Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 22 februari 2012 16:58

Hejsan hej bloggisar


Ja,just dom orden fick jag höra av min käre make idag.....vad jag nu

gjort för tokigt....tja ;-)

När vi var och storhandlade här om dagen så körde vi förbi

en gård och på den gården så står en lekstuga och lutat mot den lekstugan

Står "Mitt" fönster!!!!


Ni vet det som jag så gärna vill ha med spröjs!

Tanken slog mig att bara knacka på och fråga om dom ville sälja det....men neeeeej var

käre makens svar på min lilla tanke,så det var bara att ge upp då.....eller?

Näää,skulle inte tro det ;-)

Så idag åkte barnen och jag på loppis och när vi sedan körde förbi den

där gården igen så tänkte jag....varför inte :-)

Och med barnen som världens bästa hejarklack (japp,dom är med på sin mammas tokigheter ;-))

Så knackade jag på och jag tror det lät ungefär så här....


Jag:Ehhh....hej......jag tänkte ställa en knäpp fråga

Mannen:Jasså???

Jag:ehhh...jo...jag undrar om jag kan få köpa ert fönster?

Mannen:Det ska vi ha till höns huset

Mannen började prata med sin son i bakgrunden som sen kom fram och hälsade

Jag:nähä...har ni några andra ni vill bli av med?

Sonen:jag ska inte använda det!

Jag:då kanske du vill sälja det i allafall??

Sonen:Äsh...ta det du!

Jag:Jaaaaaaaaaaaaaaa :-)


Men inte fick det plats i bilen hur den snälle sonen än vände och vred på

det så nu står det och väntar på att bli hämtat!

Så kan det gå och därav att käre maken tyckte att jag var pinsam ;-)


Ha en härlig dag...min blev toppen :-)

Kram//Anja




Nej,bilden har inte alls med inlägget att göra...men så får det vara ibland :-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 22 februari 2012 10:49

Hejsan hej alla fina!


Idag har vi mysdag hemma,Olivia behöver hämta sig lite

så vi pysslar och planerar inför lördagens kalas :-)

Snart är det dags att hämta hem kissen som även han blivit

opererad idag.....Man kan väl säga att han den senaste tiden lagt på sig en tråkig vana :-/

Men som är snabbt avhjälpt med vetrinärens hjälp!


Funderar på att börja sätta lite fröer...så som paprika och chili,

dom behöver ju lite tid på sig och vi är ju såååå nära mars nu ;-)

(tiden då dom bör sättas i jorden)

Men det kliar i fingrarna nu och jag har en liten söt ide på hur man kan få det

att se lite kärt ut också!

Perfekt pyssel som barnen kan vara med på då

våra barn älskar att plantera....precis som sin mamma ;-)


Har ni några fina "sitta inne och pyssla tips" som barnen kan vara

med på så här i lov tider?


Ha en fin dag

Kram//Anja




 





 



 






 







 



Placerings....sugrör till dom mindre gästerna :-)

     

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards