Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Om att gå årstiderna i förväg

Av vitamoblerochbarnbus - 17 februari 2012 12:25

Hejsan hej!


Då fick jag svaret på proverna,

Frisk när det gäller uvi så nu är det bara den sega förkylningen som spökar :-)

Och det är ju toppen,inte ska jag gnälla mer över en förkylning som mer

eller mindre alla går runt med just nu!


Efter turen till doktorn så åkte minisarna och jag hem till

min goa mamma och firade fredagen med semlor,

nu är vi hemma igen och lillebror sover och lillan och jag myser och

tittar på Barbie :-)


Ni vet ju kanske vid detta laget att jag längtar tok mycket efter

våren men då jag varken pysslat eller gjort något annat spännande den senaste sjukistiden

så tänkte jag visa er ytterligare ett Ullared fynd som är tänkt ska matcha

till höst temat som ju går i grå/ljusgrå :-)

Visst går jag årstiderna i förväg....men det får vara så idag ;-)


Hoppas att ni har en riktigt fin fredag

Kram//Anja



Ullared fyndade muggar...tror dom kostade en femma stycket :-)

(Min hemmagjorda vaniljextrakt är äntligen klar!!!)

 





 


 



Fina filten är från hemtex!

 

 
 
Malin

Malin

17 februari 2012 14:52

Hej hej!
Jag ska ned på resa till Malmö i Maj och undrar om du har tips på butiker inne i Malmö (vi har tyvärr ingen bil) som har fina inrednings saker och andra roliga fynd. Som du är så bra på att hitta ;)
Även mysiga caféer eller restauranger.
Trevlig helg och krya på er/Malin

http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

17 februari 2012 16:11

Hejsan!

Men vad trevligt :-)
Hmmm,får jag fundera på det en stund??
För i så fall kan jag nog komma på en liten sevärdig lista ;-)

Är det inte bebis tid snart?
Denna veckan var det väl?!??
Eller jag som snurrat till det ;-)

Ha en härlig fredag och lycka till när lillan bestämer sig för att kika ut :-)

Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

17 februari 2012 20:48

Hejsan.
Det finns en second hand butik i Malmö som heter 2 kronor. De brukar man nämligen kunna hitta på Blocket o de verkar ha hyffsade saker till rimliga priser.
(Malin, sett på din blogg att du besökt loppisar)

Du Anja behöver INTE känna att du går årstiderna förväg. Fick julnumret av 101 ide´r på posten idag (då jag glömt köpa den innan det kom ett nytt nummer). Kan säga att jag bara LÄNGTAR till julen just nu när jag ser allt roligt i blomväg jag kan pyssla ihop med mitt tålamod.
Dottern i Finland drog en djup suck när hon hörde mej =)

Men dina muggar var jättesöta. Fick en lust faktiskt tidigare idag att måla om mina GULA gillestugsväggar grå. Vitt är nog inte så praktiskt att ha när man har en elsdtad i rummet. Ser ju att de gula väggarna är lite gråa.... Så dina muggar gav mej en pusch om att grått får det bli!
Sen känner jag att en Ullaredsresa börjar suga i min tarm. Får invänta nästa lön o se vad som händer.

Skönt o höra att UVI:n gett med sej. Sen att du känner dej hängig i övrigt är inte så konstigt. En infektion försvinner ju tyvärr ej ur kroppen på ett naffs. Men med våren o solen o lite Penseér så ska du snart känna dej i form igen.

Gråa prickiga kramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

18 februari 2012 10:12

Hejsan!

Två kronor är bra...Meeeen,oftast så har dom inte det som dom reklamerar med och när man väl kommer dit så måste jag säga att jag anser att dom ligger lite väl högt i pris :-/
Hittade en jättesöt piano pall där en gång som var så fin men inte ville jag ge 700kronor för den!

Vad härligt att det inte bara är jag som går tiderna i förväg...dock kan jag ju inte säga att jag längtar efter julen just nu,vill odla och lufsa runt i trädgården :-)
Förstår din dotters suck ;-)

Då får du fynda en massa fint i någon grå skala till ditt uppkommande målarprojekt om du åker till Ullared :-)
Jag hade kunnat åka dit igen...alltid shopping sugen ;-)
Du får lägga upp bilder på gillestugan på styleroom så man kan få lov att se :-)

Hoppas på att tröttheten ger med sig snart för hjärnan är redan igång igen...nu ska jag bara ha med kroppen också ;-)

Ha en fin dag
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards