Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Loppis

Av vitamoblerochbarnbus - 21 januari 2012 20:19

Godkväll i stugorna!


Jag lyckade övertala min käre make till att vi skulle gå på loppis ;-)

Så vi satte barnen i bilen och styrde mot stan!

Första loppisen vi gick till har jag varit på innan,det är en sådan "fast" som alltid är där.

Vi kikade runt lite och sedan såg jag han som äger loppisen och frågade

om dom tar kort (det har dom alltid gjort innan)

Han bara tittade på mig och säger........

-Inte för det lilla du vill köpa!

I samma sekund så vände han sig mot Lillan som stod bredvid mig och hade lutat sig lite

mot ett bord....han utbrister att hon får gå bort därifrån samtidigt som

han går fram och liksom "puttar" bort henne!?!???


Han rättfärdigar det hela med att det bordet kostar elva tusen och det ville

vi nog inte ersätta,jag måste ju säga att det är aldrig okej att

putta på ett barn...för det andra så var det ett bord som såg ut att komma

från Ilva ;-)

(Aluminium ben och fanér skiva)


För det tredje så hade inte jag velat köpa ett bord som går sönder för att

en liten treåring lutar sig mot det :-D

Nej,jag la det jag hade i händerna och sen gick vi därifrån!

Glad är jag ändå för vi fyndade annat fint någon annanstans

 som jag tänkte visa er imorgon :-)


Nu ska vi tjuvstarta med semlor ;-)

Ha en härlig kväll finaste ni

Kram//Anja



Söta ljuskoppen i bakgrunden är ett av dagens fynd :-)

 


 
 
Ingen bild

kristina

21 januari 2012 21:50

Tittut igen ;)
Men vad var detta för charmig man du träffat på idag?
Du gjorde helt rätt som gick därifrån, på vilken loppis hittar man saker för ELVA TUSEN???? Säker på att det inte var en antikaffär ;)
Ok, om han sagt att du får betala typ 5 kr extra för att du vill betala med kort på en sådan liten summa. Det är ju olagligt o ta ut extra avgifter men visst; ibland "köper" man det konceptet. Men att vara nedvärderande för man inte köper halva affären!
Han kan inte ha många kunder han inte...


Semlor är ljuvligt!! Min granne kom upp i kväll o han är fd bagare o vi sa att vi längtde efter hans semlor. Men tror inte han förstod piken!! Bara för han slagit igen sitt bageri kan han väl offra sej för grannarna. Det är väl det minsta man kan begära tycker jag.

Nu ska jag fortsätta bokläsandet. Är inne på bok nr 2 Av Karin nu.
Lite trögstartad denna med, men man måste fortsätta....
Har 2 till av henne så än har jag lite till o göra + att jag fick 2 inredningstidningar i veckan. Synd de ej kom när jag låg sjuk :(

Natti natti från mej som längtar efter att få se dina fynd i morrn

vitamoblerochbarnbus

21 januari 2012 22:11

Hejsan hej!

Jo,det är en antik affär också...men dom antika sakerna har dom i ett rum för sig och loppis sakerna i ett annat....problemet som jag ser det är att det INTE var ett antikt bord utan jag tror snarare att det var av ren princip som han inte ville att lillan skulle stå där :-/ Och även om det vore suuuuper dyrt så går det ju knappast sönder av att man nuddar det....Får man ju hoppas ;-)

Det sa vi också till varandra när vi gick...att vi kunnat betala den lilla summan extra :-)
Men men...sådana "nissar" finns ju lite överallt!


Hihi,trist att han inte förstod ditt semle behov ;-)
Klart att han måste offra sig....kan man ju tycka,fast han är kanske trött på att baka ;-)

Åhh,då har du massor med läsning framför dig....och inredningstidningar är ju alltid på sin plats ;-)
Även när man inte är sjuk :-)

Godnatt fina Kristina
Kram//Anja

 
Malin

Malin

22 januari 2012 16:53

Vilken surgubbe! Sådana ska inte jobba i service branxchen alls. Vet han inte om att dåliga rykten sprider sig snabbare än bra. Jag gissar att du aldrig kommer sätta din fot där igen och att du berättar det för alls du känner ;)
Tur att du fyndade på annat ställe, supersöta vit/rosa tallrikar!
H/Malin

http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

22 januari 2012 18:56

Nej verkligen,härligt med lite medhåll ;-)
Helt rätt...där ska jag INTE visa mig igen och så klart ska alla få veta det ;-)

Blev stört förälskad i tallrikarna på en gång,synd bara att det inte fanns fler....men jag får väl leta vidare :-)

HA en härlig kväll
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards