Vita möbler och barnbus

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Ljuva sommarlovsdag.......

Av vitamoblerochbarnbus - 17 juni 2013 14:34

Hejsan hej fina ni!


Vad är väl så underbart som av vakna av fågelkvitter och doften av 

nybakat en sommarlovsmorgon som denna......

Ljuvliga solstrålar som letade sig in genom skira gardiner och doften av 

nyklippt gräs och syrener.....


Kära barnbusbarn som skrattar och smyger runt i huset 

och leker med varandra.......

Sen att sätta sig ner och äta en ljuvligt härlig frukost med allt 

gott som man bara kan tänka sig......Underbart.........


VÄNTA NU.......detta var visst inte hemma hos oss alltså ;-)

Nejdå....även om jag faktiskt hellre hade tagit ovanstående morgon så 

bestod min morgon av sommarlovskaos.......hundar som skällde för att dom var 

kissiga....barn som bråkade om vem som skulle vad....valp som glädjekissade ner sig själv och hela 

golvet mest bara för att det var så uuuuuunderbart härligt att familjen stigit upp,

ett paket mjölk utspillt över bord....och golv......och lillebror och 

hundar som rymmer när lillebror snällt låser upp och öppnar ytterdörren åt dom :-D

Ett problem som snabbt blev avhjälpt genom att mor i huset stegade iväg och hämtade 

en dörrkedja.....skruvar och verktyg....borr borr...skruv skruv.....haha ;-)

Alltså nu sitter en kedja aaaallra högst upp...man måste alltså vara 

vuxen för att lösa denna hasp.....snällt?!?


Ja och nej.......Nej=lillebror kommer ju inte ut på egen hand och inte 

hundarna heller :-/

Ja=Lillebror kommer ju inte ut....och inte hundarna heller :-)

Iallafall inte utan att mor i huset vet att det är så...och således motverkades 

en gnutta stress över att lillebror kan göra sig illa i sina rymmningsförsök :-)



Äsh,det är som det är.......ljuvliga sommarmorgnar lär vi säkert ha det med,

idag var inte en av dom....men vad gör det?!

För hur ska vi annars veta och uppskatta när dom där härliga dagarna kommer 

om varje dag var den andra lik :-)


Nu tänkte jag låta er ta en liten tur i mitt älskade växthus!


Ha en härlig Måndag!

Kram//Anja




Så här ser det ut utanför......det fick bli brunt eftersom att vårt hus är gult och brunt!

(Om någon undrade varför att det inte är vitt ;-)

 

*

*

Detta möts man av när man kommer in......

 

*

*

Ni kan tro att jag trivs här :-)

*

*

Bland blommor och blad....meloner som växer på.....

 

*

*

*

 

*

*

Kiwiplanta.....tomater...aubergin...gurka och basilika är lite av allt det som bor här!!!

 

*

*

*

 

*

*

*

 

*

*

Fina bordet har ni sett förr....det var det som blev hem släääääpat från vår granne som flyttade,

i växthuset har det kommit tillrätta och funnit en given plats :-)

 

*

*

Så här ser det ut just nu.....fler hyllor ska upp....mer växter ska få trängas och 

mer piff och lull lull lär flytta hit :-)

   



 
 
Ingen bild

Mia

17 juni 2013 19:43

Hej Anja :)
Ett underbart växthus :)Och hej och hå vad det växer.Gröna fingrar är du begåvad m minsann :)
ha det bäst,bland tokhundar och sommarlovstokiga barn :)
Kram på dig! Mia.

vitamoblerochbarnbus

18 juni 2013 17:55

Hejsan Mia!

Tack snälla...åhh,ja...jag äääälskar mitt lilla växthus med all grönska :-)
Och hade du sagt gröna fingrar för några år sedan så hade jag skrattat åt det hela ;-)

Ha det bra du med!
Kram på dig//Anja mitt bland sommarlovs tokiga barn och tokhundar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vitamoblerochbarnbus - 10 februari 2014 15:08

Goddag bloggisar!   Jo...för er som inte känner mig eller inte hängt ett tag här på bloggen  så kan jag väl berätta att jag är något av en impulsiv själ..... Så det var väl inte helt oväntat när jag vaknade  i fredags med en beslutsamhet li...

Av vitamoblerochbarnbus - 5 februari 2014 15:09


  Vad är väl härligare än en känsla som är genom äkta!?   Hejsan fina bloggisar....jag har så många projekt på gång så jag imellanåt faktiskt tappar bort att VILL blogga :-) Då kan jag sitta där och fundera på bloggandet och sen inser.... ...

Av vitamoblerochbarnbus - 28 januari 2014 15:06


Hej Bloggisar!   Kallt och snöigt...isisga vindar som drar förbi...eller rent faktiskt  rakt igenom en när man lite raskt och käckt försöker  få barnen att tävla till bilen ;-) Och MER snö har det visst blivit lovat...MER...finns där ens me...

Av vitamoblerochbarnbus - 22 januari 2014 17:08


Hejsan hej Lillördagsfirare!   Nu är vi på benen igen efter sjukstuge vändan,medans dom små  mådde illa mellan varven så var dom därimellan pigga som mörtar och hoppade  runt och lekte,busade och bråkade.....precis i vanlig ordning!   Hur...

Av vitamoblerochbarnbus - 18 januari 2014 21:31

Godkväller bloggisar!   Sitter här ensam i soffan....trött och körd i botten...... Inte lätt när ett Barnbushus insjuknar en efter en i en mindre trevlig magåkomma :-/ Klaga ska jag ju inte....kunde ju varit sjuk jag med.....istället så fin...

Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Skapa flashcards