Vita möbler och barnbus

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av vitamoblerochbarnbus - 5 juni 2013 15:21

Hejsan vänner!


Som jag har lovat så kommer nu en utförlig beskrivning av vår Kina resa ;-)


Så......


Att Flyga:Helt okej på ditvägen....mindre kul hem...flygrädslan gjorde sig påmind men 

överlag så var det faktiskt helt okej :-)


Första intryck av Kina:Inte alls vad jag hade trott faktiskt.....jag föreställde mig små söta 

kinesiska hus med snirkliga detaljer...visst fanns det ett och annat men annars såg det 

ut som var som helst!

Skitigt dock....luften var oerhört smutsig....detta visste vi ju redan om så det var väl ingen 

större chock så...men tacksam för den friska luften vi har här det är jag :-)


Kineser:Hmmm....måste väl tyvärr säga att jag tycker dom är rätt så otrevliga faktiskt,

givetvis inte alla...men ändå tillräckligt många för att man ska 

få en känsla av att dom inte är "rädda om" sina turister!

Sen möte vi ju såklart en och annan som var precis lika trevliga som vi ;-)


Maten:Alltså....jo....en kväll gick och gick och GICK vi för att försöka hitta någon 

vettig mat.....jag bojkottade allt som man fick ut RÅTT på en tallrik och 

själv skulle tillaga...vilket gjorde att utbudet blev vääääldigt snävt!

Men skam den som ger sig....vi hittade ett litet "kyffe" med BILDER så att 

vi kunde peka på det som såg gott ut :-)

Och överlag så försökte vi smaka på allt som vi kom över...dock utan någon större sensation,

en rätt blev jag väldigt förtjust i...som jag blev magsjuk av :-/

Sushie (stavas det ens så?) nåja.....det provade jag för första gången i mitt liv......ett tips.....

Doppa INTE hela biten i Wasabi och tryck i munnen....det är starkt,alltså JÄTTE 

starkt....men nu har jag provat det....och min mamma fick sig ett gott skratt :-)


Shopping: Åhhhhhhhh......åhhhhh.......åhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

Rena rama himmelriket för en shopping tokig som jag :-D

En sak som jag fann rätt så lustigt om man tänker på att Kina ju faktiskt är

kända för att "föredra" sina pojkar är att utbudet av dom ljuvligaste 

tyll och spets kreationerna till små flickor var enormt!!!!

Ni kan tro att lillan har fått sig ett gäng nya fina klänningar....ett STORT gäng ;-)

Till pojkar fanns det tyvärr inte lika mycket men givetvis lyckades jag att 

hitta lite av varje även till pojkarna!


Taxi:Billigt så man knappt kan tro det!!!!

OM....OM man nu faktiskt lyckas att FÅ en taxi.....dom verkar inte vara 

några större fans av oss västerlänningar :-/

Dock blev jag lite av en fena på att lyckas få tag i en villig/ovillg taxichafför....tänk 

vilken effekt det har när man traskar ut i gatan och vinkar hej vilt ;-)


Buss:EN KRONA...en ynka krona kostade det att åka buss,

helt otroligt!!!!


Mamma: Den underbaraste bästaste i världen,vi hade det jätte mysigt och det 

var härligt att ha mamma en stund för mig själv :-)


Nu lite bilder från Himmelska fridens park :-)

Kram//Anja


 

*

*

*

 

*

*

*

 

*

*

*

 

*

*

*

 

*

*

*

 

*

*

*

 

*

*

*

 

*

*

*

 


Presentation


Välkomna in hos mig,Jag är en 30årig 5 barns mamma som bor med barnen och mannen i mitt liv! Inredning är en stor passion och jag tar ofta tag i dom mest galna,tokigaste projekt,som att hyvla ner ett bord...eller så ;-)

Fråga mig

50 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Jag finns på Instagram!

Vitamoblerochbarnbus

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Westerbergs

Lela Design

 

Våra Änglar

Underbara Linnéa 11år

  

Är

Härliga Olivia 9 år

 

Det

Busiga William 8 år

 

Finaste

Söta Cornelia 5 år

 

Vi har

Gulliga Viggo 2 år

 

Bilderna

VIKTIGT!

Bilderna på bloggen är mina egna,låna gärna men fråga först!  

Käre maken och Jag!

 

Snällaste Haga!

 

Sötisen Ellie!

 

Sötnosen Marley!

 


Ovido - Quiz & Flashcards