Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Gör om Gör rätt!

Av vitamoblerochbarnbus - 17 januari 2012 10:00

Godmorgon alla söta läsare!


Idag när jag gick upp och kikade på tapeten....då hade den faktiskt dragit

ihop sig och blivit slät :-)

Men nu dykte ju ett annat "problem" upp.....Alltså jag står och tittar på

tapeten som JAG har valt....och undrar.....Vad tänkte jag????

För med facit i hand så är det nog egentligen inte vår stil :-D

Så ner kommer den att åka i en fart och istället ska jag sätta upp en vit

tapet med små rosa hjärtan!

(nej,det blev ingen trävägg ändå ;-))


Så det kvittar att tapeten gjorde som den skulle...det blir

kaminen för den ändå :-D

Jaja,då har jag provat detta och nu vet jag ju att jag inte gillar

sådan typ av tapet här hemma,tycker dock att den är fin....men inte just här!


Så nu ska jag riva ner eländet igen och sen ska jag

sätta några reglar.....Hur svårt kan det vara liksom ;-)

(Sa den som aldrig gjort det förr)


Ha en härlig dag

Kram//Anja



Idag blir det raggisar,för jösses vad det är kallt!!!

 

 
 
Ingen bild

kristina

18 januari 2012 14:53

Hejsan.
Tycker du är helt imponerande som lägger ner så mycket arbete i en garderob ;)
Hade verkligen tapeten synts så mycket när väl kläder o annat kom in?
Men visst, är man inte nöjd så ska man ha o göra.
En av mina tanter på jobbet sa alltid -Har man ett hem finns det alltid att göra....
Känns som ni är släkt =)

Nu ska jag ut o övningsköra med barn nummer 2. Idag ser jag ljuset i tunnlen efter allt hostande.
Kramar från mej

vitamoblerochbarnbus

18 januari 2012 20:55

Hejsan hej!

Tack så mycket.....men om sanningen ska fram,och det ska den ju ;-)
Så kan jag vara en rätt så rörig människa,dock inte i dom rum och vrår som vi fixat till...så detta var välbehövligt just för att få till en organiserd garderob där var sak har sin plats och där jag inte tycker att det är okej att det är rörigt ;-)

hihi,det är kanske en avlägsen släkting då som du har på ditt jobb ;-)

Hoppas att övningskörningen gick bra och att du snart känner dig på topp igen :-)

Kram//Anja

 
Ingen bild

Kristina

18 januari 2012 22:45

God natt.. (efter detta inlägget i alla fall)

Visst har du rätt, har man det som man vill ha det så blir det mera att man vill hålla fint på stället. Är man minsta lilla missnöjd så retar man sej på det o känner inget harmoni/tillfredställelse. Så du gör rätt som tapetar om ;)

Anledningen att jag egentligen svarar är att jag måste berätta om mitt "fynd" idag....
Hoppas du sitter ner!
Vi tar det från början; dottern ville övningsköra men inte åka de 2 milen hem som krävdes för att hoppa in i bilen, så snälla mamma fick köra o möta upp vid en av stadens köpcentra. (Halva vägen var)
Då visade det sej att hon var TVUNGEN att ha hårfärg för hon hade blekt ner sitt färgade röda hår så det blivit ljusrosa....
In på Willy´s, Nix ingen färg som passade så då tog vi Rusta istället. Där gick vi o botaniserade lite. Kom fram till julsakerna som var kraftigt rabatterade o ser en PLASTGRAN...
jag HATAR plastgranar, men har lovat maken att den dagen vi flyttar till lägenhet så ska han få sin vilja igenom. Där stod den grön o grann o tät o fin för 50 kr. -Åh, sa dottern, den kan jag ha i lägenheten till jul!
Snälla mamma köpte såklart åbäket men inte ville dottern ha den med till lägenheten nu!!
Givetvis fanns det ingen kartong heller till den så vi fick vackert bära en 2,10 gran genom kassorna o ut på parkeringen.
Så nu står jag här med en julgran jag INTE vill ha men som kommer att glädja dottern om 11 månader...
Men ett fynd får man väl trots allt säga ;) En sänkning från 299 kr till 50 kr.
Köpte de små ekollonen i silver åxå. 5 kr känndes helt OK.
Så där kan det gå till när man ska ut o övningsköra.....

Ps! det blev ingen hårfärg.

Känner mej bättre nu o ska jobba på fredag, har tagit "sjukdagar" så länge jag kunde för att verkligen känna att jag blivit kryare. Så idag var första dagen sen förra tisdagen jag lämnade min lilla by.
Natti natti//Kristina

vitamoblerochbarnbus

19 januari 2012 09:58

Hejsan!

Men jösses vilket super fynd!!!!
Det var verkligen till att vara på rätt plats vid rätt tillfälle ;-)

Du får slänga upp/ner den på vinden/källaren och sen kan du ju ge dottern den i julklapp nästa år....jag menar då har ju du förvarat den ett HELT år så då kan väl det räknas som julklapp då ;-)

Vilken tur du hade med ekollonen...jag fick ge fullt pris när jag köpte mina...Tusan :-)

Vilket massa bry ni hade....utan att få med er det hem som det var tänkt (hårfärgen ;-))

Men ett fynd är ett fynd är ett fynd....och detta var ju sannerligen ett fynd att hänga i julgranen :-D

Härligt att du snart är på benen igen,hoppas att det känns toppen på fredag!
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards