Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

När man bloggar på sparlåga......

Av vitamoblerochbarnbus - 10 oktober 2012 10:04

Godmorgon!


Idag firar vi Olivia,härliga goa tös som fyller nio år!

Aldrig för har tiden gått så fort som från den dagen man blev mamma......

Jösses,tiden bara springer iväg och man har inte så

mycket annat val än att följa med så gott man bara kan :-)


Just nu är livet extra underbart....saker och ting börjar

falla på plats och jag...tja,jag är lycklig :-)

Dagarna sveper förbi i rasande fart och bloggandet går

lite på sparlåga...jag hoppas att ni står ut med det en stund,

För just nu trivs jag med att bara njuta av att vara jag!!!


Snart blir det jobb en sväng,sen ska vi fira Snäckan

med tårta och mys :-)

Hoppas att ni alla får en underbar onsdag....och passa på att

njut av att just du är du....för det finns ingen annan som är så bra på att

vara dig.....som du är!


Kram//Anja




Pyttemini pyssel så att mina örhängen inte trasslar sig :-)

Ljuvligt ljus från Butik Pumpan!

 


 
 
Ingen bild

kristina

10 oktober 2012 21:18

Hejsan hej...

Grattis till stora 9 åringen <3
Härligt med barn i den åldern för de är så oskuldsfulla och härligt naiva. Varför stressa runt o bekymra sej? Livet leker o skolan är (förhoppningsvis) ännu skoj.
Ibland önskar jag att mina var små igen men i nästa stund så är man lika glad att de är "stora" ;)

Idag var jag en sväng till mamma o tejpade in hennes fläktrör. Hon har ett skåp över fläkten som det flyttat in små möss i :(
Inte en sådan som du visar på bild.....
Hon har fått 6 st nu i olika fällor så idag åkte jag dit med en rulle silvertejp o virade o virade o virade runt röret.
Får hoppas att de förstod vinken. Satte dock dit ett par fällor i alla fall.

Tycker absolut att du ska ägna dej åt att njuta av livet just nu med din härliga skock med ungar o man.
Klart att det är trist o inte få le åt dina historier men livet är för kort för att inte njutas av. Vi får njuta dessto mer när du känner att idag är en bloggdag.
Tyvärr är vi alla alldeles för dåliga på att ta till vara på de små stunderna.
Tänk bara vad ett oväntat vykort kan göra en dag!

Min dotter gjorde en enklare variant på örhängstrasslet. Hon spännde upp tyg man syr korsstygn på i en flexiram. Inte så vackert men funktionellt.


Ps! min födelsedag var 19/9 och det hölls sams här hemma ;) o det var min adress du fick.

Blogga-långsamt-kramar till dej från mej

vitamoblerochbarnbus

16 oktober 2012 15:15

Tack snälla Kristina!!!
Åhh,visst är det en underbar tid när barnen är små...men jag tror som man brukar säga att varje ålder har sin charm :-)

vad snällt av dig att hjälpa din mamma,nej,ush såna möss vill man inte ha!!!
I vårt förra hus hittade vi faktiskt en råtta i vårt godis skafferi....måste ju varit en godisråtta då ju ;-)

Jag får nog svara att...ja,jag passar på att njuta...jag tror att man måste det för att klara eventuella motgångar i livet...det gäller att passa på att njuta extra när livet känns extra härligt :-)

Låter ju som att du har en kreativ dotter där ju ;-) Funktionellt kan ju faktiskt vara vackert på ett sätt det med :-)

STORT GRATTIS i efterskott!!!
Hoppas att du hade en undebar dag och att de dina tog hand om dig på bästa möjliga sätt!!!

Kramar//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards