Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Godmorgon Måndag

Av vitamoblerochbarnbus - 2 juli 2012 07:49

God morgon fina läsare!


Kikar in en snabb vända innan jag kör till jobb :-)

Idag börjar jag tiiiiidigt....eller ja,för mig är det ju tidigt som

faktiskt brukar börja först klockan 14.00

Och givetvis så sover hela huset så gott så.....och här sitter jag.....

tycker lite synd om mig själv......tittar på klockan

och inser att jag måste iväg nu!!!!

Äsh,nejdå....vet ju att många av er redan varit uppe en stund

så jag ska inte klaga utan bara önska er en underbar måndag :-)


Kram//Anja




 

 
 
Ingen bild

kristina

2 juli 2012 08:53

Go´morgon.
Snyggt halsband. Man hoppas bara att det kunde funka i praktiken åxå. Finns ju massa människor som är totalt urtråkiga oavsett vad man gör för dom.

Jag tillhör dom som hellre jobbar morgon är eftermiddag/kväll. Tycker det känns som att man inget får gjort när man bara går o väntar på att ge sig iväg. Idag börjar jag 12.30, men har redan nu hunnit renbäddat sängarna, startat 1 maskin o läst på datan lite.
Får väl börja så smått med att fortsätta tömma rummet som lillflickan tjatat sig till i källaren.....
Men det var inte min dag som skulle tråka dej. För såhär effektiv är jag inte alltid.

Var på loppisen igår där jag VET att dom har sådana glasskålar/burkar du söker. Hann tyvärr inte söka allt för idogt för det var fler än jag som hamnade vid glashyllan. Dock stod de inte där de alltid stått innan :(
Men jag håller ögonen öppna. Innan man vet ordet av finns de i din ägo.

Din radio var verkligen ett "smycke". Kom att tänka på min pappa när jag såg den. Han hade en brun i skinn som han alltid satte på när han stod o redde garn.
Mina systrar o jag var lite absurda i fredags. Pappa skulle fyllt 70 år så vi samlades med familjerna o åt o sjöng o utbringade ett 4-faldigt leve...... Kan säga att äldsta dotterns pojkvän som var med trodde vi kom från ett viss avdelning på sjukhuset. Men vi bjöd på det ;)
Pappa HATADE gurka så när vi gjort hjärtat klart med blommor gjorde mellansystern en fjäril av gurka. Den satte vi fast med en svensk flagga. Blev riktigt snyggt.
Mammas väninnor som var på graven i lördags skrattade bara o sa -Men han gillade ju inte gurka.....

Ha en fortsatt trevlig dag o hoppas du får mysa med barnen ikväll istället.

Piggelinkramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

10 juli 2012 16:10

Hejsan Kristina!
Visst är det fint :-)
Och precis som du så önskar jag att det fungerade även i praktiken men tänker lite som så att om jag i allafall lever efter det så mår jag bra och förhoppningsvis även dom jag möter på min väg genom livet :-)

Men oj....vad effektiv du har varit!!!
Duktiga du :-)
Jag tycker att det är härligt att börja senare...är ingen morgon människa plus att jag har det mesta av förmiddagen med mina småttingar :-)

Jag ÄLSKAR radion....och bra ljud är det också i den :-)
Åhhh,man får lov att ha sådana saker för sig för att minnas dom som gått vidare....tycker att det är ett bra sätt att minnas....tex att din pappa inte tyckte om gurka då ju ;-)

Ha en fin dag du med och tack snälla för mitt fina kort....Jag blev VÄLDANS glad in i hjäretroten!!!!

Kramisar//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards