Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av vitamoblerochbarnbus - 8 januari 2012 19:31

Godkväll i stugorna!


Då var denna långledigheten över och min käre make börjar jobba imorgon,

på tisdag är det dags för barnen att börja skola och dagis igen!

Måste nog ändå erkänna att jag känner mig lite seg och trött av att göra absolut

ingenting,i vanliga fall har jag ett rätt så högt tempo och när det går från det ena till det andra

så kan det nästan kännas lite tråkigt :-S


Nog för att det är super mysigt och härligt att vara hemma alla tillsammans

men tycker även om när det återgår till det normala och rutiner och

vardagen tar över igen :-)


I vanlig ordning har jag pysslat lite idag,fick målat klart tallrikshyllan och

den är nu på plats,sydde en liten kudde till lillan och fick klippt till ytterligare en

som ska sys imorgon och sen så har jag satt ihop ett litet pärlhjärta i brist

på annat att göra ;-)

Och i precis lika vanlig ordning så var det alldeles för

mörkt när det var tid att fota ;-D

Så ni får hålla tillgodo med några soffmys bilder istället och

nu blir det mer soffmys med film och kanske lite fika till det!


Kram på er//Anja





 


Loppis fyndad ljusstake...endast en femma :-)




 


      

Av vitamoblerochbarnbus - 8 januari 2012 12:21

Hejsan hej finaste ni!


Tallrikshyllan är nu klar,ska bara måla den och sätta upp den!

Sen är det bara det roliga piffandet kvar :-)

Längtar efter lite vår blommor och kanske lite färg!?!!


Kommer ni ihåg att jag skrev om ett litet projekt som blev lite större??

I alla fall så var det projektet att vi (läs jag) kom på att det vore super bra om vi

bytade rum på William och Cornelia,

Och anledningen....Jo,för att vi hade hittat en helt ljuvlig säng till lillan men som

inte fick plats med hennes sneväggar :-/

Sagt och gjort och nu är det gjort.....dock så är lillans rum inte klart då

jag fortfarande håller på och målar på sängen och lite annat piff ska också  fixas!

Men Williams rum är nästan klart så det tänkte jag visa er idag :-)


Tänkte fråga er fina läsare om ni vet var man kan få tag i en Gammal fjärilsbok??

Ni vet en sådan som man ser hur det fungerar från puppa till fjäril :-)

Har även letat efter en sån bok fast med fiskar,och min snälla goa storebror

har letat efter en till mig och nu hade han hittat en :-D

Så den ska få bli tavlor till Williams rum!


Ha en underbar dag

Kram//Anja


Ps,om ni letar efter en bok med fiskar så heter det varken fältfisk eller fiskflora.....det är

bara böckerna med blommor som heter så ;-) ;-)



Blev trött på Williams gråa så nu fick det bli blå :-)

 



Ska måla stjärnan



Detta är Elgott som Willes fina mormor virkat till honom :-)



Tycker ju egentligen inte att någon tv är fin.....men en vit kändes ju som ett måste ;-)



Letar efter ett överkast...kanske ett marinblått!

 



Fina mattorna fick Storkillen av sin mormor igår,lappade i många olika jeanstyger :-)

 



Där fiskarna hänger på väggen tänkte jag sätta upp 6 fisktavlor från fiskfältboken...eller var det

fiskfloran ;-)

         

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards