Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Semestertider del 2

Av vitamoblerochbarnbus - 13 augusti 2013 15:06

Hejsan hej!


Det är ju bara märkligt....det är liksom precis som att det liksom ligger 

i luften när semestern är slut.....Kaoset börjar,regnet strilar ner likt en 

dusch och imellanåt mullrar åskan långt därborta över åkrarna.......

Är det höst i luften måntro...redan?


Sen åt andra sidan så har ju hösten sin mysfaktor den med,

mysa ner sig i soffan iklädd mysbyxor och en kopp te medans 

barnen busar och vovvarna hänger på :-)


Nåja.....hoppas dock på lite mer sommar åt oss alla!!!


Idag blev det en vända till veterinären med vår lilla Ellie,från att ha varit 

rumsren sedan långt tillbaka så har hon sedan förra veckan börjat att kissa inne....

Tyckte inte att det stod rätt till och ville därför kolla henne,

det är jag nu superglad att jag gjorde...för det visade sig att 

vår lilla fluff fått Urinvägsinfektion med smärta och Feber 

som följd...hade inte en aning om att vovvar kan få feber!?

Så nu blir det medicinering och tycka-synd-om-fluffen-stund där hemma :-)


Tänkte överösa er med lite fler sommarbilder.....är ju lite bloggrostig 

efter sommaren så för att komma igång så övar jag med att bombadera 

er med maaassor av bilder ;-)


Kram//Den ringrostiga Bloggerskan :-)



Flera Loppisfynd...man måste älska Loppisar :-)

  

*

*

Loppisfynd till Lillebror...ett tåg i Plåt från England....detta var ren fyndlycka......

 

*

*

Och denna skönheten....Åhhh....lyckan när den blev min efter två turer till samma loppis och 

en del förhandlingar med säljaren som själv legat i denna som barn.....1948.....

*

*

Adopterade "tekoppskaniner" som låg inför ett trist öde :-(

Nu letar jag härliga kärleksfulla hem till dessa små underbaringar!

(tror dock att en får bo kvar ;-)

   

*

*

Bestämde mig en sen semesterkväll att såga bordet kortare :-D

Ingreppet blev dock inte gjort med denna sågen i slutändan utan käre maken 

stod för avkortningen av bord :-)

Bilder på vårt "nya" kök kommer så snart jag är klar....går lite på sparlåga än 

sålänge :-)

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards