Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

New England

Av vitamoblerochbarnbus - 8 januari 2012 12:21

Hejsan hej finaste ni!


Tallrikshyllan är nu klar,ska bara måla den och sätta upp den!

Sen är det bara det roliga piffandet kvar :-)

Längtar efter lite vår blommor och kanske lite färg!?!!


Kommer ni ihåg att jag skrev om ett litet projekt som blev lite större??

I alla fall så var det projektet att vi (läs jag) kom på att det vore super bra om vi

bytade rum på William och Cornelia,

Och anledningen....Jo,för att vi hade hittat en helt ljuvlig säng till lillan men som

inte fick plats med hennes sneväggar :-/

Sagt och gjort och nu är det gjort.....dock så är lillans rum inte klart då

jag fortfarande håller på och målar på sängen och lite annat piff ska också  fixas!

Men Williams rum är nästan klart så det tänkte jag visa er idag :-)


Tänkte fråga er fina läsare om ni vet var man kan få tag i en Gammal fjärilsbok??

Ni vet en sådan som man ser hur det fungerar från puppa till fjäril :-)

Har även letat efter en sån bok fast med fiskar,och min snälla goa storebror

har letat efter en till mig och nu hade han hittat en :-D

Så den ska få bli tavlor till Williams rum!


Ha en underbar dag

Kram//Anja


Ps,om ni letar efter en bok med fiskar så heter det varken fältfisk eller fiskflora.....det är

bara böckerna med blommor som heter så ;-) ;-)



Blev trött på Williams gråa så nu fick det bli blå :-)

 



Ska måla stjärnan



Detta är Elgott som Willes fina mormor virkat till honom :-)



Tycker ju egentligen inte att någon tv är fin.....men en vit kändes ju som ett måste ;-)



Letar efter ett överkast...kanske ett marinblått!

 



Fina mattorna fick Storkillen av sin mormor igår,lappade i många olika jeanstyger :-)

 



Där fiskarna hänger på väggen tänkte jag sätta upp 6 fisktavlor från fiskfältboken...eller var det

fiskfloran ;-)

         

 
 
Madde

Madde

8 januari 2012 15:28

Hehe jaså ni har också varit i farten och bytt rum! =) Vi håller på och piffar det sista i vårt "nya" sovrum nu här hemma.
Det borde väl finnas nån bokhandel med begagnade böcker, eller nån loppis kanske som kan ha en sån gammal bok?! Tror att vi har en på mitt jobb, men den får jag nog inte ta. ;)

Spännande med tallrikshyllan! Jag är på jakt efter nån tallrikshylla att ställa några fina kokböcker på. Jag har sett en nån gång för längesen, men vet inte var. Får kanske bli ett hemmabygge här med så man får den som man vill ha den! ;)

Ha en trevlig kväll!

Kram Madde

http://maddespyssel.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

9 januari 2012 11:45

Vad härligt,visst är det kul när man kan hitta lösningar bara genom att ändra och dona :-)

Ja,det var min käre makes förslag också att titta på loppisar...men du vet när man vill något nuuuu så blir man ju lätt lite
otålig ;-)
Vad jobbar du med,sen ni har så
fina böcker :-)

Vår lilla tallrikshylla blev faktiskt rätt så söt om jag får säga det själv ;-)
Det var inte så svårt att göra så om du inte hittar så tycker jag att ni ska försöka bygga en själv!
Vår stora hittade jag på en garage loppis i sommras för endast 30kr....ibland har man tur :-)
Håller tummarna för att du hittar en du med!

Ha en härlig Dag
Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

9 januari 2012 11:09

Go´förmiddag.
Vad fint det blev på Williams rum.
Tradera hade fina skolplancher med fjärilar på.
Söker du en bok kan ju antikvariat vara en klar fördel att leta på.
Där kan man hitta de mest roliga/konstiga/onödiga böcker.

Bevingade kramar //Kristina

vitamoblerochbarnbus

9 januari 2012 11:50

Hejsan hej!

Tack så mycket,nu är det bara små piffet kvar :-)

Åhhh...men jag som har sökt och sökt på Tradera....vad söker du på???

Tycker att dom är så väldigt fina :-)
Ja,jag får väl leta vidare,förr eller senare så hittar jag kanske :-)


Fjärils Kramar//Anja

 
Madde

Madde

9 januari 2012 16:35

Ja det är kul att man kan förändra rätt mycket genom att bara flytta om lite möbler och grejor! =)
Jag jobbar på en förskola, och vi har haft tema kring insekter under hösten, så då har vi rotat fram nån gammal fjärilsbok och insektsbok där. =)
Haha ja jag vet hur det är, har man fått en idé i huvudet om nåt man ska göra så ska det helst ske direkt! =)
Hoppas i alla fall att du hittar en snart!

Klart du kan säga själv att hyllan blev fin! ;) Ja jag får kolla runt lite till och annars klura på att snickra ihop en själv.

Ha det gott!

Kram Madde

Ps, vad fin kudden i det senaste inlägget var! Har du gjort det fodralet med?

http://maddespyssel.blogspot.com

vitamoblerochbarnbus

9 januari 2012 20:33

Vad härligt,tycker alltid det är så kul när våra barns förskola har "forskat" om djur och natur...ett bra sätt att lära barnen hur saker och ting ser ut och fungerar :-)

Jag letar och ser vad som händer....om jag inte hittar så dyker det helt säkert upp någon annan tokig idé istället ;-)

Hihi,ja men det är ju kanske bara jag som tycker att den är fin,ska försöka att hinna med att lägga upp en bild imorgon :-)

Ha en härlig kväll
Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

10 januari 2012 17:23

Hello....
När jag gick in på Tradera idag så var såklart plancherna borta.
Skrev bara fjäril i sökfältet.
Men ge inte upp, snart finner du vad du söker. :)

Kramar

vitamoblerochbarnbus

10 januari 2012 17:38

Hejsan!
Typiskt :-/
Nåja,jag letar vidare och tusen tack för att du kollade :-)

Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards