Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Lapp Projekt!

Av vitamoblerochbarnbus - 27 januari 2012 08:51

Godmorgon fina läsare!


Då var lilla projektet färdigt,trodde att det skulle vara svårare än vad det faktiskt var :-)

Har ni gissat vad det är???

Såklart är det ett lapptäcke....har länge kikat efter ett till lillebrors

säng men att köpa ett för 1600 kronor som näääästan matchar i färgen känns ju lite trist!

Det hade ju inneburit att jag bara nästan var nöjd,så då tänkte jag som så många

gånger förr....hur svårt kan det vara liksom ;-)


Och det var inte alls svårt,och kul var det också!

Får väl se om det blir några till framöver eftersom att dom stora barnen

också såklart ville ha varsett eget lapptäcke :-)


Idag är det fredag och det innebär minsann FIKA i mängder,

Får ju hoppas att jag slipper att bli sjuk för då har man

ju inte direkt lust att köra massa fika i huvudet ;-)


Ha en underbar fredag fina ni

Kram//Anja



 




Jag ska sy en sticksöm runt hela så kanten blir jämnare...men var ju bara tvungen att visa er nu ;-)

 




Här ser ni vad jag menar med att hålla kanten på plats :-)

Men det lilla täcket matchar perfekt och till en

 kostnad av.......tänke....tänke.....räkna....räkna.....ca 200kronor skulle jag gissa på,känns mer lagom :-)

    

 
 
Ingen bild

Kristina

27 januari 2012 09:50

Go´morron.
Vilket fint täcke.
Påbörjade ett lapptäcke a´la alla färger när minsta dottern var född. Slutade med att hon fick ha det som en filt med bara alla lapparna. Baksidan bestod av alla trådar, men det är ju framsidan som gäller :)

Testat Nobless Biscotti? En kombo av choklad o kaka. Var sådär goda. Men nu är uppätna i alla fall.


Lappkram// Kristina

vitamoblerochbarnbus

27 januari 2012 21:01

Godkväll!
Tack så mycket!
Men då kom det ju till användning ändå ju ;-)

Nej dom har jag inte provat...kanske blir nästa testing testing,
Tur att dom gick att äta upp i allafall ;-D

Kram//Anja

 
Lisa

Lisa

27 januari 2012 09:56

Jättefint!! Och så bra när man kan få det som man vill och dessutom till ett billigare pris! :-)
Håller själv på med en del diverse projekt som innefattar tyg och lappar! Har planerat länge att göra ett lapptäcke även jag, tänkte höra.. vilken storlek gjorde det med (alltså hur mycket bredare typ än sängbredden)? Fungerar det som täcke eller som överkast? :-D
Kramisar

http://livetsgodbitar.bloggplatsen.se

vitamoblerochbarnbus

27 januari 2012 21:04

Tackar!!!
Ja,nu blev det ju lillebrors färger :-)
Jag gjorde det ca 1 meter brett och ca 1,30 långt :-)
Det är tänkt som överkast till hans växasäng som ju är något smalare än en vanlig säng :-)

Kramis

 
Linda

Linda

27 januari 2012 11:48

Men sååå fint!!!! Jag har lääänge tänkt sy ett lapptäcke men får bara ångest vid tanken på HUR jag ska sätt alapparna.. Vilken ordning osv...
Har börjat köpa på mig tyger i olika vita nyanser o material som jag ska sy ett stort lapptäcke till överkast till vår säng.. ser det dock som ett långtidsprojekt, du får kika in sen när det är klart!

Tog det lång tid? Bestämde du någon speciell ordning på rutorna el satte du dem "huller om buller", om du förstår vad jag menar..

Ha en trevlig fredag! Kram Linda

http://www.cirkusbergmark.se

vitamoblerochbarnbus

27 januari 2012 21:12

Tack så mycket!!!!
Men du som är såååå duktig på att sy....blev ju störtkär i onepiece dressen som du hade gjort till din ena kille :-)

Hihihi,såg att du skrivit igen...alltså inget svårt med lapparna utan jag ville ju ha mitt mönster lite på snedden om du förstår vad jag menar :-)
Klart jag kikar in hos dig också och tittar på allt fint du gjort och pojkarna också för den delen för det såg ju härligt ut med nya tavlor ;-)

Jag pysslade med det till och från under två dagar så det var ju inte så farligt,funderar på ett överkast till vår säng också,men funderar lite ännu :-)

Ha en trevlig helg
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards