Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

När man blivit av med en sladd......

Av vitamoblerochbarnbus - 2 oktober 2012 15:20

Hejsan hej alla fina läsare!


Då drar vi igång Oktober på allvar nu då....hösten är här och jag myser

runt i raggisar,benvärmare och massa olika stövlar,med klack och utan,vita,

beiga,bruna och svarta....Fast inte allt på samma gång då förstås ;-)

Det är koftornas tid nu och givetvis så har jag ett lager som matchar

alla mina olika stövlar...måste man ju...eller ;-D


Nåja....


Var hemma hos min fina mamma en sväng....ibland har vi stunder som är

så där härligt mysiga...skrattar,pratar och bara är......

Sen när jag går hem så känner jag mig så där bubbligt glad,

som små fjärilar som flaxar runt i magen :-)

Tack mamma...för att du är du....och just för att du är bäst!


Ingen pastellkavalkad idag heller....undrar så vart min sladd till kameran

blivit av...utan den så blir det ju liiite svårt att få bilderna att hoppa

från kameran in i datorn,kvittar ju hur jag gör :-)

Så idag bjuder jag er på ytterligare en instagram bild...hojta när ni

blivit trötta på dom ;-)



En härlig Tisdag önskar jag er!

Kram//Anja




 

 
 
Ingen bild

kristina

2 oktober 2012 17:22

Hej.

Herrens vägar äro outgrundliga...... Nej, har inte fått en uppenbarelse ;)
Tänker bara på detta sladdproblemet. Här sitter jag med en sladd, mobil o data som inte gillar varandra. Datan "hittar" inte mina bilder.
Så nu har dottern fört över dom till sin mobil så att jag kan lägga ut mina bilder på de 4:a sista blomdekorationerna jag gjort. Styleroom nästa....

Annars lider jag av tristess. Fick ju bältros som jag skrev om innan o igår blev det 2 nya besök hos doktorn. När jag vaknade igår (måndag) hade jag drabbats runt ögat åxå o eftersom de var oroliga för hornhinnan fick jag först åka till Vårdcentralen som skrev remiss till ögonakuten. Men efter noggran undersökning så konstaterades det att ögat klarat sig. Tack för det. Men 2 tuber salva o 1 flaska ögondroppar följde med hem.
Men när man känner sej pigg trots en HELVETES smärta får man tråkigt.
Vår tvättmaskin hade gått sönder så när reparatören kom var jag så pratsugen att jag trodde han skulle dra en hammare i skallen på mej för att tysta mej. Men han var av den tålmodiga sorten =)

Det med olika sorters skor på samma gång kanske skapar en ny trend?! Vi hade en man här i Karlskrona som hade ägt en fin butik med dyrare kläder så han var ju känd av många. På ålders höst blev han lite senil samt synskadad så det var många gånger man mötte honom med en svart o en brun sko, ibland t o m på fel fot.
Till slut led hans anhöriga med honom så de flyttade honom till ett boende. Detta mest för att han själv inte skulle bli till åtlöjje.

Nu MENAR ju inte jag att du skulle bli till åtlöjje utan kanske dra igång en ny modevåg. Fast behåll i så fall samma klackhöjd för det kan bli jobbigt att gå o halta.

Nu ska jag grotta ner mej i en renbäddad säng i min pyjamas jag fick när jag fyllde år. Struntar i att klockan inte är så mycket. Är man sjuk får man vila när man vill =)
Snart dax för penicilin nummer 4.a idag. Himmla jobbigt att få till det med 5 st om dagen med 4:a timmars mellanrum. Igår fuskade jag så det blev bara 3,5.

Jaha, det bev en historia idag med.

Höstkramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

10 oktober 2012 14:37

Hahahaha....vilka i-landsproblem vi sitter i du och jag va ;-)
Men vilken tur att dottern din kunde hjälpa dig!
Ser fram emot styleroom bilder :-)

Nej,nu skickar jag en massa kryapå kramar och energidepåer och allt det dära så att du blir frisk!!!!
När det gäller installatören så får du helt enkelt tänka dig att han helt säkert har varit med om värre ;-)

Åhh,nej....synd om farbrorn ju :-(
Tur att han fick lite hjälp då....tycker så synd om våra gamla som bara blir lämnade åt sitt öde....dom har ju trots allt jobbat och sett till att landet gick runt på sin tid...så nu ska väl vi se till att dom har det bra!!!

Nja...tror att jag håller mig till SAMMA skor ;-)
Känns nog tryggast så :-D

Åhh,har du nyligen fyllt år???
Då får man ju Gratulera och hoppas att du hade en underbar dag...och att de dina kunde hålla samms iallafall den dagen!
(Tack snälla för ditt brev,känner mig oerhört rörd av att du ville dela med dig av sådana jobbiga saker)


Kramar//Anja

 
Ingen bild

Madde

5 oktober 2012 20:49

Jaa visst är det rätt härligt att hösten är kommen nu! Älskar att mysa runt i sköna koftor, tända ljus och sånt! =)
Du, vet du vad?! Man kan få bilderna att hoppa in i datorn utan sladd! ;) Jag är inte helt på det klara med hur det funkar, men har en sambo som älskar teknik, och han köpte ett minneskort till min kamera som gör att när jag tar en bild här hemma så förs den automatiskt över till datorn! Skitbra rent ut sagt! =D

O det är väl fint med instagram-bilder också, det tycker jag i alla fall! =)

Ha en fin helg!

Kram Madde

vitamoblerochbarnbus

10 oktober 2012 14:44

Men vad säger du.....GUD VA SMART ;-D

Detta måste jag ju undersöka meddetsamma,omedelbart...snarast möjligt!!!
Låter ju härligt enkelt det dära :-)
Tack snälla för tipset!!!

Visst är instagram fint det med....men tycker nog ändå att kvaliten är bättre med Nikon ;-)

Ha en fin dag
Kram//Anja

 
Ingen bild

Madde

10 oktober 2012 19:01

Ja jag kan kolla upp mitt kort med och se vad det heter. =) Vet att man sen kan ladda ner ett program till datorn som heter eye-fi som man använder. Tror det är med hjälp av det bilderna läggs in. Det är jättesmart! =)

Ja visst blir kvaliten bättre med Nikon, det håller jag med om! =)
Jag använder mest min systemkamera, men har lagt in instagram på telefonen med, fast inte använt det än. ;)

Kram Madde

vitamoblerochbarnbus

16 oktober 2012 15:08

Tack snälla,då hade jag blivit överlycklig :-D
Wow,låter ju kanon det dära....vet ju dock inte om teknikhandikappade jag klurar ut det ;-)
Nåja,får väl fråga någon teknisk i närheten :-)

Systemkameran är ju bäst så är det...men instagram är rätt så skönt när tiden inte räcker till och man ändå vill blogga en sväng :-)
Sen har man ju alltid telefonen med sig...sällan springer man(jag) runt med Nikon varje dag 24 timmar om dygnet :-)

Hoppas att du snart kommer igång med din instagram,jag tycker att det är superkul :-)

Kram på dig//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards