Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Jag överlevde....

Av vitamoblerochbarnbus - 21 oktober 2012 16:42

Hejsan bloggisar!


Då kom äntligen helgen som jag längtat efter,en härlig övernattning

hos min söta kusin!

När jag blivit lämnad i Malmö av käre maken så skulle jag promenera

en liten bit för att komma till vår mötes plats.....och på det

stora hela är det ett under att jag överlevde.....Malmöbor som cyklar

runt som galna cykelmördare och försöker att cykla ihjäl allt i deras väg,

människorna i Malmö går omkring och pratar med sig själv.....trodde jag,det

heter visst att man nu förtiden INTE har telefonen vid örat

när man pratar...utan man går omkring,leker viktig och

pratar "med sig själv"


Note to self....öva på detta fenomen inför nästa Malmötur,

och köp cykel,ta med cykel och cykla som du aldrig cyklat förr ;-)


Men.....vi mötes,jag blev överraskad med en hotell övernattning

Drack bubbel...vi åt och träffade trevliga människor och sen dansade

vi till det som jag tror ska föreställa musik.....Nåja,för Malmöborna iallafall :-D


På morgonen åt vi en underbar hotellfrukost och skrattade åt

dagen innan tills jag hade ont i magen av skratt,sen var det

dags att återvända....till Kommunen där människorna cyklar lite lugnare,har sin

telefon vid örat (Om inte så är man lite galen) och till den plats på jorden där

dom jag älskar mest finns!


Jag hoppas att ni alla har haft en lika härligt,galen,trevlig,

rolig,mysig helg som jag :-)


Kram//Anja



 






 
 
Ingen bild

Kristina

21 oktober 2012 18:03

Får skratta fram ett Hej....

Visst är det underbart i de stora städerna?! Ta bara som att åka rulltrappa, där du MÅSTE stå på ena sidan för att inte bli nermejjad av stressade personer som inte kan njuta av åkturen utan MÅSTE springa upp för den.
Säger som du, tacka vet jag "landet". Där kan man cykla som en snigel o där pratar man med folket runt om o inte med sig själv (OM de nu inte har en liten mobil intryck i örat ;) ) Headset heter det visst på utrikiska. =)

Vilken underbar utflykt för dej i alla fall. Sådant kan man leva på länge.Tyvärr är man för dålig på att skämma bort sig själv :(

Kram//Kristina

vitamoblerochbarnbus

22 oktober 2012 17:59

Hihi!

Vad härligt att jag roade någon ;-)
(Jag var ju nästan Liiiivrädd där i stora stan ;-))

Haha,visst är det så...VARFÖR stressar folk i rulltrappor...kan ju gå illa det där ju ;-)


Ja,helgen kommer att vara ett minne för alltid,jag vet inte varför man inte gör det oftare.....men man borde göra det!

Kram på dig//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards