Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Mitt Hjärtas glädje....

Av vitamoblerochbarnbus - 3 juli 2013 14:27

Hejsan finaste bloggisar!


Hoppas att ni har en underbar dag och att ni njuuuter av solen 

som ÄNTLIGEN kikar fram en sväng igen :-)


Håller tummar och tår för att det fortsätter så här....för snart är det 

semester....och då vill jag ligga under mitt nyinköpta vackra parasoll 

från Reunion och dricka kall hemmagjord flädersaft 

med isbitar...titta på barnen som busar och......Våra......


Just det....det som gjorde mig så GLAD igår....jag är lika glad idag jag,

den underbara känslan när man äntligen får något som man liksom har 

längtat lääääänge efter...flera år faktiskt!!!

Det är liksom inte samma att längta efter något och få det meddesamma,

som att längta länge och tro att det är omöjligt...och sen visar det 

sig vara fullt möjligt.....underbara känsla!!!



Är ni nyfikna?! :-)


Kram//Anja


HÖNOR!!!!! söta ulliga gulliga kvittriga fina älskade HÖNOR!!!!

I flera år har jag önskat mig höns....men tänkt att det inte varit möjligt där vi bor....

Men ser ni....efter att skickat in papper så fick vi minsann ett tillstånd :-D

 

*

*

*

Så nu har vi vårt lilla gäng.....Agda (såklart ;-) Astrid....Elsa och Ture.....Lillan ville ABSOLUT att 

en av dom skulle få vara en Ture.....klart den ska få heta det :-)

 

*

*

*

Just nu är dessa sötnosar inte så stora......dom blir i och för sig inte jättestora eftersom 

att dom är av rasen Dvärgkochiner.....men iallafall,just nu bor dom i en liten ombonad 

inhängnad i väntan på att deras lilla hus ska bli inflyttningsklart :-)

*

*

*

Och jag?!!....Jag är otroligt glad och lycklig över att ha förverkligat min dröm :-)

(lilla Elsa hos Linnéa)

   



 
 
Ingen bild

Caroline Schor

3 juli 2013 15:08

Hej.Så söta dom var. Beundras verkligen av allt du hinner med trots en stor familj. En annan vänder och vrider på varje minut för att få tiden att räcka till :)
Brukar gå in och läsa dina jätte braiga inlägg!
Ni får ha en underbar sommar (med mer sol hoppas jag) och ser fram att få läsa mer om er mysiga familj, kram Caroline Schor

vitamoblerochbarnbus

12 juli 2013 13:01

Tack snälla!!!!

Det är inte alltid som jag får mina dagar att gå ihop jag heller ;-)

Hoppas att ni får en precis lika underbar sommar med massor av sol och sommarbad :-)

Kram//Anja

 
anna

anna

4 juli 2013 13:06

Grattis till hönsen!!
Vi skaffade höns förra våren och det är bland det bästa vi gjort!
Inte nog med goda "egenodlade" ägg :-) så är hönsen så kärvänliga! Små personligheter. Här bor Diesel Doris, Turbo Hilda, Gabriella, Bella, Tweddy, Rose-Marie samt tuppen Glenn :-)

/ anna

http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se

vitamoblerochbarnbus

12 juli 2013 13:03

Åhh,tack snälla!!!

Då får jag ju skriva till dig när jag har en massa funderingar då ;-)

Tycker att dom är jättemysiga djur :-)

Går era fritt?

Söta namn på era små liv!!!

Kram//Anja

 
Ingen bild

kristina

4 juli 2013 20:17

Hejsan.

Klart en höna kan heta Ture. Underbart när de små ska hjälpa till att döpa.
I dagens moderna HEN- (hoppsan ;) ) samhälle ska man ju tänja på gränserna.

Lycka till med de små liven och ditt lilla miniZoo.
Fattas väl bara en vandrande pinne nu =)

Kacklande kramar//Kristina

vitamoblerochbarnbus

12 juli 2013 13:06

Hejsan hej!

Klart han kan....fast det visade sig ju att Ture faktiskt var en tupp :-D Så det blev ju rätt så bra ändå :-)

Så ingen hen här inte....utan en härlig han med fin tuppakam ;-)

Vandrande pinne....mjaee,tror jag får suga på den karamellen ett slag till....i mitt zoo vill jag mest ha glada barn och fluffiga/fjädriga mysiga djur...och käre maken såklart ;-)

Kram//Anja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards