Vita möbler och barnbus

Alla inlägg under juli 2013

Av vitamoblerochbarnbus - 29 juli 2013 08:48

Godmorgon söta bloggisar!

Kikar in och önskar er en härlig måndag!!!
Här fortsätter vi med semester och
Långa härliga dagar ute :-)
Hoppas att ni har det bra ni med och att ni har överseende med att inläggen varken duggar tätt eller är särskilt långa....som sagt (läs skrivet)
Har ju semester ;-)

Stor kram//Anja

Av vitamoblerochbarnbus - 25 juli 2013 22:55

Hejsan finaste!
Det var en stund sedan....först var det fullt upp med att avsluta på jobb
Innan semestern....sen dess har
Det varit fullt upp med att njuta
Av semestern :-)

Så det är vad vi gör just nu....njuter
Av härliga dagar....myser i trädgården
Till långt in på kvällarna!
Det är som balsam för själen att
Bara få lov att vara en liten stund!

Jag har massor av saker jag vill
Berätta och visa för er,men det får ta
Den tid det tar....just nu så
Är det viktigaste för barnbushuset
Att njuta av att slippa måsten :-)

Hoppas att ni alla har det underbart
Och att ni njuter av dagarna
Precis lika mycket som vi gör!!!


Kram//Anja

Ps,jag får inte ordning på hur jag kan
Lägga upp bilder via paddan
Så jag vet inte hur detta "telefoninlägg" kommer att se ut :-/
Men hoppas att ni har överseende
Med det tills att jag
Löst konflikten med paddan ;-)

Lite av det när/egen odlade!






Av vitamoblerochbarnbus - 18 juli 2013 14:24

Hejsan heeeej fina bloggisar!


Mysig dag i Barnbushuset,först frukost och sedan rakt ut 

i poolen...alltså.....vill säga....jag solade ;-)

Och resten av familjen badade....redan nu känner jag att den 

här poolen var en mycket bra investering...för vad är väl bättre 

än en morgon full av barnbus och skratt :-)

(Och lite gnissel om vem som skvätte på vem...såklart ;-))


Projekt lite allt möjligt fortsätter här hemma,igårkväll så 

fick vi sluta snickra endast för att ta lite hänsyn till grannarna ;-)

Är ju så kul när man kommit igång....och jag längtar så tills det är 

dags att piffa och göra fint i lilla stugan!

Idag såg vi ut en liten dörr som vi fått av en bonde för ett tag sedan.....lite 

för hög var den,men det fixar käre maken med sågen...han är bäst :-)


Kram//Anja


Ps,Fina Kristina som skickade fina hallonbuskar till mig....nu är där 

härligt gula hallon som är klara att mumsas på :-)



Lite mer loppisfynd......nu får pastellfärgerna vila ett slag!

 

*

*

*

 


Av vitamoblerochbarnbus - 17 juli 2013 13:43

Goddagens bloggisar!


Har jag berättat för er att jag har världens bästa käre make,

jag tror i och för sig att ni kanske redan har förstått att jag tycker det :-)


Alla mina tokiga,roliga,krävande,tunga,knasiga och lite lustiga 

idéer hänger han med på.....och varför?!?

-Jomen det brukar bli himlans bra när vi är klara :-)


Så kom det sig att vår trädgår blivit lite av ett projekt med 

utekök....kaninburar,poolområde och det allra allra bästa!!!!


Käre maken är just nu...alltså JUST nu på väg och 

handlar brädor så att vi kan bygga en lekstuga till barnen :-D

Vi satsar på en lite sådär....mysigt i skogen typ av stug känsla

i det nya lilla bygget....och jag längtar verkligen efter att få visa barnen 

var alla fina loppis fynd som jag hittade imorse ska få vara....åhh, det är så att 

glädjen liksom klumpar sig i magen :-)


Så nu ska det loppisfyndas kan ni tro...för litet bord och små stolar 

måste man ju ha....även en hel del andra saker som jag har 

på min lista ska spanas efter när det blir semester tid även för mig!


Hoppas att ni har en härlig lill lördag :-)

Kram//Anja




Dagens Loppisfynd.....en bra början på lilla stugans inredning :-)

 

Av vitamoblerochbarnbus - 15 juli 2013 16:28

Hejsan hej finaste bloggisar!



Kikar bara in för att önska er den finaste av måndagar :-)

En vecka kvar...sen blir det tre veckors semester för min och Barnbushusets del,

oj.....vad vi längtar efter långa härliga semesterdagar!!!


Och nu när poolen äntligen på plats och klar att 

fyllas av busiga barn...så kommer vi nog att tillbringa en dag eller två där ;-)

Längtar!!!!


Kram//Anja



Söt liten pelargonstickling som jag fått av min älskade Mormor!

 


Av vitamoblerochbarnbus - 12 juli 2013 12:30

Hejsan finaste fredagsfirare!


Här ska den jobbas en sväng sen ska jag in till storstaden....Ni vet den med 

alla cykelgalna människor ;-)

Nåja...jag ska iallafall in där och äta en mysig middag med min goa kusin och 

strosa längs gator och njuta av sommaren och alla glada 

semesterfirare :-)


Så tänker jag alltså fortsätta min dag...i positiv anda.....

för den började lite mindre positivt....så idag gör jag ett 

undantag och skriver om något oerhört negativt!


För att börja....vi har köpt en pool via en internetbutik,en sådan man 

gräver ner och som gör att barnen hoppar upp och ner av 

glädje när detta stora paket blev avlastat av en trevlig herre 

från DHL :-)


Gårdagen gick åt till att få på olats denna stora pool...vilket gick jättebra,käre maken

är duktig han :-)

Men sen med hjälp av min pappa så visade det sig att vi fått med 

fel kopplingar till slangar och så....Inga problem tänkte vi,vi kör ner till 

Folkpool i Skurup och ber om hjälp......Sagt och gjort,först körde jag ner.....fick ett halvhjärtat 

försök till hjälp....då körde käre maken ner i tron om att det var 

jag som förklarade lite dåligt vad det är jag vill ha ;-)


MEN....ser ni.....mannen som skulle "hjälpa" till förklarar då 

för min man vilka idioter vi är som köpt pool via internet....och att vi då 

får stå där med skägget i brevlådan!


Men vet ni...så blev det inte...utan tvärtom...för när min kära går därifrån 

så säger han att det var tur att vi inte köpte pool hos dom.....två kunder som 

är på väg in i butiken har hört det hela...vänder och säger att

-Här ska vi INTE köpa vår pool!!!


I vilket fall så ringde jag ju såklart upp firman som vi beställt via

(anledningen till att vi inte gjorde det meddetsamma är ju att det är fredag,

och vi vill ju bada nuuuuu ;-)

Och när jag kommer fram så blir jag så vänligt bemött och får 

reda på att han snarast ska skicka detta utan problem och utan kostnad 

och sagt i en härligt trevlig ton :-)


Så Folkpool i Skurup....Nejtack!!!

Men det fick dom också reda på....för denna Barnbusfrun ringde snällt upp Folkpool 

och förklarade det hela och även informerade att två kunde gått förlorade....

Jag hoppas att dom lärt sin läxa...med lite vänlighet och 

en gnutta hjälpsamhet kommer man långt i livet :-)


Ha en härlig fredag,det ska jag ha :-)

Kram//Anja


(bild från förra året...favorit i repris :-)

    

Av vitamoblerochbarnbus - 10 juli 2013 15:56

Hejsan söta ni!


Som jag längtar.....alltså RIKTIGT längtar efter semester nu......

Att få lov att gå ner i varv....njuta av att ta sakerna som dom kommer...

Mysa med barnen...kära maken och djuren.....

Äta sena middagar för att sedan ta ett kvällsdopp på stranden......Ja,längtan!!!


Redan nu känner jag att semesterlugnet börjar komma 

smygandes....och med allt som planeras och fixas 

med i vår lilla trädgård så blir längtan bara precis ännu starkare

om det nu ens är möjligt!!!


Längtan....det är en rätt så härlig känsla det där :-)


Kram//Anja


Citrusträdet blommar och sprider underbar doft över hela trädgården.....

 

*

*

 

*

*

*

  *

*

*

En smygis....här är det minsann utekök på gång...längst till höger så ser ni början på den 

hemmabyggda grillen som käre maken och jag klurat på :-)

 


*

*

Hönorna har fått sitt lilla hus.....här trivs dom och när tid finns så ska detta 

lilla huset få lite färg också :-)

 

*

*

Nyinköpta snövit rosor....................

 

*

*

Haga njuter av sällskapet........

*

*

Sa du något....nähä......då var det inget ;-)

   





Av vitamoblerochbarnbus - 8 juli 2013 17:13

Goddagens!


Just nu är vi i full fläkt med att få trädgården precis 

så vacker och mysig som vi drömmer om!

Så det byggs och målas...fixas och donas kan ni tro...längtar efter att 

så småningom få visa det färdiga resultatet....men det får ta den tid det tar :-)


Något vi iallafall fick invigt i helgen var vår fina nya badtunna,

både barnbusbarnen med föräldrar sätter den 

högt på listan över uppskattade saker :-)


Och på tal om sådant vi tycker om....första skörden av potatisar

blev uppgrävda och serverade till rostbiff,tomater och 

hemmaodlad sallad och lök.....kan man annat än älska när den Svenska sommaren 

liksom skiner över oss :-)


Hoppas att ni njuter lika mycket!


Kram//Anja



Här badas det i tidig morgonsol :-)

*

*

Årets första.....

 



Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards