 
Madde

Madde

20 februari 2012 18:55

Haha, ja det var kanske något undermedvetet med valet av de där tepaketen! ;)
Oj, den där dockan är nästan lite läskig när den ser så verklig ut! ;)
Men himla bra gjort, vilket pyssel! =)

Ha det bra!

Kram Madde

http://maddespyssel.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

20 februari 2012 20:25

Det tror jag också...men jösses vad jag blev förvånad när jag skulle sätta paketen på plats där bredvid muggarna :-D

Jo,den blir ju lite läskig...så just därför sitter den inte på en hylla,utan den är en docka och en docka leker man med :-)
Tack så mycket...kanske något för dig också som pysslar så mycket ;-)

Ha en fin kväll
Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

20 februari 2012 21:36

Go´kväll istugan.

Nu blev jag orolig. Operationer o barn är en USEL kombo. Givetvis kan de vara livsviktiga åxå.
Hoppas det inte är något allvarligt som tjejen ska göra.
Tänker på er i alla fall.

Verkligen ett "omedvetet" köp, dina tepåsar =) Men måste säga att det var klockrent.
Din nya hobby nu blir att hitta muggar som matchar affärens utbud av kartonger.

Snälla söta, ge dej bara inte in i matchning av mat och porslin. Kan bli jobbigt med 7 tallrikar i alla regnbågens färger o lite till. (vet ju att du älskar att matcha saker ;) )

Go´natt o hoppas på en bra dag i morrn trots "äventyr" med Olivia


vitamoblerochbarnbus

21 februari 2012 09:30

Godmorgon!

Vad gulligt av dig....Olivia är född med anlag utan emalj på 4 tänder som hon nu ett par år haft problem med,så idag ska dom opereras ut...så inget jätte "allvarligt"
Men lillan är nervös..men det ska nog gå hur bra som helst :-)

Visst var det klockrent :-D
Hihi,nej så tokig får jag ju inte hoppas att jag blir även om det såg så ut just nu ;-)

Nej jag lovar att inte matcha maten....men om man...hihi,nej skojade bara ;-)

Tack så mycket,ha en fin dag du med
Kram//Anja

 
petrah

petrah

20 februari 2012 22:18

Gamla söder är faktiskt jättegod :)

http://www.petrah.se

vitamoblerochbarnbus

21 februari 2012 09:25

Härligt...då kan jag ha dom till mer än att bara titta på dom med andra ord ;-)

Ha en fin dag
Kram//Anja

 
Ingen bild

Timea

21 februari 2012 21:55

Ha ha ha ha ha du är för härlig! Och lite smått galen ;o) Heeelt underbart!

*Stora kramar*

vitamoblerochbarnbus

22 februari 2012 09:25

Visst...lite undermedvetet galen är jag nog allt...eller är det kanske medvetet ;-D

Ha en fin dag
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards