Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 16 februari 2012 10:16

Godmorgon fina ni!


När jag vaknade idag så tänkte jag att

-Jooo minsann...jag tror att jag överlever alla mina krämpor ;-)

Så har det INTE känts dom anda dagarna!


Så idag tänkte jag faktiskt dela med mig av lite skönhets tips,

tre tips för att vara mer exakt :-)

Detta är saker som jag själv använder och som fungerar suveränt på mig!


Det första tipset är Silicea,kanske kommer ni ihåg

att jag berättade att jag skulle påbörja en sådan kur och det har jag ju då gjort

och nu är första månaden avklarad (av tre)

Och redan nu så har jag fått långa starka naglar som inte flisar sig eller

går sönder för minsta lilla och jag tycker mig även se att håret tagit sig ett

skutt och blivit kanske liiiite längre :-)

Så detta är ett tips till er som vill ha långa fina naglar och långt vackert hår!


Tips nummer två är för oss som lätt får torra spruckna läppar nu

under dom kalla månaderna,Lypsyl är svaret....men inte den där vanliga utan den

som heter Overnight!

Den använder jag varje kväll innan jag lägger mig och vaknar med

mjuka,goa och pussvänliga läppar ;-)


Tips nummer tre är för oss med någon form av problem hy,jag lider av

torr hud nästan året om men denna metoden lämpar sig för dom flesta hud

problem och även acne faktiskt!

Jag gör så här att jag smörjer in ansiktet med vanlig hederlig Olivolja

som jag sedan masserar in ordentligt,därefter tar jag en ren handuk som jag

sköljer i riktigt hett vatten,lägger den över ansiktet tills den svalnat något sedan torkar jag av

oljan och sköljer upp trasan och lägger på igen,tror jag brukar göra detta ca tre gånger!

Avslutar gör jag med att ta ett par droppar olivolja och smörjer in :-)

Denna behandling gör jag morgon och kväll,men man känner ju själv av

hur ofta det behövs!


Kan säga att detta gjort underverk för min hud och efter snart ett halvårs

användande av denna metoden så lär jag aldrig mer köpa vare sig dag eller nattkräm :-)

Ni som vill läsa lite mer om denna metoden,gör som jag gjorde och Googla

Oil Cleansing Method,det finns lite olika sätt...jag vet att vissa även blandar

i Riccinolja men den biten har jag hoppat över :-)


Så där har ni mina små skönhetstips :-)

Ha en fin dag

Kram//Anja



 

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards