Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 11 september 2013

Av vitamoblerochbarnbus - 11 september 2013 15:26

Goddagens bloggisar!


Bli nu inte helt till er och tro att jag nu valt att blogga för vuxna ;-)

Nej inte alls....men direkt efter gårdagens blogginlägg 

så fick jag ett sms från käre maken......


KäreMaken:Vad är seks???

Jag:SIFFRAN.....inte akten........


Detta blev resten av kvällens samtal....hur man stavar sex...seks...alltså siffran se...(x)ks :-D

När jag satt och skrev så blev jag osäker och tänkte att inte 

kan det väl stavas sex....eller!?

Jag skyller på att jag är Dansk....VI stavar det seks ;-)

(Alltså...FORTFARANDE siffran....inget annat)


Idag vaknade jag efter en natt med en hel del åska och regn och även 

ett och annat ben och arm i huvudet.....Lillans då...inte käre makens :-)

Lillan är rädd för åska!


Sen helt plötsligt så hade vi ingen ström.......

JAMEN JUST DET....det hade vi ju fått information om och hade man då tagit 

det till sig så hade man kanske hunnit koka en kopp te INNAN det stängdes av!

Nåja...iväg med minisarna och barnen till (för)Skola :-)


Sen hem igen och äta frukost.....kika lite på mobilen.....Facebook...äta...äta....

mums....mummel....mums....instagraaaa.......VA!!!!
!!!

Inget batteri på telefonen....vad göra......i panik sprang jag runt efter min laddare.....

Men ser ni....till vilken nytta???

Ingen ström.....hur gör jag nu....paniken kom krypandes......tog fram 

en tidning....blädder....bläääädder....dåligt med uppdateringar alltså ;-)


Smyger ut till bilen.....i mjukiskläder....vildrufsigt hår i hopp om att ingen ser mig....

Sätter mig i bilen och leker viktig samtidigt som jag pratar med 

min ajfån....ladda....laaaadda dååå!!!!!


Helt plötsligt står två grannar och tittar på mig......

Ehhhh....hej......alltså jo jag städar bilen...lite så!!!!

Tror dock inte att dom gick på det ;-)


In och duscha...slår på knappen.....inget ljus!!!

Hämtar stearinljus....duschar i ljuset av något som lätt hade platsat i en skräckfilm....

Duscha....duscha.....NEJ.....balsamet är där uppe!!

Inser att mitt torra barr måste ha lite balsam och tassar således upp för 

trappan iklädd en allt för liten handuk (Alla andra var visst i tvätten)

Och en uppsyn som påminner om någon som blir jagad av ryska maffian!

Men klarade mig utan att bli varken sedd eller snubbla omkull

i dom våta vattenpölar jag lämnade efter mig!



Sätter mig efter duschen med min älskade ajfån....

Men ser ni.....då DÖR den....dör......hehe,tänkte jag och kände att 

jag liksom hade ett trumfkort på hand och gick och tog min ajpadda....

en batteriplupp kvar.......Lycka!

Men ser ni....det behövs visst internet (Ström) för att få paddan att funka :-I

(ALLA vet sådant...inte jag....jag vet INTE sådant ;-))


Men allt gick bra....jag blev duschad och flydde sen från det strömlösa

hemmet hem till mina föräldrar....STRÖÖÖÖÖÖM ;-D


Hoppas att allt är som det ska vara när jag kommer hem,

om inte annat så har jag fulladdat ajfånen på jobb ;-)


Go Lilllördag på er alla!!

Kram//Anja



 

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards