Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Ingvar Kamprad och minimuffins

Av vitamoblerochbarnbus - 15 januari 2012 20:34

Godkväll i stugorna!


Idag tog vi en snabbis tur in till Ikea....ja,som jag sagt innan så

är jag INTE något stort fan av Ingvar Kamprads varuhus ;-)

Gå dit....nej,dit....eller var det hit???

Nej tack,jag vill gå där jag känner för att gå, och för att jag vill titta på det

som jag har lust att titta på.....alltså inte heeeela varuhuset!!!


Och då kan man ju fråga sig varför en ikea snurrig mamma som jag fick för mig

att åka just till ikea av alla ställen?!??

Jo,kära läsare...endast för att dom hade precis lagom frukostskålar

 till det mycket eminenta priset......fem kronor :-D

Så nu är jag några skålar rikare och börsen känns inte heeeelt fattig

efter inköpet :-)


Här till kvällen så ville stora tjejerna prova att baka muffins,och det var ju

perfekt då jag fick ett muffinsjärn av min goa moster med

familj i julklapp!

Så nu är muffinsjärnet invigt (7 muffins på 7 minuter)

Och vi har nu mumsat i oss dom goda bakverken :-)


Nu blir det dushen sen tidig godnatt

(Nej,jag vet....inte sova med blött hår....men man får väl chansa ibland ;-))


Ha en härlig kväll

Kram//Anja


Sötaste minimuffinsen bakade av sötaste storasystrarna :-)




 


    

 
 
Sandra

Sandra

15 januari 2012 20:52

Blev tvungen att fundera ett tag men visst heter han Ingvar? :D Eller heter han Ivar?? :P Haha, hjärnsläpp här.. Men sambon säger också att han heter Ingvar, så det är nog så.. :D

http://www.iamstarstruck.blogg.se

vitamoblerochbarnbus

15 januari 2012 21:04

Hahhahaa....jamen hjärnsläppet stod ju jag för....för vist heter han Ingvar...där ser du vad en tur till den mannens varuhus gör med min hjärna :-D
Nu är det ändrat,tack för infon ;-)

Ha en härlig kväll
Kram//Anja

 
Petrah

Petrah

15 januari 2012 22:54

muffinsjärn? 7 min? Nu får du allt dela med dig, det där låter som något jag vill ha =)

http://www.petrah.se

vitamoblerochbarnbus

16 januari 2012 08:54

Ja eller hur ;-)
Det är ungefär som ett våffeljärn....i med smeten...vänta....vänta....vänta....tadaaaa,minimuffins :-D
Fanns att köpa ett tag på Netto vet jag men har inte sett det på ett tag...har ju iof inte letat i heller så kolla där :-)

Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

16 januari 2012 10:56

Goddag.
Är det värt o investera i muffinsjärnet?
Har sett det på Netto men så tänker man, har jag VERKLIGEN plats för denna "onödiga" pryl bland alla andra elartiklar i skåpet.
Det ser ju ut som at det inte är stora muffinsar i alla fall. Så ska man banta men ändå synda kanske det är värt pengen.

Kram från en som blev sugen på att baka

vitamoblerochbarnbus

16 januari 2012 12:02

Ja såg det på Netto jag med...men tänkte då som du...men nu när jag har ett så skulle jag inte vilja vara utan!
Jag menar....fika....på 7 minuter ;-)
Då är jag helt klart på :-)

Kramar//Anja

 
Åsa

Åsa

16 januari 2012 12:14

Försöker läsa din blogg så ofta jag hinner för den är så mysig tycker jag. Fattar inte hur du hinner med allt pyssel som du gör och önskar att jag hade haft lite mer tid över till att pyssla.

http://www.123minsida.se/ahlgren-wallerius

vitamoblerochbarnbus

16 januari 2012 21:47

Tusen tack för din söta kommentar!!!
Håller tummen för att du också snart finner lite pysseltid :-)

Ha en härlig kväll
Kram//Anja

 
Ingen bild

Kristina

16 januari 2012 15:38

Hejsan.
Jaha, då får man alltså hålla utkik efter denna "oumbärliga" manik nästa gång man är på Netto.
Återkommer om jag köper den ;)

Kram //Kristina

vitamoblerochbarnbus

16 januari 2012 21:51

Hihihi...man kan klara sig utan också,men ändå kul att ha den ;-)

Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards