Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av vitamoblerochbarnbus - 27 augusti 2011 16:25



Hejsan hej igen!

Vart tog solen vägen?

Jaja,det tråkiga vädert gjorde att vi istället tog tag i ett projekt som vi båda två stressat upp oss över här hemma ett bra tag nu...men orken och lusten har liksom inte velat infinna sig till att fixa det....

men NU SÅ :-)

Det tråkiga är att detta projektet gjorde att resten av huset blev så stökigt och rörigt,oj, oj, oj vad det stressar mig när det är stökigt :-/

Men det kommer att bli sååå fint när vi blir klara!!!


Jag hoppas på att det blir så där "foto-färdigt" under nästa vecka,

så jag kan få visa er  vårt helg projekt,och nej det är inte mys toan ;-)


Loppisen idag gav utdelning för vår del,med oss hem fick vi en mindre kista,två söta hyllor,en paradhylla,

fem ljuvligt fina silverfat och en hel hög med barnböcker däribland en jätte söt Elsa beskow bok :-)

Och allt detta för endast hundra kronor,det är fynd det ;-)


Ha en underbar lördag

Kramar//Anja


Appropå stress så fick jag detta super söta stresshjärta av min goa mamma

 som hon hade köpt med sig hem till mig från Barcelona,

man ska hålla i det när man känner stress eller oro :-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 27 augusti 2011 08:48

God morgon allihopa!


Idag var en tidig morgon för mig igen,Minisarna här hemma vaknade redan klockan 06.00 :-/

 Tidigt, tidigt!!!

Men en fördel med att vakna tidigt är allt man hinner med när man ändå bara går och väntar

på att alla ska vakna :-)


Köket är städat och nybakade bullar ligger och väntar på familjen,har hunnit med att fota lite i trädgården,tvättat två maskiner tvätt och nu en liten bloggstund!


Senare idag ska jag ta med dom två stora tjejerna på bakluckeloppis här i byn,

hoppas på ett och annat fynd :-)


Hoppas att ni har en härlig dag framför er och hinner med att njuta lite

 av dom solstrålar som letat sig fram!


Och nu tänkte jag dela med mig av mitt super enkla recept på morgon frallor!


Detta behöver du:

50gram jäst

1dl brunfarin

5dl vatten (37grader)

1 ägg

1tsk salt

15 dl mjöl

1 ägg till att pensla bullarna med


Gör så här:

Smula sönder jästen

Blanda samman jäst och vatten tills att jästen lösts upp

Blanda i resten av ingredienserna

Sist mjölet

Jäs under bakduk i 30 min

Baka ut till lagom stora bullar

Jäs 30 min på plåt (lägg bakplåtspapper under så slipper man att bullarna fastnar)

Pensla med ägg

Strö över frö av olika slag (efter smak,vi tycker att dom är godast utan)

In i ugnen i 10 min (225 grader)

Låt svalna under bakduk


Sen är det bara att njuta av en härlig lördags frukost :-)

Kram//Anja


 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards