Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 16 januari 2012 20:07

Godkväll alla fina!


Ja då har man varit lite duktig idag!

Monterade ner alla hyllor i lilla klädkammaren,spacklade igen hålen....

torka.......torka.......torka......sen var det dags att måla......sen

torka....torka....torka!

Och SEN var det äntligen dags att sätta upp tapeten.....kan tillägga att

jag satt upp mååånga tapeter i "mina dar" men detta tog nog priset!

Tre våder skulle upp och om jag inte missminner mig så tror

jag att jag vid ett tillfälle hotade tapeten med att kasta den i kaminen :-D


Men upp kom den....och jag har aldrig sett något värre tror jag,

Ser ut som bubbelplast ;-)

Så då kom min käre make på förslaget att sätta upp en trävägg där också

(Med tanke på att skruva och såga ;-))

Så får det bli...jag får se mig själv besegrad denna gången och

nu är jag helt slut i rutan!


Något härligare är att jag idag fick ett meddelande från min favorit

butik Pumpan,att jag skulle kika in om

en sväng....och då fick jag ett söt litet kort som ger mig rabatt i lilla butiken :-D

Ingen är gladare än jag...så tusen tack Pumpan ni gjorde min dag!!!


Nu ska jag fika...sen blir det en dejt med John blund...känner mig lite

sliten efter dagens projekt :-)


Kram//Anja



När barnen och jag var på promenad (jo,det hann vi också med idag)

så hittade vi lite grenar som var fina och gröna,av dom gjorde jag en krans :-)

 



Med lite glaspärlor blev den lite söt!

 

Av vitamoblerochbarnbus - 16 januari 2012 08:36

Goodmorgon alla ni!


Den senaste tiden så har jag inte "plågat" min käre make

med något av mina inredningsprojekt!

Dom jag har kommit på har jag fixat med själv :-)

Men så igår så sitter vi där och pratar och helt plötsligt utbrister han

-Har du ingen idé på gång???

-Jo,jag tänkte måla färdigt sängen och......

-Nej,men jag vill skruva,spika och såga och så!

-Jamen vet du vad älskling.....jag trodde aldrig du skulle fråga ;-D


Såklart har jag idéer....hela tiden ;-)

En stund har jag funderat på Olivia och Cornelias garderob däruppe,

den är som en liten mini walkincloset och den har en grön fondvägg

och hyllor som är grå med vita prickar.....och det är vi som gjort det?!????

Nåja det har fyllt sin funktion men är väl kanske inte

sådär jätte tjusigt :-)


Så det blir nästa lilla projekt,och så klart ska det

gå i vitt och ljusrosa där inne.....mest bara

för att jag har en ljuvlig tapetrulle som ligger och väntar på att

få visa sig från sin bästa sida ;-)


Vad går ni och funderar på en måndag som denna?

Kanske på att lämna en kommentar här hos mig och

vinna det fina armbandet ;-)


Ha en härlig dag

Kram//Anja



Syns kanske lite dåligt men den ena rullen är ljusrosa och den andra lite ljusturkos :-)

 



Den rosa ska upp i tjejernas garderob och den turkosa i ett rum i källaren...som är ett litet

större projekt....men det kommer ;-)

   

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards