Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Klart jag har!!!

Av vitamoblerochbarnbus - 16 januari 2012 08:36

Goodmorgon alla ni!


Den senaste tiden så har jag inte "plågat" min käre make

med något av mina inredningsprojekt!

Dom jag har kommit på har jag fixat med själv :-)

Men så igår så sitter vi där och pratar och helt plötsligt utbrister han

-Har du ingen idé på gång???

-Jo,jag tänkte måla färdigt sängen och......

-Nej,men jag vill skruva,spika och såga och så!

-Jamen vet du vad älskling.....jag trodde aldrig du skulle fråga ;-D


Såklart har jag idéer....hela tiden ;-)

En stund har jag funderat på Olivia och Cornelias garderob däruppe,

den är som en liten mini walkincloset och den har en grön fondvägg

och hyllor som är grå med vita prickar.....och det är vi som gjort det?!????

Nåja det har fyllt sin funktion men är väl kanske inte

sådär jätte tjusigt :-)


Så det blir nästa lilla projekt,och så klart ska det

gå i vitt och ljusrosa där inne.....mest bara

för att jag har en ljuvlig tapetrulle som ligger och väntar på att

få visa sig från sin bästa sida ;-)


Vad går ni och funderar på en måndag som denna?

Kanske på att lämna en kommentar här hos mig och

vinna det fina armbandet ;-)


Ha en härlig dag

Kram//Anja



Syns kanske lite dåligt men den ena rullen är ljusrosa och den andra lite ljusturkos :-)

 



Den rosa ska upp i tjejernas garderob och den turkosa i ett rum i källaren...som är ett litet

större projekt....men det kommer ;-)

   

 
 
Sandra

Sandra

16 januari 2012 08:57

Dom var ju jättefina båda två! :) Vad roligt med en make som VILL snickra, min slipper helst sånt där, fast om man tjatar tillräckligt så... ;-) hihi. Ha en fin dag!!

http://www.iamstarstruck.blogg.se

vitamoblerochbarnbus

16 januari 2012 12:04

Hihi...ja men det tog mååååånga år innan jag först IGÅR fick höra dom orden som jag såååå har längtat efter ;-)
Men dåligt tålamod har jag ju också när jag väl vill sätta igång så nu har jag rivit hela garderoben själv :-D
Nu väntar jag bara på att spacklet ska torka så jag kan måla och tapetsera :-)

Jag håller tummen för att din make helt plötsligt finner lusten att fixa och dona han också ;-)

Ha en härlig dag
Kram på dig//Anja

 
Ingen bild

kristina

16 januari 2012 11:02

Hejsan hej..
Om din man jättegärna vill spika o såga så finns det en hall här hemma som skulle behöva en Make-over =)
Tyvärr så är INTE min make lika intresserad av att ens lyssna på mej när jag kommer med ett liiiiitet förslag.
Tja, har jag levt med hallen i 17 år kan jag väl stå ut lite till....Eller! Får nog börja själv till sommaren.

Vilka fina tapeter. Ska bli spännande o se resultaten framöver.

Föresten så hittade jag Pumpan-affären på webben. Verkligen mysiga saker till överkomliga priser.

Kram från en som ska lägga sej o läsa en bok nu ;) (fördelen med att vara helt själv hemma)

vitamoblerochbarnbus

16 januari 2012 12:01

Hejsan!

Hihihi...ja,men du förstår...jag tror att det är jag som påverkat min man under alla år vi varit tillsammans...så nu blir han rastlös när han inte har något av mina tokiga projekt att pyssla med :-D
Men jag kan komma och hjälpa dig ju...har precis skruvat ut en si sådär 500 skruvar i klädkammaren ;-)

Tyckte att dom var så söta och riktigt flickiga :-)

Javisst är det...dock är ju affären inte så stor med jag kan lova att det kompenseras av bra planering och super trevlig personal :-)
(Nej jag tjänar inte på att skriva om butiken,utan jag är helt enkelt nog bara lite kär i den ;-))

Det tycker jag att du gör rätt i....mys och ta hand om dig!

Kram//Anja

 
Ingen bild

Kristina

16 januari 2012 15:36

Hej igen ;)
Du är Hjärtligt välkommen till mej o min hall.
Du ska t o m få ett eget sovrum där du kan ligga o dra dej utan att ha små barn som kallar på dej....
Tycker faktiskt du ska säga till i affären att du nämner dom i din blogg. Det kan ju generera i lite rabatt ;)

Karin Alfredsson heter författaren jag läser boken av. Lite hoppigt men ska nog reda ut detta ;)

Mys på du åxå//Kramar

vitamoblerochbarnbus

16 januari 2012 21:50

Ohhh....det låter ju inte helt fel med sovmorgon ;-)
Hihi,precis innan du skickade detta så fick jag ett meddelande från butiken om att jag skulle komma dit,väl där fick jag ett rabatt kort :-)

Låter mysigt med lästund...läser just för stunden Stolthet och fördom....nog för att jag läst den innan,men tycker att den är bra :-)

Ha en härlig kväll
Kram//Anja

 
Madde

Madde

16 januari 2012 19:52

Ååh, hade jag fått höra den kommentaren av min sambo hade jag nog trillat av stolen! ;p Hihi, men då har han väl insett att han faktiskt gillar att snickra ihop dina idéer! ;)
Jättefina tapeter! Själv köpte jag en tapetrulle idag som jag ska klä in några tidningshållare i trä med. =)

Ha en fortsatt bra kväll!

Kram Madde

http://maddespyssel.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

16 januari 2012 21:56

Det gjorde jag nästan också ;-D
Har väntat många år på att få höra det från min käre make....men som du säger så gillar han det kanske...eller så har han bara vant sig ;-)
Ja,som jag skrev på bloggen här ikväll så gick den ena rullen åt pipan :-S
Men det får vara så.....Ohhh,då kanske det dyker upp tapetpyssel på din blogg snart :-D

Ha en underbar kväll
Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards