Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under augusti 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 20 augusti 2011 10:10

Godmorgon till er alla!


Idag var en morgon"pigg" dag för mig,Viggo och Cornelia tyckte det var alldeles lagom

 att stiga upp klockan 7.00 till trots för att dom inte kom i säng förräns klockan 22.10 igår....

Det blev sen läggning eftersom att vi tog en spontan tur till Gekås/Ullared :-)


Fyndade gjorde vi och när vi kom hem så var vi trötta men glada,

men imorse var jag nog egentligen mest bara trött ;-)


Och här hemma är vi lite bortskämda med att barnen iallafall sover till klockan 9.00,men alltså inte idag :-)

Så innan klockan slagit nio så hade jag städat,skurat ner köket och bakat morgon frallorna :-)

 Nu är det mest bus som gäller,mannen tröskar......igen ;-) så det får bli hemma mys idag!

Ha en underbar lördag

Kram//Anja


  

  Nej såklart vet jag att Cornelia och Viggo inte är spädbarn mer....

men tyckte att denna passade ändå.....kanske skulle ta och stryka över späd bara ;-D

Av vitamoblerochbarnbus - 19 augusti 2011 10:35

Godmorgon kära läsare!


Idag känner jag mig något trött och hängig eftersom att jag var uppe med äldsta dottern

klockan tre i natt.

Äntligen var det dags för henne att åka till Barcelona,hon var glad förväntansfull och lite nervös....

och jag var orolig,nervös och ängslig ;-)


Detta är första gången som Linnea och jag är skilda åt sååå länge (en vecka)

Men det känns ju som en evighet när man är van vid att ha henne här!

Men jag vet att hon kommer att ha det super mysigt och att när hon kommer hem

 så har hon massor att berätta :-)


Så här fick ni lite  av mina tankar kring dotterns utlandsresa!


Kramar//Anja


 


Av vitamoblerochbarnbus - 18 augusti 2011 19:51

Hejsan hej igen!


I eftermiddags så funderade barnen och jag på vad vi skulle ha till middag (mannen min tröskar idag med)

 Och Linnea ville gärna ha tacos eftersom att hon åker med sin mormor till Spanien i natt

 så var det ju egentligen tänkt att hon skulle få välja....

Meeeen så dök en super mysig plan upp i mitt huvud :-)


Så vi packade matsäck med massa gott och åkte ner till stranden och åt middag,bara barnen och jag :-)

Mysigt var det fast det blåste en del,barnen busade,plockade stenar,snäckor och fint slippat glas,

Linnea hittade till och med en bit av en krabbklo.....Medans jag satt och tittade på mina små ögonstenar

så fylldes jag av så mycket kärlek och lycka över mina goa härliga ungar,

Vilken underbar lycka det är att få vara mamma....finns ingen härligare känsla!!!!


Så till alla er som har barn...släpp alla måsten om så bara för en stund och till

er som ännu inte har några barn...ni har det bästa framför er!

Kram//Anja


 

Av vitamoblerochbarnbus - 18 augusti 2011 14:57

Hejsan hej i solskenet!


Idag var det då dags för lillan att vara själv på förskolan.

När jag lämnade henne gick det jätte bra ända till jag skulle gå,

då blev hon super ledsen och ville följa med hem :-(


Så med tårar i ögonen och gråten i halsen så pussade och kramade jag min lilla loppa och gick därifrån!

Väl hemma så ringde jag till förskolan direkt och.....såklart hade hon bara varit ledsen ca 30 sek,

sen hade dagen gått jätte bra....hon hade t om sovit en stund :-)


Så summan av kardemumman är nog att vi föräldrar oroar oss helt i onödan....men så klart,

det är ju våra ögonstenar!!!

Ha en toppen dag så ses vi sen

Kramar//Anja


 


 


Av vitamoblerochbarnbus - 17 augusti 2011 14:29

Hejsan hej idag!


Idag var det tredje och sista dagen för mig på Förskolan,

imorgon är det tänkt att Cornelia ska gå själv!

Det kommer att gå fin fint,det är jag övertygad om...kanske lite ledset vid lämningen

 men tror det går över fort igen :-)


Idag är barnen och jag själva hemma eftersom att min älskade make är iväg och tröskar,

det är ju brådskande tider för bönderna nu med allt regn som kommit och det som komma ska!

Så idag myser vi bara hemma,leker i trädgården,äter pasta som är så barnsligt gott och bara

 njuter av det fina onsdags vädert :-)


Och idag tänkte jag visa lite bilder på min kära makes och mitt sovrum,

Storebrors rum får ni vänta en stund med eftersom att vi inte är riktigt "visa-upp-klara" Än :-)


Ha en underbar Onsdag och Njut varje minut!

Kramar// Anja


 


   

 Dom små söta beiga kuddarna är från Hemtex och den stora vita från Hm   

 Ljuvliga knopparna är från Fridas Gård,Dom är några riktiga favvisar ;-)

 


 Klart att vi  måste ha en Tazzle ;-)  


 Ljuvlig klänning från Hm,ett riktigt fynd  


  Söta "stenen" har Linnea gjort till mig av lera,målat och textat

   

 Åhh vad jag önskade mig denna lampan....fick den till slut av min goa pappa!

 Den glittrar så fint när solen står på  


 Söta borden är ett loppis fynd,slippa,grunda och måla

 

  

 Denna köpte jag till min älskade....Dagens motto ;-)


 


 Varsin säng matta har vi att sätta fötterna på,dom kommer från Gripsholm  

 Tack för att ni tittade in hos oss :-)

Av vitamoblerochbarnbus - 16 augusti 2011 17:08

Hejsan hej i solskenet!


Ja tänka sig att vi fick lite solsken idag,härligt!!!

Man får ju passa på att njuta :-)

Idag fortsatte vi Cornelias inskolning,det gick super! Dock är hon sååå trött

 när vi kommer hem och slocknar direkt.


Imorgon är sista dagen som jag ska vara med på förskolan sen är det tänkt att lilla loppan

 ska vara där själv på torsdag....Undrar vem som är mest nervös,lillan eller hennes mamma ;-)


Här är bilden som jag lovade på den ljuvliga dressen som Viggos mormor har stickat till honom,

den är så söt tycker jag och kommer att passa fin fint till våra vagn promenader :-)

 Lagom tjock är den oxå så den blir en perfekt övergångoverall!


Hoppas att ni har en underbar dag och njuter i solstrålarna!

Kramar// Anja


 



Av vitamoblerochbarnbus - 15 augusti 2011 21:57

Hej igen!


Nu till kvällen så var vi hembjudna till mina föräldrar på middag.....Spagetti och köttfärssås,

min pappa gör den allra bästa :-)

Sen fika vi på min bakade kaka och åt även glass,Alltså en riktig myskväll!


Och snälla goa mamma hade stickat en helt underbar dress till Viggo som han kan mysa i nu till hösten,

tänkte visa er en bild på den imorgon för den var verkligen så söt,den tackar vi massor för!!!


Sov så gott så ses vi imorgon :-)

Kramar//

Anja

 

Av vitamoblerochbarnbus - 15 augusti 2011 14:29

Hej hej allihopa!


Idag var det dags för inskolning för Cornelia,det gick bättre än förväntat faktiskt :-)

 men vi fick dock korta ner dagen med en timme då Lillan till slut blev trött och ville gå hem.


Väl hemma så satt hon där med sin smörgås i handen och pratade om kakan hon skulle få efter,

Men drog sen slutsatsen att

 -Jag höver nanna mig föst :-)

Så... så fick det vara,nu nannar hon gott en stund!!


Idag tar jag med er in på Cornelias rum,även här ska det till lite extra detaljer

 och framför allt så letar vi efter en växasäng som är så där i lite gammal stil.


Sen går jag och funderar på en rund matta med broderad kant som hade blivit helt underbar på hennes rum,

men jag får fundera på det en stund till,så jag blir säker på att det är just den jag vill ha :-)


Hoppas att ni har en underbar dag och passar på att vara ute en sväng nu när solen äntligen hedrar

 oss lite med sin närvaro igen :-)


Kramar//Anja


 

Hemmapysslad tavla


   "Ny" säng står högt på listan,skulle kunna tänka mig en äldre växa säng

 

Tilda ängel från Tradera,burken från vår snälla granne :-)
   

 Detta är Thea,hon är uppsydd efter ett Panduro mönster   

 Söta byrån är ett Loppis fynd som fått ett par varv med vit färg

och dom rosa väskorna är från Julias vita Drömmar.

. 

  Detta är "Bäbä" så älskad från första stund.....

 Då hon fick den av Morbror och Lisa redan på BB....Kärleken nästan lyser om honom,

eller hur ;-)

 (han har varit vit,kritvit,och här är han tro det eller ej faktiskt nytvättad :-)   

 Denna gulliga Tavla köpte Cornelias pappa till henne

 när hon var nyfödd,även denna fick ett varv med vit färg.  

  Rosa säng lampa från ikea och goa "Lotta grisen" är från Maileg

 


 Finaste Emmaljunga dockvagnen är ett Tradera fynd.  

 Tack för att ni kikade in :-)

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards