Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

En nära nog Odd Molly

Av vitamoblerochbarnbus - 13 januari 2012 13:46

Hejsan hej!


Hur går det för er idag....ingen otur hoppas jag!?!!

Än så länge tycker jag att vi har tur här hemma,minisarna och jag åkte ner och fikade

lite på fiket här i byn :-)

Och när vi skulle gå till fiket så passerar man en butik som

har såååå fina kläder...men såååå dyra!!!


Och i fönstret ser jag......Just en sådan klänning som jag har längtat efter

så väldigt länge (nästan en sådan ialla fall)

Till er som kan detta med Odd molly så har jag länge önskat mig en Fonda dress,

och som ni säkert vet så kostar den en halv förmögenhet (1700kr :-S

Och då jag inte har vunnit på lotto,ärvt en avlägsen släkting eller

har en "stor" blogg så är det nog ingen butik som vill skänka en som jag kan blogga om ;-D

Så får man helt enkelt låta somliga saker vara en dröm.....men idag hittade jag ju då

något som påminde om just den jag vill ha :-)


Snabbt skuttade minisarna

 och jag in i affären.....och den SISTA var skylt exet....och den blev MIIIN!!!!

Dom hade ju såklart gått åt som smör i solsken :-)

Jag är super glad och har nu köpt min egen för tidiga födelsedagspresent,för mindre

än en fjärdedels kostnad av en Odd Molly!

För tidigt Grattis till mig själv ;-)


Hoppas att ni har lite tur idag också

Kram//Anja




 




   



Söta små detaljer....som inte syns när den är på ;-)





 


 







Här är jag :-)

Detta är mer den rätta färgen...lite Brun/beige....alltså klänningen,inte jag ;-D

 



Någon mode bloggare lär jag INTE bli....kändes lite lustigt att fota sig själv ;-D

Så jag lovar att inte plåga er med massa mode bilder!

Hmmm...ser ju ut som diskborste hår idag också...men det sitter ju faktiskt i en klämma ;-)

        

 
 
Ingen bild

Pappa

13 januari 2012 14:21

Lilla huset på prärien hehe Laura Anja

vitamoblerochbarnbus

13 januari 2012 14:53

Nääää Papis,det är det ju inte....Men kanske om jag sätter en hätta till :-D

 
Ingen bild

Nicole

13 januari 2012 14:25

Jättefin:-) Har oxå ett vill ha begär efter en Fonda dress men d får nog bli i nästa liv:-)
Trevlig helg!!!!

vitamoblerochbarnbus

13 januari 2012 14:56

Visst är den :-D
Åhhh,vad härligt med en likasinnad som förstår min längtan ;-)
Vi får hålla tummarna för att vi vinner på lotto eller får en slant över
en vacker dag :-)

Trevlig helg till er också
Kramar

 
Lisa

Lisa

13 januari 2012 14:38

Jättefin klänning/tunika!! Och du passade väldigt bra i den! ;-)
Roligt när man lyckas göra de där fynden!
Ha en mysig fredag och en bra helg,
Massa kramar

http://livetsgodbitar.bloggplatsen.se

vitamoblerochbarnbus

13 januari 2012 14:57

Tack så mycket....älskar den,den är sååå mjuk och skön :-)
Ja,ibland ska väl även jag få ha lite tur ;-)

En mysig kväll och helg till dig/er också

Massa kramar tillbaka

 
Linda/Cirkusbergmark

Linda/Cirkusbergmark

13 januari 2012 16:39

Åhh så fiiiiin!!! Ser dessutom fantastiskt skön ut!!

Ha en trevlig helg!!! Vi har just kommit Från isbanan!! I snöstormen...

Lite skillnad från hur det är hos er!

Kram Linda

Www.cirkusbergmark.se

http://www.cirkusbergmark.se

vitamoblerochbarnbus

13 januari 2012 19:52

Javisst är den :-D
Den är verkligen super skön...perfekt att vara vardagsfin i :-)

Ohhh....låter KALLT :-S
Men hoppas att ni hade kul i allafall :-)

Ha en trevlig helg och en härlig kväll
Kram//Anja

 
Madde

Madde

13 januari 2012 18:51

Så mysig klänningen ser ut! Det verkar ju som att fredagen den 13:e blev en riktig turdag för dig! ;)

Ha en trevlig helg!

Kram Madde

http://maddespyssel.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

13 januari 2012 19:49

Den är verkligen jätte skön :-)
Ja,det får man ju nog säga...min nya
turdag ;-)

En riktigt trevlig helg till dig också
Kram//Anja

 
Ingen bild

Kristina

14 januari 2012 09:01

Go´förmiddag.
Denna kläning var ju helt ljuvlig.
Vet absolut inte vad det är för någon dyr kreation du egentligen ville ha, men denna hade jag köpt på studs.Sen en liten hätta till så blir din pappa glad ;)

Du ska vara glad att du inte ser min frisyr just nu. Om du känner det som att du har en diskborste på huvudet kan jag glädja dej med att jag har en golvmopp...
Du är en vacker kvinna. Förstår om din man går med på dina tosigheter för att behålla dej.
Hoppas du fick lite snö i går. Här i Blekinge har i alla fall jag ett vitt lager på marken.

Moppiga kramar //Kristina

vitamoblerochbarnbus

14 januari 2012 10:58

GodDag!
Visst är den....äsh,det är inte aå att jag MÅSTE ha den som var just dyr men jag ville ha något liknande...och det hittade jag ju :-)
Hättan blir jag nog utan...min pappa är lite lustig ibland ;-)

Ohhh,så illa kan det ju inte vara ;-)
TUSEN tack för din snälla kommentar!!!
Jo,min käre make är tålig han ;-)

Ingen snö här inte....men det kan vara nu,nu vill jag ha vååååår :-)

Kramar//Anja

 
Connie

Connie

14 januari 2012 10:07

Ingen odd Molly ja kan tipsa om men vill viska till dig att det finns liknande på Bo olsson i olika färger =)

http://www.PoohLina.blogg.se

vitamoblerochbarnbus

14 januari 2012 10:56

ÅHHHHH....ÄR DET SANT!!!!!!
Då måste jag ju bara kolla där....älskar mina plychisar ;-)
Tusen tack fina du!

Kram

 
Malin

Malin

14 januari 2012 10:36

Hej hej i solskenet!
Klänningen ser urmysig ut. Både snygg och mjuk och bekväm. Vilket fynd! Min fredagen den trettonde blev inte alls lika lyckad. Allt krånglade på jobbet och jag va dötrött när jag kom hem, somnade i soffan vid 19. Bara att stå ut i 5 veckor till. Du är en hjälte som lyckats överleva så många graviditeter! ;)
Trevlig helg! Malin

http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

14 januari 2012 10:55

Hejsan hej :-)
Den är super härlig,passar till alla tillfällen :-)
Ush då,förstår ju iof att du är trött,jag tycker att det är du som är hjälten som jobbar fortfarande!!!

En trevlig helg till dig också och var rädd om dig och lilla prinsessan imagen :-)

Kram//Anja

 
Ingen bild

Kirstie

14 januari 2012 18:00

Skoj att se en bld av dej =))

vitamoblerochbarnbus

15 januari 2012 10:44

Vad kul att det blev uppskattat :-)

Ha en härlig dag
Kram//Anja

 
Ingen bild

Malin

15 januari 2012 09:50

Hej!
Vilken fin klänning, är också ute efter nåt liknande!
Va roligt att få se en bild på dig också, alltid kul med ett ansikte på den man läser om:) Hittade hiit för några månader sen men är dålig på att lämna spår. Gillar iaf din blogg och har fått många tips!

Kram Malin

vitamoblerochbarnbus

15 januari 2012 10:39

Hejsan hej!
Visst är den fin....finns något liknande på Boohlsson om du bor i närheten ;-)

Tack så mycket....är ju inte så glad för att visa bilder på mig själv eftersom att jag är och då oftast ser ut som en trött småbarnsmamma ;-D

Vad glad jag blir att du bestämde dig för att lämna ett spår,alltid härligt för mig att veta vem ni är också!

Ha en riktigt härlig söndag
Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

15 januari 2012 19:25

Tjopp o hej...
Kunde inte låta bli att Googla på den dyra varianten av den fina klänningen.
Ska jag vara ärlig så var din finare. Ser mer påkostad ut än Odd Molly varianten.
Men drömmar är till för att förverkligas. Nu vet ju i alla fall din pappa vad du önskar dej när du fyller år ;)

Kramar

vitamoblerochbarnbus

15 januari 2012 21:01

Hejsan hoppsan!

Där ser man :-D
Jamen jag är nöjd med min klänning,det är jag :-)
Tror inte att pappa är så insatt i ämnet och dessutom så tycker inte jag om att önska mig så dyrt av någon :-)

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards