Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Don efter Person

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2012 09:54

Godmorgon alla söta bloggisar!


Gårdagen föll sig som så att jag blev tvungen att ringa hem min

käre make.....energin tog slut och febern tog över,så det blev soffläge

för mig resten av den dagen och kvällen!

Känner mig inte jätte mycket bättre idag...men nu kan jag i allafall

sitta upp utan att världen snurrar (för snabbt då...menar jag ju ;-))


Min käre make är hemma från jobb idag och sköter markservicen och jag

lägger energin på att bli frisk :-)

Vid frukost bordet satt vi och pratade om vilken bild jag skulle visa er idag,

käre makens förslag var Nezeril och penicillin :-D

Jo,nog för att det ligger rätt i tiden men kanske inte så kul att se på!

Samtalet lät vidare så här......

Jag: Jag kanske kan fota min nya kruka?!??

Käre maken:Du menar den du tappade i golvet (och hade sönder) när du kom hem med den?

Jag:ja...men jag vänder ju den på andra hållet juuu!

Jag:fast blomman i ser ju rätt vissen ut i och för sig.....

Käre maken:Don efter person......

Jag:?????

Käre maken:Du ser ju rätt vissen ut du med!


Tja vad ska man säga.....han har ju rätt ju ;-)

Men då jag anser att även en vissen själ behöver kärlek och omvårdnad så

får ni ändå en bild på min lilla sorgliga ros (Och min fiiiina kruka ;-))


Ha en härlig dag alla ni och varmt

välkommen till alla nya läsare :-)

Kram//En vissen Anja



Lilla klistermärket fick sitta kvar på citronen....det är ju snart alla hjärtans dag :-)

 



 
 
Ingen bild

Kristina

10 februari 2012 10:57

Go´förmiddag.
Visst är det HÄRLIGT med män som stöttar en när man är sjuk...
Skulle man någon gång bli så där matt och urlakad så är de genast där med små fina?! uppmuntande ord.
Jag menar, hur skoj är det o få bli påmind om att något man gillar gått sönder?
Trist att höra att du inte blivit bättre fast du fått penicillin :( Du har fått en riktigt elak baskilusk som flyttat in i dej.

Ditt hjärta på citronen var sött. I går när jag var på Maxi så hade de röda äpplen med texten I LOVE YOU på skalet. Undrade så vart dom äpplena växt? Eller är det en stackars barnarbetare som klippt o klistrat?

Är inte så hajj på att lägga upp bilde på datan men dottern har lovat o hjälpa mej så du får "hia" dej lite till.
Kan ju skriva vad vi gjorde så får du frammana en bild så länge.
Först var det en betongskål i form av ett hjärta. Där planterade vi murgröna, vit pärlhyacint, lila krokus o en minivåreld i limevitt med dubbla blommor. Sen la man vit stenkross över o gjorde en ruta av blålila pinnar som en liten piff.
Sak nummer 2 var en stooor stomlykta med lila!!!! tulpaner ;)
Man gjorde en fyrkant med 9 rutor (som ett luffarschack) la det överst o sen hängde man tulpanerna upp o ner i lyktan. Fyllde på med vatten o Voi´la så var det klart.
Låter nog lite knepigt ser jag nu när jag läser men som sagt, bild kommer. Synd man inte kan skicka bilder till bloggar. Eller kan man det? Om du känner dej oteknisk ibland så är det INGET mot vad jag är. Där är det bra med barn ;) Givetvis annars åxå <3

Nu ska jag ta ett litet röj i tvättstugan. Sen blir det jobb från kl 15.15 idag o slut kl 15.30 på söndag. JA, inte nätterna såklart. Men till 21.15 både fre o lör så man hinner ju inte vara hemma o njuta så mycket av sina skapelser.

Nu får du se till att krya på dej ordentligt o njut av makens uppassning. Han behöver säkert åka en sväng till conditoriet o köpa lite tröst till dej. Fika är jätteviktig medicin vid mamma-sjuka ;)

Hjärtankramar //kristina

vitamoblerochbarnbus

11 februari 2012 14:40

Hejsan hej!

Jo visst är det...man känner sig ju genast på bättre humör då...eller...nej ;-)
Fast min käre make brukar dock ändå vara rätt så duktig på fina kommentarer så jag får väl bjuda på att se vissen ut nu och vad gäller krukan så tyckte han själv att
det var synd :-)

Hmm,jadu...klistermärkena är söta,men som du säger så vem får pilla med det?!??
Men det är ett helt annat samtal som kan bli låååångt ;-)

Det låter som riktiga konstverk...ska kika in när du lagt upp dom :-)
Skönt att det inte bara är jag som är oteknisk ;-)

Hoppas tvättstugan blev fin...känner du för mer röj så är du välkommen hem till oss ;-D
Ha en "trevlig" arbetshelg....så trevlig den nu kan bli...tror att du förstår vad jag menar :-)

Tack så mycket...ska försöka bli frisk nu,tycker att detta är sååå tråkigt!!!
Tror i och för sig inte att någon tycker att det är kul att vara sjuk ;-)

Fika har jag fått och även om det inte gjorde mig frisk så känns det ju iallafall lite trevligare :-)

StOOra Kramar//Anja


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards