Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Spärrvit......

Av vitamoblerochbarnbus - 31 januari 2012 19:35

Godkväll i stugorna!


Jag hade kunnat slänga ur mig en hel rad av diverse ord idag.....Men det tänker jag INTE!!!!

För det är inga trevliga ord ;-)

Vad som triggat mig....Jo,det är ju det här lilla skåpet som jag pysslar med just nu.

Kämpade och kämpade men fick verkligen inte rätt på det.....Jag vet ju egentligen att

jag tar "snabba" vägen ibland när jag målar......men det gick inte idag,därav ordvalet ;-)


Men en fika och en tur till färghandlen senare så är läget under kontroll

igen...skåpet blir bara vackrare och vackrare för varje strykning färg och jag

känner på mig att detta kommer att bli en riktig favorit möble!

(tur det med tanke på allt bry jag haft med det ;-))


Så summan av kardemumman.......

Använd ALLTID spärrvit på ytor som är laserade eller betsade med

en brun eller brun/röd aktig färg,om man inte gör detta är det högst

troligt att färgen "blöder" igenom och lämnar gula,rosa eller bruna

fläckar på den helt nymålade ytan.


Så går det när man vill ta en genväg ;-)

När man dessutom sitter och fikar...tittar på skåpet och redan vet vad det var

man gjorde fel.....Lära av sina misstag som det så fint heter!

Så note to self....Anja,sluta fuska....du MÅSTE spärra först ;-D


Nu ska jag...göra ingenting faktiskt,är helt sluuut i rutan idag!

Kram på er alla fina goa//Anja



Dagens fika (jo,jag fikar i veckorna igen ;-)) Sötaste koppen kommer från Ullared,köpte två,men skulle

nog inte klassa dom som "fynd" med tanke på priset....men ljuvligt söta är dom allt :-)

 




Skulle gärna haft ett helt gäng.......




För jag tycker att dom är underbara :-)

     

 
 
Malin

Malin

31 januari 2012 22:00

Hej hej!
Ett tips jag kan komma med är färgen från Annie sloak. Som jag använde när jag målade om vårt vitrinskåp i köket.
Finns tyvärr inte på nåt annat ställe i Sverige än www.storegarden.blogspot.com
Det värsta jag vet är allt förarbete med målning. Du slipper det med denna färg. Om jag hade bott nära affären, hade jag nog målat om varenda möbel vid det här laget =D
Trevlig kväll/Malin

http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

2 februari 2012 08:12

Hejsan!

Åhh,tack så mycket för tipset :-)
Men vad bra att man slipper förarbetet...täcker det fint ändå???
Verkar ju vara toppen!

hihi,jo det är rätt så härligt när det blir klart....dock tror jag att jag faktiskt HAR målat varenda möbel vi har....igår satt käre maken och jag och kikade här hemma och då blev det....den har jag målat...den har jag snickrat...den har jag målat....den har jag snickrat ;-D Tror att du förstår :-)


Ha en härlig dag
Kram//Anja

 
Ingen bild

Kristina

1 februari 2012 16:43

Hejsan hej.

Vilken söt kaffekopp. Ser ut som den kom från en gammal avliden släkting. Ljuvlig färg med. Fast man tillhör de som ej dricker kaffe hade jag gärna fikat i den. Funkar nog till te o varm choklad åxå ;)

Förstår att du tog en fika mitt i en vecka, har man varit "duktig" o gjort fel så är man värd en semla.

Semlekramar från mej.

vitamoblerochbarnbus

2 februari 2012 08:29

Hej hopp!

Visst är den....ingen avliden här inte...så våldsamt brukar det ju inte vara i Ullared ;-)
Jag är ingen kaffe drickare jag heller...just därför fungerar det så bra som "injektion" dom dagar det känns som att döden är nära av enbart trötthet ;-D
I min lilla kopp blev det te..smakade ljuvligt!

Visst är man....men nu är det gjort rätt....man får väl fika när man har gjort rätt också...eller ;-)

Kramar//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards